Gravid med one night stand.

Bkno6408092

Første møte med forumet
Hei, nå i jula lå jeg sammen med en kompis i fylla. Paranoid som jeg er, selv om jeg gikk på ppiller, ble fikk jeg en rar følelse som ikke gikk over. Jeg har tatt ppiller, angrepille og drukket mye alkohol i jula.

Tok en test siden jeg bare følte på meg at noe ikke stemte, var liksom bare noe i meg som «hvisket» ordet gravid i hodet mitt. Og den slo ut positiv.

Tingen er, jeg er 18 år gammel og uten jobb. Liker ikke tanken på abort, men føler kanskje det må til.

Tror dere fosteret er helt ødelagt me tanke på at det har vert ett par fyllekuler? Og hva gjør jeg med faren? Er dumt at han skal havne i en slik situasjon da dette ikke var meningen. Og tror ikke han er klar for det..

What to do? Vet dette er mitt valg, men vil bare høre andre sine syn.
 
Snakk med Amathea.no, og en voksen du har tillit til.
Hverken angrepiller eller alkohol er spesielt heldig for embryoet/fosteret, og i tillegg er det jo situasjonen din, som du nevner.
Det er veldig greit å ha noen på laget som kan ha litt gangsyn og hjelpe en å finne riktig vei å gå.

<3
 
Ingen vet hvor mye alkohol det er som skal til for at fosteret tar skade av det, derfor anbefales det nulltoleranse for alkohol i svangerskapet. Det er likevel mange som har drukket mye i starten fordi de ikke har visst at de var gravide, og fremdeles fått friske babyer. Det er altså helt umulig å si.

Vil du ha babyen? Isåfall beholder du. Har du tenkt over hvor du er i livet, hva du kan tilby og hva du selv vil og mener at det beste er abort så er det ditt valg. Mange kan slite etter en abort om de egentlig ikke ville gjennomføre det, så vær helt sikker I din sak.

Vurderer du å si ifra til barnefaren, eller holde stilt om det om du tar abort? Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort. Det er din kropp, så han kan ikke bestemme hva du skal gjøre. Jeg tror jeg hadde funnet ut hva jeg selv ville først, og så fortalt han om jeg ville beholde. Abort ser nemlig ut til å være en enkel løsning for en del mannfolk, de opplever ikke svangerskapet på samme måte som vi gjør og i starten er det lett å distansere seg. Det kan hende at han ikke reagerer så greit, og da må du kunne stå på ditt.

Håper du finner en løsning du selv kan leve godt med :)
 
Tusen takk! Tror jeg tar turen innom helsestasjonen for ungdom og rådfører meg der men trodde aldri at det skulle være så vanskeligt..
 
Tusen takk! Tror jeg tar turen innom helsestasjonen for ungdom og rådfører meg der men trodde aldri at det skulle være så vanskeligt..

Nei det er helt sikkert utrolig vanskelig. Mange andre har klart å få barn så tidlig før deg, mange andre har tatt abort. Så uansett hva du velger så er du ikke alene. En fattig trøst kanskje <3
 
Jeg ble gravid da jeg var 18 år. Vurderte ikke abort for jeg hadde satt meg selv i den situasjonen. Jenta mi er 8 år nå og jeg kunne aldri levd uten henne. Det har vært tøft til tider, men jeg har vokst så utolig mye på det, og jeg har blitt sterk og selvstendig. Hun er det mest fantastiske som kunne skjedd meg.

Håper du finner ut av det.
 
Uansett hva DU bestemmer deg for, er det viktig at du gjør det som føler riktig for DEG! En venninne av meg tok abort fordi typen ville det, og hun har slitt mye i ettertid.

Tenk deg godt om, og snakk med noen du stoler på. Jeg tror at så lenge du gjør det som føles riktig for deg, så ordner det aller meste seg på sikt!

Lykke til!
 
Lykke til [emoji846]

Jeg leser til stadighet at er man ikke 100% sikker på at man vil ta abort så ikke gjør det. Det er utrolig lett å angre på en abort, men man angrer (så og si?) aldri på barnet man får [emoji173]️
 
Dersom dere lå med hverandre i romjula har embryoet egentlig nettop festet seg. Så jeg tror ikke det har tatt skade av alkoholen.

Du må nesten vurdere selv hva du kan leve med og uten. Og det er sikkert lurt å ta den diskusjonen med noen som ikke vil dømme deg for det som har skjedd.

Lykke til!
 
