GRAVID!!! Men skeptisk...

pippå

Glad i forumet
Fredag var d kommet litt brunt i truseinlegget når ej var på jobb. Ringte t sykehuset."D e ik nokke vi kan gjøre før du e 6uke på veg, da kan vi ta ul" (da var ej 5uke). I helga vart det mindre og mindre,søndag var d ingen ting. Mandag(i dag) kom og ej jekk på jobb, etter nokken tima jekk ej på do. D var kommet brunt i truseinlegget igjenn. Ringte t sykehuset igjenn. " D e ik nokke vi kan gjøre før du e 6uker på veg,da kan vi ta ul. Men du kan ringe fastlegen din får å høre om du kan få sykemelding til vi kan ta ul, for vi kan ik skrive sykemelding t dej" Ej synest d e litt rart at dei ik kan d dei som veit heile regla,men men.... Ej ska vertfall ringe fastlegen i mårga og fortelle heile regla t han[:'(]. Og om ej ik får sykemelding tar ej egenmelding.

E d nokken hær som veit ka d kan komme av?
Går på proginova og progestan.

ja jeg hadde blødninger selv, men fikk beskjed så lenge det er brunt er det ikke nor farlig.
jeg blødde i uke 6 og 7, er ganske vanlig at det kan blø litt, så er nok ingenting

Brunt blod er som regel uskyldig. Kan være rifter, eller sårhet pga progestan. Jeg blødde brunt i uke 7, det var helt uskyldig. Jeg tror du kan ta det helt med ro, og ikke tenk det verste, men for din egen psykes skyld så skjønner jeg at du vil unngå jobb og stress til du har fått et svar. Vi langtidsprøvere er jo litt mer på "alerten" enn andre, sånn er det bare. Ønsker deg masse lykke til, og håper og satser på at dette går fint[:)]

I dag tidlig ringte ej legekontoret mit.Men der e d freieavvikling og min fastlege har ik dag på tirsdaga. Så der var d UNULIG å komme in for sykemelding. Så fekk ej tlf fra sykehuset og der ska ej få komme inn t ul og undersøkelse på fredag,men ho anbefalte mej at ej ik går på jobb med tungeløft, dare for sikkerhetskyld.
Så da ringte ej legekontoret igjenn og sa d som dei hadde sakt på sykehuset. Da svara dei berre: "He ik du egenmeldingsdaga då? Bruk dei du!" Så no må ej no berre d. Men ska høre med dei på sykehuset om dei kan skrivetilbake ei sykemelding på fredag.

Har du prøvd legevakta? De kan ikke presse deg til å bruke egenmeldingsdager når du har rett på sykemelding.

Fastlegen din kan også tilbakedatere sykemeldinger dersom de ikke har time til deg den dagen du trenger det.. Det har de gjort mange ganger for meg.. Ene gangen hadde jeg legetime en uke etter jeg trengte sykemeldingen.

Du skal ikke være nødt å bruke egenmeldinger på dette..

Masse lykke til på fredag, du skal se at alt ser bra ut då.. [:)]

Back
Topp