Gravid/nyfødt fotografering

H_7392

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hei,

Noen som planlegger å gjennomføre enten fotografering når man er gravid med magen, eller nyfødt fotografering? Jeg har litt lyst til begge deler så må kanskje begynne å planlegge det for tiden går fort etter jul!
Noen som har gjennomført det før? For er vel vanskelig å forutsi når nyfødt fotograferingen skal foregå eller booker man det bare litt etter termin? :) Vil gjerne høre andres planer eller erfaringer :)
 
Jeg har hatt Nyfødtfotografering med begge mine andre to. Koselig med bilder men er måte på hvor mye du får bruk for dem. Er en stiv pris og problemet kommer først når du har gjort det med første mann så må du gjøre med de neste ungene som kommer også. Jeg ville faktisk anbefalt å ikke ta, og heller spare fotograferingen til 1 års bilder. For mine to barn har jeg både nyfødt bilder og 1 års bilder, regningen etter nummer tre vil til sammen komme på over 30 000 kroner bare i fotografier. Kunne med fordel spart halvparten av pengene, da bildene kun ligger i en skuff likevel.


Men om du likevel velger å ta så sender du mail å skriver at du ønsker Nyfødtfotografering og termindato. Så holder fotografen åpent for deg den tiden rundt termin. Bildene må helst tas 5-7 dager etter fødsel da det er da babyen fortsatt er roligst og sover mest.
 
Vi hadde ikke sist og kommer nok ikke til å bruke penger på det denne gangen heller. Mannen er utdannet fotograf, men uten fagbrev og yrkeserfaring. Men han tar likevel ganske greie bilder og har jo en del utstyr. Vil få til søskenfoto når baby blir nærmere 1 år.
 
Vi skal ikke ta... orker ikke bruke de syke summene det koster :(
Mannen er bl.a fotograf og har alt av kvalitetsutstytr samt tilgang på studio om vi skulle ende opp med Å ville ta :)
 
Jeg har ikke tenkt på at dette kan være dyrt en gang :facepalm: Så bare noen fine bilder på instagram her en dag å tenkte ja det må jeg jo gjøre og finne mer ut av :hilarious: Har mer tenkt på det som minne for barnet selv. Jeg har selv ingen "profesjonelle" bilder av meg fra jeg var liten, og kan ikke si at jeg savner å ha sånne bilder men ser jo veldig fint ut med bitte små knøtt som er "innpakka" i som bylter :) Ser også om man har gjort det med nr 1 så må man også gjøre det med resten av gjengen så det kan bli dyrt..

Veldig greit med dere som har fotograf i familien da! :)

Jeg får google meg frem til litt fotograf-priser så jeg kan vurdere mer :)
 
Vi har valgt å ikke gjøre det.. det blir mye penger om en skal gjøre det med alle barna vi tok heller 1 årsbilder hos en ganske rimelig fotograf og er veldig fornøyd med det. Da får man fram mye personlighet og det er morro! Jeg hadde heller aldri orket noen fotografering etter sist fødsel
 
Hmm.. har veldig lyst på det :bag:
Men, til en fornuftig pris. Kanskje vi kan få til noe bra hjemmelaget..? Med rett lys og props.
 
Back
Topp