Gravid med førstemann ❤️

8+2

I dag er jeg 8+2, og det føles så bra! Jeg ser fram til TUL på fredag, og håper vi får gode nyheter.
Jeg er litt bekymret av og til, men som oftest synes jeg det går veldig bra. Det som gjør meg bekymret, er blødningene som er litt av og på. Det er aldri MYE, men det er litt endring i om det er litt eller bittelitt. Så skjønner jeg jo innerst inne at blodet skal ut, og at det ikke er noe farlig. Men så blir jeg likevel redd for at det skal være farlig. Gynekolog sa at blødningen kunne vare 2-3 uker, og det er jo bare 1 1/2 uke siden i dag.
Jeg er veldig forsiktig, og passer på å holde meg mye i ro. Jordmor fra helsestasjonen var også veldig glad jeg hadde fått beskjed fra gynekologen om å ta det helt med ro. Det føltes godt å vite at to fagpersoner er enige om den avgjørelsen. :)

Oppdatering på symptomer:
- Puppene mine er tunge og ømme
- Jeg blir fort sliten og trøtt
- Jeg kan bli uvel hvis jeg er sulten
- Murringer i livmor fra tid til annen
- Magen er mer «utålmodig» enn før, jeg må oftere på do, men systemet er treigere enn før.
- Lysten på kaffe er helt borte


Kommende datoer
10.11 / 6+5: TUL, privat :Heartred✅
15.11 / 7+3: TUL, privat :Heartred✅

24/11 / 8+5: Kommet lenger enn da jeg hadde MA
26.11 / 9+0, TUL, henvist av lege
17.12 / 12+0

Fikk ikke til å streke over, må sikkert bruke PC for å få det til?!
 
9+0

Hurra! I dag har jeg vært på ultralyd, og fikk se en liten sprellende sak. Hjertet banket som det skulle, og gynekologen målte den til 9+0. Jeg fortalte gynekologen at jeg er veldig bekymret og nervøs for hvordan dette skal gå. Da sa hun: «det er jo fordi du er et normalt menneske». Det er jo ikke rart jeg bekymrer meg etter alt som har skjedd. :) Hun var så flink. Beroliget meg veldig, og sa at det kom til å blø en ukes tid til. Hun sa noe av blødningen kan komme fra at morkaka vokser også - ikke sikkert det kom fra tvillingen. Det var godt å høre. Jeg er så lettet nå, og har en skikkelig god følelse.

Den følelsen skal jeg fortsette å ha med meg, og da er et av tiltakene at jeg ikke kommer til å være like aktiv på forumet fremover. Jeg merker jeg for eksempel blir negativt påvirket av å lese om andres mange symptomer. Jeg kan tenke at jeg burde ha flere symptomer, og at det er noe feil med meg fordi jeg eksempelvis ikke kaster opp eller sover halve døgnet. Og når jeg leser historier om MA og SA har jeg lett for å tenke at «har det skjedd med deg, kommer det til å skje med meg også». Og da er det jo ikke helt sunt for meg å lese for mye her inne. Jeg må ta med meg den gode følelsen fra ultralydene jeg har hatt, og tenke positivt på tiden fremover. Ikke tenke at «alt kan skje etter ultralyden - tenk hvis hjertet slutter å slå nå». For det er jeg ikke tjent med i det hele tatt.

Men jeg titter nok innom av og til, og heier så veldig på alle dere her inne! ❤️ ❤️


Kommende datoer

10.11 / 6+5: TUL, privat ✅
15.11 / 7+3: TUL, privat ✅
24/11 / 8+5: Kommet lenger enn da jeg hadde MA✅
26.11 / 9+0, TUL, henvist av lege✅
17.12 / 12+0
 

Vedlegg

  • F96C398A-CAF0-4FB8-B519-4D97AC6ABD44.jpeg
    F96C398A-CAF0-4FB8-B519-4D97AC6ABD44.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 72
9+0
Hurra! I dag har jeg vært på ultralyd, og fikk se en liten sprellende sak. Hjertet banket som det skulle, og gynekologen målte den til 9+0. Jeg fortalte gynekologen at jeg er veldig bekymret og nervøs for hvordan dette skal gå. Da sa hun: «det er jo fordi du er et normalt menneske». Det er jo ikke rart jeg bekymrer meg etter alt som har skjedd. :) Hun var så flink. Beroliget meg veldig, og sa at det kom til å blø en ukes tid til. Hun sa noe av blødningen kan komme fra at morkaka vokser også - ikke sikkert det kom fra tvillingen. Det var godt å høre. Jeg er så lettet nå, og har en skikkelig god følelse.

