Gravid med sistemann❤️

Håper jeg og! Ja, bare 1 uke til nå så er det "magiske" 12 uker :hilarious: mem vi vet jo det ikke er så magisk, men fint å komme ditt likevel ❤️ 2 uker til otul, men har heldigvis god oppfølging så har ny ul til tirsdag :shy:
Ja, du får tenke litt på det. Sett flere på finn, men vet også flere kjøpt fra babyplan! Men tenk på om du blir stressa av å ikke finne! Jeg har ingen tvil om at du finner så langt, men du må jo kjenne om det er betryggende nok for deg ❤️ det som er skummelt med å dele nyheten er også at det blir litt mer ekte når andre vet :shy: men denne sitter hele veien nå, der har jeg trua på❤️
Ja syns det ble mye mer ekte når vi delte og det er skummelt❤️ men nå må det bare gå sin gang uansett❤️ det skal gå bra for oss begge denne gangen❤️
 
16+0 eller 16+5 :love7

Ble plutselig målt til 16+3 og ikke 15+5 som ville stemt med tidligere ultralyder, så alt gikk fint på ul på onsdag❤️ Vokser tydeligvis godt og det er et godt tegn. Var så sikker på at lille hadde dødd før ul på onsdag, så når jeg endelig kunne senke skuldrene etterpå gikk lufta helt ut av meg, føler fortsatt at jeg er «sliten» etter onsdag:hilarious:

Nå kan jeg være rolig en liten stund iallfall. Også er det «bare» 17 dager til oul. Det går nok ganske fort. Kjenner litt liv innimellom, men ikke så ofte og ikke noe mønster ennå. Mest når jeg sitter i ro. Får også lov å komme inn på ul imellom tiden viss jeg vil, men tenker jeg prøver å vente. Det er jo en påkjenning med mange ultralyder og i tillegg til lang reisevei.

Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• Ul uke 15

• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger)
• Kjenne liv daglig
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester
 
17+2 eller 18+0❤️

Nærmer meg halvveis!! Spent på hva den endelige terminen blir, er 17+2 utifra de første to ultralydene og 18+0 utifra den siste. 8 dager til oul og da blir endelig termin satt.

Jeg var ganske rolig etter forrige ul, men etter ca en uke kom alle katastrofe tankene tilbake og jeg var igjen overbevist om at lille hadde dødd. Fikk heldigvis komme inn til legen og sjekke hjertelyd på fredag, så nå er jeg ganske rolig igjen. Har i tillegg kjent litt mer liv i løpet av helga så det er bra❤️

Bortsett fra at magen vokser og trøtthet er det ikke så mange symptomer egentlig. Har kjøpt søskenvogn da, en stund til jeg får den hjem, men godt å ha i boks:love017

Er glad for å kunne krysse av en etter en milepæl❤️

Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• Ul uke 15
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)

• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger)
• Kjenne liv daglig
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester
 
18+0 eller 18+5 :love017

3 dager til oul, veldig spent nå om termin blir 6 mai eller 1 mai eller et sted midt i mellom. Uansett rart å tenke på at svangerskapet snart er halvgått. Og med min historikk regner jeg nesten med å bli igangsatt i uke 38. Men tiden vil vise. Det spiller ikke så stor rolle, jeg har to igangsatte og en naturlig fødsel bak meg og er veldig glad for å ha opplevd hvertfall en som har startet selv. Har alltid vert litt redd for ks, men kjenner at det heller ikke spiller en kjempe stor rolle lenger. Aldri trengt smertelindring og tenker at fødsel nummer 4 også bør gå bra uten. Ikke at det er noe mål i seg selv altså, men jeg har rimelig høy smerteterskel og vil bli «styra» minst mulig med når jeg er i fødsel, så tanken på at en lege skal få komme å stikke meg i ryggen er ganske fjern så lenge jeg bestemmer selv. Føder også ganske kjapt når fødselen kommer i gang, gikk over 2 døgn fra igangsettelse til fødselen kom i gang nå siste gang. Det var en tålmodighetsprøve, hadde så lyst å bare reise hjem igjen:hilarious:

Skal oppdatere mer etter oul❤️ ønsker alle ei fin adventstid❤️
 
18+0 eller 18+5 :love017

3 dager til oul, veldig spent nå om termin blir 6 mai eller 1 mai eller et sted midt i mellom. Uansett rart å tenke på at svangerskapet snart er halvgått. Og med min historikk regner jeg nesten med å bli igangsatt i uke 38. Men tiden vil vise. Det spiller ikke så stor rolle, jeg har to igangsatte og en naturlig fødsel bak meg og er veldig glad for å ha opplevd hvertfall en som har startet selv. Har alltid vert litt redd for ks, men kjenner at det heller ikke spiller en kjempe stor rolle lenger. Aldri trengt smertelindring og tenker at fødsel nummer 4 også bør gå bra uten. Ikke at det er noe mål i seg selv altså, men jeg har rimelig høy smerteterskel og vil bli «styra» minst mulig med når jeg er i fødsel, så tanken på at en lege skal få komme å stikke meg i ryggen er ganske fjern så lenge jeg bestemmer selv. Føder også ganske kjapt når fødselen kommer i gang, gikk over 2 døgn fra igangsettelse til fødselen kom i gang nå siste gang. Det var en tålmodighetsprøve, hadde så lyst å bare reise hjem igjen:hilarious:

