Gravid med lavt blodtrykk

Mummy123

Andre møte med forumet
Hei!
Er det noen som sliter med lavt blodtrykk? Jeg har 88/57 (lavt er 90/60). Sliter med trøtthet, svimmel, kan bli uvel, trykk i hodet, generelt v slapp de verste dagene. Eneste man kan gjøre er mat, drikke, være aktivitet (de verste dagene orker jeg ikke gå tur feks eller trene). Og spise lakris. Spiser innenfor det som er anbefalt. Har noen lignende erfaring? Hva gjør dere? Var ikke sånn i min forrige graviditet. Slitsomt.

Jeg hadde det med lille. Måtte legge inn sitte-pauser når jeg gjorde noe og brukte laaang tid på omtrent alt. :hilarious:
Hadde lav puls også så legen prikket meg i panna og spurte om jeg var i live da jeg var på kontroller.

Jeg hadde det med lille. Måtte legge inn sitte-pauser når jeg gjorde noe og brukte laaang tid på omtrent alt. :hilarious:
Hadde lav puls også så legen prikket meg i panna og spurte om jeg var i live da jeg var på kontroller.
Uff, hørtes ikke greit ut. Har mye hjemmekontor. Men med lite søvn i tillegg pga natt-tissing (3 ganger slitsomt), og så lavt blodtrykk syns jeg det er tungt med jobb på morgen og kveldsjobbing… Slår meg helt ut.

Jeg har ligger på 90/50 hele dette svangerskapet og fått beskjed om å ta det med ro. Passe på å drikke rikelig, spise variert og ikke presse kroppen. Har vært sykemeldt store dele av svangerskapet grunnet lavt blodtrykk og en sterk/plagende hodepine.

Jeg er i tredje svangerskap med lavt blodtrykk. Ligger nå på 90/60.
Trykket mitt er ikke veldig høyt til vanlig heller, så jeg merker ikke så mange endringer annet enn økt slitenhet og hodepine noen dager.

Jeg har ligger på 90/50 hele dette svangerskapet og fått beskjed om å ta det med ro. Passe på å drikke rikelig, spise variert og ikke presse kroppen. Har vært sykemeldt store dele av svangerskapet grunnet lavt blodtrykk og en sterk/plagende hodepine.
Uff! Da er det i alle fall noe å ta på alvor da. Føler det er ugreit når jeg presser meg. Føler meg dårligere da. Må nesten si det på jobb, at er gravid, så jeg får forståelse (er 12+5). Bra du tar det med ro.❤️

Hatt lavt blodtrykk i alle mine tre svangerskap . Kan ikke huske at det var så mye jeg måtte gjøre og ikke gjøre . Men har normalt bl.trykk til vanlig :)

Back
Topp