Den følelsen skal jeg fortsette å ha med meg, og da er et av tiltakene at jeg ikke kommer til å være like aktiv på forumet fremover. Jeg merker jeg for eksempel blir negativt påvirket av å lese om andres mange symptomer. Jeg kan tenke at jeg burde ha flere symptomer, og at det er noe feil med meg fordi jeg eksempelvis ikke kaster opp eller sover halve døgnet. Og når jeg leser historier om MA og SA har jeg lett for å tenke at «har det skjedd med deg, kommer det til å skje med meg også». Og da er det jo ikke helt sunt for meg å lese for mye her inne. Jeg må ta med meg den gode følelsen fra ultralydene jeg har hatt, og tenke positivt på tiden fremover. Ikke tenke at «alt kan skje etter ultralyden - tenk hvis hjertet slutter å slå nå». For det er jeg ikke tjent med i det hele tatt.

Men jeg titter nok innom av og til, og heier så veldig på alle dere her inne! ❤️ ❤️

Kommende datoer
10.11 / 6+5: TUL, privat ✅
15.11 / 7+3: TUL, privat ✅
24/11 / 8+5: Kommet lenger enn da jeg hadde MA✅
26.11 / 9+0, TUL, henvist av lege✅
17.12 / 12+0

JEY!! God helg<3
 
9+0
Hurra! I dag har jeg vært på ultralyd, og fikk se en liten sprellende sak. Hjertet banket som det skulle, og gynekologen målte den til 9+0. Jeg fortalte gynekologen at jeg er veldig bekymret og nervøs for hvordan dette skal gå. Da sa hun: «det er jo fordi du er et normalt menneske». Det er jo ikke rart jeg bekymrer meg etter alt som har skjedd. :) Hun var så flink. Beroliget meg veldig, og sa at det kom til å blø en ukes tid til. Hun sa noe av blødningen kan komme fra at morkaka vokser også - ikke sikkert det kom fra tvillingen. Det var godt å høre. Jeg er så lettet nå, og har en skikkelig god følelse.

Den følelsen skal jeg fortsette å ha med meg, og da er et av tiltakene at jeg ikke kommer til å være like aktiv på forumet fremover. Jeg merker jeg for eksempel blir negativt påvirket av å lese om andres mange symptomer. Jeg kan tenke at jeg burde ha flere symptomer, og at det er noe feil med meg fordi jeg eksempelvis ikke kaster opp eller sover halve døgnet. Og når jeg leser historier om MA og SA har jeg lett for å tenke at «har det skjedd med deg, kommer det til å skje med meg også». Og da er det jo ikke helt sunt for meg å lese for mye her inne. Jeg må ta med meg den gode følelsen fra ultralydene jeg har hatt, og tenke positivt på tiden fremover. Ikke tenke at «alt kan skje etter ultralyden - tenk hvis hjertet slutter å slå nå». For det er jeg ikke tjent med i det hele tatt.

Men jeg titter nok innom av og til, og heier så veldig på alle dere her inne! ❤️ ❤️

Kommende datoer
10.11 / 6+5: TUL, privat ✅
15.11 / 7+3: TUL, privat ✅
24/11 / 8+5: Kommet lenger enn da jeg hadde MA✅
26.11 / 9+0, TUL, henvist av lege✅
17.12 / 12+0
Wow, det var litt av en lesning å gå gjennom! Så glad for at det står fint til med minsteknøtt og deg ❤️
 
9+0
Hurra! I dag har jeg vært på ultralyd, og fikk se en liten sprellende sak. Hjertet banket som det skulle, og gynekologen målte den til 9+0. Jeg fortalte gynekologen at jeg er veldig bekymret og nervøs for hvordan dette skal gå. Da sa hun: «det er jo fordi du er et normalt menneske». Det er jo ikke rart jeg bekymrer meg etter alt som har skjedd. :) Hun var så flink. Beroliget meg veldig, og sa at det kom til å blø en ukes tid til. Hun sa noe av blødningen kan komme fra at morkaka vokser også - ikke sikkert det kom fra tvillingen. Det var godt å høre. Jeg er så lettet nå, og har en skikkelig god følelse.

