Gravid og adhd barn ?

stinemor89

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Synes det er litt slitsomt å være gravid og samtidig ha en på 5 1/2 som mulig har adhd. Han har hverfall flere symptomer på det og mange i familien som lurer på om han har det. Skal undersøke han for adhd.

Min har nok ikke ADHD, men veldig aktiv, så kan til dels sette meg inn i situasjonen din! Veldig slitsomt!!!

Min er sykt aktiv og ekstremt ulydig til tider. Men men. Endrer vel seg når han begynner på skolen :) sikkert normalt.

Noen påstår at barna værer at vi ikke er i toppform, og dermed pusher mer.. Stemmer i hvertfall her :) Urolig og en smule umulig sønn for tiden :/

Husk på at gutter er veldig aktive i den alderen. Må la gutter være gutter, men skjønner at det kan være slitsomt å være gravid og samtidig henge etter en aktiv gutt ;-) syns adhd er veldig misbrukt :-/ blir liksom mange sitt svar på et barn med atferdsvansker. Men skader jo ikke å undersøke for det, kan jo.være :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Er mange som spør om han har det. Både familie og venner. Han er utrolig aktiv

Ja, det kan jo godt være. Jeg kjenner jo han ikke :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Prøv å bruk mye tid med han og lek "rolige" leker som f.eks duplo/ Lego,les bøker og lek med sang leker. Mange barn som reagerer på at mor er gravid og orker mindre. Klarer han å konsentrere seg litt over tid tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for :-)Hilsen en mor med et barn som har diagnosen ADHD.

Back
Topp