Om jeg tenkte å beholde i en slik situasjon (aner ikke hva jeg ville tenkt den ene eller andre veien i din situasjon), så hadde jeg nok vært mer bekymret for effekten av angrepillen enn av alkoholen
 
Dette med alkohol er umulig å vite desverre men det vi led sikkerhet kan si er at sjansen er veldig liten for at fosteret har tatt skade, så det tenker jeg skal gå helt fint[emoji5]

Når det gjelder pappan, snakk med han, få hans synspunkter, om du bestemmer deg for å beholde bør han få vite dette og ta stilling til det[emoji5] om han ikke er klar så kan han jo bli klar senere[emoji5] om ikke så overlever de føeste aleneforeldre og har det helt fint så det klarer du nok det også.
 
Om jeg tenkte å beholde i en slik situasjon (aner ikke hva jeg ville tenkt den ene eller andre veien i din situasjon), så hadde jeg nok vært mer bekymret for effekten av angrepillen enn av alkoholen
HvorfOr det? Visste ikke det var så skadelig?

Lykke til til trådstarter!:)
 
Uansett hvilket valg du ender opp med så bør du gjøre det for din del, ikke fordi du føler deg presset av andre. Lykke til![emoji4]
 
Det her er helt og fult ditt valg!

Jeg var i samme situasjon som deg når jeg var 20. Helt ferskt forhold (tror vi må ha blitt gravid på første sex) Jeg gjekk på p-piller. Partyjente/bartender(omtrent mere en hobby en jobb). Ikke klar for barn overhode!

Jeg valgte abort den gangen. Det var ikke lett! Men jeg vet at hadde jeg beholdt, så hadde forholdet røket, jeg hadde vert arbeidsledig, manglet egnet leilighet og tror ikke jeg hadde klart det.

Men det jeg sa da, var at "Jeg forstår at dette ikke går. Jeg tar den aborten her, men gjør det aldri igjen." Jeg har tenkt mye på det, men aldri angret.

Nå 6 år senere, er jeg og barnefar fortsatt sammen. Vi har en liten gutt på 1 år. Begge har ordentlige jobber og leilighet.


Jeg sier ikke at du skal ta abort. Men at du må tenke litt på konsekvensene av begge valgene. Og du må være så sikker på den aborten at du kan støtte deg på den avgjørelsen senere.
 
Sender deg en stor klem[emoji173]
 
Jeg synes også at du skal snakke med kompisen din, kanskje etter du har vært til helsestasjonen? (veldig lurt å få hjelp der så raskt som mulig [emoji5]) Er enig i at det til slutt skal være din avgjørelsen, men syns det er riktig å høre hva han mener. Hvis du velger å beholde må han ta valget å enten ta ansvar for sitt barn (kanskje uten å føle seg klar for det), eller å si fra seg all ansvaret og aldri få treffe barnet sitt. Det er noe av det største vi får oppleve i dette livet, å få barn, også for faren. Å velge å ikke være en del av sitt eget barns liv kan ikke være lett.
Du høres ut som en flott og fornuftig jente og da går jeg ut ifra at kompisen din også er det [emoji4] Du er ikke alene i denne situasjonen, forhåpentligvis kan han være en støtte for deg, om du/dere velger å beholde eller ikke.
 
Om jeg tenkte å beholde i en slik situasjon (aner ikke hva jeg ville tenkt den ene eller andre veien i din situasjon), så hadde jeg nok vært mer bekymret for effekten av angrepillen enn av alkoholen
Angrepillen skal utsette eggløsning og gjøre at miljøet i livmoren blir ugunstig for embryot, ihvertfall de som er i selvvalget så å ha tatt det skal ikke skade embryot.
 
Hei, nå i jula lå jeg sammen med en kompis i fylla. Paranoid som jeg er, selv om jeg gikk på ppiller, ble fikk jeg en rar følelse som ikke gikk over. Jeg har tatt ppiller, angrepille og drukket mye alkohol i jula.

Tok en test siden jeg bare følte på meg at noe ikke stemte, var liksom bare noe i meg som «hvisket» ordet gravid i hodet mitt. Og den slo ut positiv.

Tingen er, jeg er 18 år gammel og uten jobb. Liker ikke tanken på abort, men føler kanskje det må til.

Tror dere fosteret er helt ødelagt me tanke på at det har vert ett par fyllekuler? Og hva gjør jeg med faren? Er dumt at han skal havne i en slik situasjon da dette ikke var meningen. Og tror ikke han er klar for det..

What to do? Vet dette er mitt valg, men vil bare høre andre sine syn.

Det at du er uten jobb kan jo endre seg til at du får jobb, den ligger jo på deg. De fleste kan jobbe mens de er gravide.. men jeg vill si at dette må du bestemme helt selv, er en stor avgjørelse å ta, derimot er det ikke sikkert at det er noe barnefaren ønsker, så du må være litt forberedt på det også.

Du får nesten ta en ultralyd å se til fosteret.
Ønsker deg masse lykke til iallefall uansett valg du ender opp med!
 
Back
Topp