Den følelsen skal jeg fortsette å ha med meg, og da er et av tiltakene at jeg ikke kommer til å være like aktiv på forumet fremover. Jeg merker jeg for eksempel blir negativt påvirket av å lese om andres mange symptomer. Jeg kan tenke at jeg burde ha flere symptomer, og at det er noe feil med meg fordi jeg eksempelvis ikke kaster opp eller sover halve døgnet. Og når jeg leser historier om MA og SA har jeg lett for å tenke at «har det skjedd med deg, kommer det til å skje med meg også». Og da er det jo ikke helt sunt for meg å lese for mye her inne. Jeg må ta med meg den gode følelsen fra ultralydene jeg har hatt, og tenke positivt på tiden fremover. Ikke tenke at «alt kan skje etter ultralyden - tenk hvis hjertet slutter å slå nå». For det er jeg ikke tjent med i det hele tatt.

Men jeg titter nok innom av og til, og heier så veldig på alle dere her inne! ❤️ ❤️

Kommende datoer
10.11 / 6+5: TUL, privat ✅
15.11 / 7+3: TUL, privat ✅
24/11 / 8+5: Kommet lenger enn da jeg hadde MA✅
26.11 / 9+0, TUL, henvist av lege✅
17.12 / 12+0

Så fin oppdatering :Heartred Så godt å høre at alt ser bra ut :) Jeg forstår godt valget ditt om å være mindre aktiv på forumet. Hold fast på den gode følelsen :Heartred Jeg håper du får en fin og magisk adventstid :Heartred Klem!
 
JEY!! God helg<3
Takk, fine Phis :Heartred


Wow, det var litt av en lesning å gå gjennom! Så glad for at det står fint til med minsteknøtt og deg ❤️
Ja, har ikke vært en dans på roser, akkurat. Så nå må det jo gå bra! Takk for det :Heartred


Så fin oppdatering :Heartred Så godt å høre at alt ser bra ut :) Jeg forstår godt valget ditt om å være mindre aktiv på forumet. Hold fast på den gode følelsen :Heartred Jeg håper du får en fin og magisk adventstid :Heartred Klem!

Tusen takk - veldig glad jeg fikk så gode nyheter. Satser på at alt er som det skal nå. Det samme til deg, gode Superappelsin - nyt adventstiden :Heartred
 
10+2

Hei og hå!

I skrivende stund ligger jeg i senga. Klokka er 19.00, og kreftene er for lengst brukt opp. Kjenner på en skikkelig tiltaksløshet og slitenhet. Har nettopp tvunget meg selv til å ordne litt i leiligheten, og til å dusje. Hadde håpet det ga meg mer energi, men det gjorde det faktisk ikke. Gårsdagen var preget av masse hormoner - jeg gråt og var rørt flere ganger. I tillegg var jeg trøtt og sovnet på sofaen midt på dagen. Jeg tror slitenheten min har å gjøre med at jeg jobbet 3 1/2 dag forrige uke. Sykemeldingen jeg fikk etter spontanaborten av tvillingen gikk ut denne uka, nemlig. Nå har jeg bedt om en 40% sykemelding, og tenker å teste det ut. Men akkurat nå kjenner jeg at det virker alt for lite, og har bestemt meg for å ha lav terskel for å be om mer. :)

Jeg nyter å ha alle disse symptomene, men samtidig er det en del bekymringstanker også. Jeg er redd når jeg kjenner at puppene blir mindre ømme, og jeg er redd smertene i korsryggen er skumle murringer. Innerst inne vet jeg jo at det ikke har noe med graviditeten og gjøre - det er muskulært. Men allikevel klarer jeg å bekymre meg for det. Jeg bekymrer meg for blødningene. Det er svært lite mellomblødninger nå, men i dag kom det plutselig litt mer. Det virket til å være slimkonsistens med litt utvannet gammelt blod. TMI: Samtidig hadde vi samleie for første gang på «hundre år» i dag, og «slimet» kan like gjerne vært fra samleiet... Men likevel bekymrer jeg meg grå. Sånn er det vel - man bekymrer seg jo fordi det betyr så mye. Hadde jeg kunnet se frem i tid, og sett et glimt av en liten baby, hadde jeg kunnet senke skuldrene nå. Men i stedet helgarderer jeg meg vel. Sånn er det bare :)

Har ikke bestilt ny TUL, men vi har planer om å ta en titt rundt 12+0. I dag er det bare 12 dager til!