Skal oppdatere mer etter oul❤️ ønsker alle ei fin adventstid❤️
Masse lykke til på oul! ❤️☺️ Og god advent :love7
 
Ordinær ultralyd 19+2❤️


Det gikk sååå fint i går, fikk bekreftet at vi venter en gutt og at termin blir 1. mai:Heartblue:love017

Kjenner som regel litt liv hver dag nå så skal prøve å slappe av fremover. Nå er vi også forbi alt som gikk galt for 2 år siden og det føles godt.

Siden det blir enda en gutt har vi vel egentlig det meste vi trenger :)

Søsknene ble også glade for at alt var fint og at det var en gutt til❤️

Jeg er selvfølgelig glad og lettet, men var litt roligere denne gangen enn forrige. Heldigvis siden vi måtte vente nesten en halvtime før vi fikk komme inn.

Milepælene blir borte en etter en❤️

Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• Ul uke 15
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger
)
• Kjenne liv daglig
• Ul uke 24
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester
 
Hurra for vellykket oul og fin lillebror ❤️❤️ deilig å kjenne så mye liv allerede :love017
 
Ordinær ultralyd 19+2❤️


Det gikk sååå fint i går, fikk bekreftet at vi venter en gutt og at termin blir 1. mai:Heartblue:love017

Kjenner som regel litt liv hver dag nå så skal prøve å slappe av fremover. Nå er vi også forbi alt som gikk galt for 2 år siden og det føles godt.

Siden det blir enda en gutt har vi vel egentlig det meste vi trenger :)

Søsknene ble også glade for at alt var fint og at det var en gutt til❤️

Jeg er selvfølgelig glad og lettet, men var litt roligere denne gangen enn forrige. Heldigvis siden vi måtte vente nesten en halvtime før vi fikk komme inn.

Milepælene blir borte en etter en❤️

Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• Ul uke 15
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger
)
• Kjenne liv daglig
• Ul uke 24
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester
Så deilig å komme over kneika og se at alt var bra på ul, gratulerer med lillebror ☺️❤️
 
Gratulerer med en lillebror i magen!
 
21+6 :Heartblue

Godt over halvveis med mitt 4(5) barn og 3 gutt:Heartblue Det føles godt og betryggende. Kjenner masse liv hver dag nå:love017 Vi har hatt ei hektisk og litt annerledes førjulstid i år da vi plutselig fikk en uventet beskjed, ønsker ikke å gå i detaljer, men nå som alt er over var det utelukkende positivt:Heartred Julevasken blir så som så, skal gjøre det jeg rekker mens minstemann sover dupp og resten får bare være til neste år tenker jeg:hilarious:

Ser frem til noen rolige dager nå, før det blir fullt kjør igjen i mellomjula når storungene kommer igjen❤️

Jeg er delvis sykemeldt og kjenner at jeg antagelig trenger en full sykemelding fra januar. Formen er relativt grei, men jeg blir veldig fort sliten når det blir for mye og bekkenet stivner mer for hver uke som går.

Tenker dette blir siste oppdatering før jul/nyttår og vil derfor ønske alle som titter innom ei riktig god jul og et godt nyttår:santa:Heartred Måtte alle få sine babyønsker oppfylt i det nye året:love017


Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• Ul uke 15
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger
)
• Kjenne liv daglig
• Ul uke 24
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester
 
27+3 :Heartblue

Lenge siden nå, jula kom og gikk, det samme gjorde januar. Jeg ble 100% sykemeldt i starten av januar, noe som var sårt tiltrengt. Nå har jeg iallfall litt overskudd til barna og huset. Strikket litt har jeg også fått gjort:love017

Fikk dessverre og ikke uventa påvist sv.dia etter glukosebelastningen. Og bare det å passe blodsukker hele tiden er jo en heltidsjobb:hilarious:

Nå er det snart 3 og siste trimester. Ser veldig frem til fødsel og bli ferdig nå❤️ Få tilbake kroppen og energien, føles som jeg har vært i denne bobla veldig lenge og det har jeg jo forsåvidt. Ble gravid første gang i mai 21, mistet september 21, ble gravid igjen desember 21 og fødte august 22, var hjemme et helt år før jeg ble gravid igjen august 23, ammet helt frem til jul. Så når denne blir født har jeg vært gravid og eller ammende i 3 år. Håper selvfølgelig å få til amming med sistemann og, gjerne langtidsamming. Men er definitivt mye mer slitsomt å være gravid enn å amme. Og dette blir uansett min siste baby. Fremover skal jeg fokusere på de 4 barna jeg har og egen helse.

Lillemann i magen er en foreløpig navnløs og veldig aktiv herremann. Han har hittil vokst som han skal og er ganske gjennomsnittlig. Skal på ny vekst kontroll neste uke(28) og i uke 32. Pga sv.dia blir det vel annenhver uka derfra. Greit med oppfølging altså, men vi har litt reisevei og liker meg egentlig best hjemme. Men skal selvsagt gjøre det de anbefaler :)

Må visst finne på flere milepæler og:hilarious: det får bli neste gang:hilarious:



Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• Ul uke 15
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger
)
• Kjenne liv daglig
• Ul uke 24
• Uke 24 og glukosebelastning

• Uke 28 og siste trimester
 
28+4❤️

Ahhh er så lei av å være gravid nå :( Er ikke klar til at han skal bli født heller altså, men 4 svangerskap med div komplikasjoner er nok kjenner jeg. Har i tillegg vært syk de siste dagene og da kommer jeg bakpå med alt føler jeg :( Har nok skjemt bort familien litt med at jeg «ordner alt», de er veldig flinke til å hjelpe til altså, men må ha beskjed fra meg hva de skal gjøre :hilarious:

I går klarte jeg ikke å spise noe, og det straffet seg med et høyt fastende blodsukker i dag. Har fått ned litt så langt i dag, en yoghurt og noen skorper:hilarious: håper det blir bedre i løpet av dagen. Sånn det var dagens sutre innlegg.

Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• Ul uke 15
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger
)
• Kjenne liv daglig
• Ul uke 24
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester

• Uke 32 og vekstkontroll
• Uke 34+4 høygravid
• Uke 37 og ikke prematur lenge
• FØDSEL❤️
 
31+0 :Heartblue

Tiden flyr og lillebror i magen er veldig aktiv! Både kjennes og vises godt på utsida. Tror han har relativt god plass ennå, lå i tverr leie på sist ultralyd og er spent på hvordan han ligger i uke 32. Satser på han legger seg riktig vei etterhvert :) Har ikke sånn kjempe lyst på setefødsel og iallfall ikke keisersnitt :( Bare drøye 7 uker igjen til igangsetting nå❤️ Det går veldig fort!
Dagene her går med til strikking, husstell og barna selvfølgelig. De har hatt vinterferie nå, og jeg ser frem til noen stille dager nå til uka når det blir skole og barnehage igjen❤️

Navn har aldri før vert vanskeligere, med de andre har det liksom kommet så naturlig, og med sistemann var det vel nesten bestemt fra unnfangelse, gitt at det var en gutt. Men nå, river meg i håret, sikkert et tegn på at man har fått for mange barn :hilarious:

Jaja, skal ta å oppdatere litt mer etter vekstkontroll i uke 32❤️
 
Så fint å lese at alt går bra :Heartpink
Navn er skikkelig vanskelig, vi har hatt tre på topp fra ganske tidlig av, men så dukket det plutselig opp et fjerde som vi nå ikke klarer å gi slipp på:smiley-ashamed004 Spørs om det ikke blir det gitt!
Lykke til på vekstkontroll, det går helt sikkert kjempefint :love7
 
33+4❤️

Ja, jeg skulle vel oppdatere etter forrige vekstkontroll, det er altså over en uke siden og gikk i glemmeboken :hilarious:

Meeen, alt sto bra til da og lille ble estimert til å være ganske gjennomsnittlig 1900g ved 32+3. Det lover jo godt, skrekken er selvfølgelig å få giga baby når man har sv.dia. Blodsukkeret etter måltidene er fint da, men sliter fortsatt med det fastende. Øker og øker på insulin uten at det utgjør de helt store forskjellene, hadde nesten hatt lyst til å prøve ei natt uten insulin bare for å se om det i det hele tatt har noe for seg. Skal ikke det altså, men føler jeg står på stedet hvil. Men så lenge lille har det bra er det vel ok uansett.

Ooooog, jeg har fått dato for igangsetting, det er litt skummelt og det er ikke noe lenge til, 32 dager:oops:

Bare 6 dager til jeg skal inn på sykehuset igjen også blir vel siste kontroll der i uke 36. Har legetime og jordmortime og inni der et sted.

Føler skikkelig for å gå inn i redebyggingsmodus nå, men spørs om det får vente til påskeuka. Det er så mye som skjer nå med aktiviteter og møter ifbm de gamleste barna. Noen dager vet jeg ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom, men på magisk vis lander jeg trygt i senga hver kveld:hilarious:

Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• Ul uke 15
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger
)
• Kjenne liv daglig
• Ul uke 24
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester
• Uke 32 og vekstkontroll

• Uke 34 og vekstkontroll
• Uke 34+4 høygravid
• Uke 36 og vekstkontroll
• Uke 37 og ikke prematur lenge
• Uke 38 og igangsetting
• FØDSEL❤️
 
Back
Topp