Håper det går bra med dere alle :Heartred
 
12+0

Hei, alle fine damer!

I dag var vi på ny TUL. Der var det bare gode nyheter å få. Alt så bra ut: nakkefold, hjerne osv. Hjertet banket jevnt 167 slag i minuttet. Det var så gøy å se hvor mye den lille beveget seg inne i hula si. For tre uker siden vinket den og sprellet litt, men nå var det full salto og hopp og sprett. Det var skikkelig gøy å se for oss begge. En enorm lettelse, var dette. Gynekologen sa at morkaka lå foran. Det betyr vel at man kjenner spark litt senere, og kanskje ikke like mye som hvis den hadde ligget et annet sted. :)

Formen er fortsatt god, men jeg er mye trøtt og sliten. Slapper mye av og får masse avlastning av min kjære - som siden sist har blitt min forlovede ❤️ Vi er et bra team, han og jeg. Han er så flink til å stille opp for meg, og jeg tror vi kommer til å bli gode foreldre sammen.

Det er veldig godt at vi har kommet så langt nå. Nå kan mye av forbeholdene våre slippes, og vi kan se fremover og glede oss over svangerskapet ❤️

Ting å se fram mot:
- 21.12: Time på helsestasjonen
- 31.12: Andre trimester starter
- 9.2: OUL
- 21.2: ultralyd hos gyn (kontrollere celleforandringer)
 

Vedlegg

  • 48C3B6C2-5C7F-41A9-A988-C394E2F878DE.jpeg
    48C3B6C2-5C7F-41A9-A988-C394E2F878DE.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 66
12+0
Hei, alle fine damer!

I dag var vi på ny TUL. Der var det bare gode nyheter å få. Alt så bra ut: nakkefold, hjerne osv. Hjertet banket jevnt 167 slag i minuttet. Det var så gøy å se hvor mye den lille beveget seg inne i hula si. For tre uker siden vinket den og sprellet litt, men nå var det full salto og hopp og sprett. Det var skikkelig gøy å se for oss begge. En enorm lettelse, var dette. Gynekologen sa at morkaka lå foran. Det betyr vel at man kjenner spark litt senere, og kanskje ikke like mye som hvis den hadde ligget et annet sted. :)

Formen er fortsatt god, men jeg er mye trøtt og sliten. Slapper mye av og får masse avlastning av min kjære - som siden sist har blitt min forlovede ❤️ Vi er et bra team, han og jeg. Han er så flink til å stille opp for meg, og jeg tror vi kommer til å bli gode foreldre sammen.

Det er veldig godt at vi har kommet så langt nå. Nå kan mye av forbeholdene våre slippes, og vi kan se fremover og glede oss over svangerskapet ❤️

Ting å se fram mot:
- 21.12: Time på helsestasjonen
- 31.12: Andre trimester starter
- 9.2: OUL
- 21.2: ultralyd hos gyn (kontrollere celleforandringer)

Ååå, beste oppdateringen!!<3
 
For en utrolig koselig oppdatering og fin liten turner❤ hurra!!
Må legge til at jeg hadde morkaka forran ig begynte å kjenne liv rundt 18 uker, frøkna her var ganske aktiv og kjent en gooood del liv og røre tiltross for morkake forran :hilarious:
 
For en utrolig koselig oppdatering og fin liten turner❤ hurra!!
Må legge til at jeg hadde morkaka forran ig begynte å kjenne liv rundt 18 uker, frøkna her var ganske aktiv og kjent en gooood del liv og røre tiltross for morkake forran :hilarious:
Tusen takk ❤️ Det var veldig godt å høre! Da håper jeg at jeg også merker litt hopp og sprett om noen uker❤️
 
12+6

Hei :)

I dag var jeg hos jordmor og tok blodprøver og hadde en fin samtale. Hun spurte om jeg ville at hun skulle høre etter hjertelyd, men understreket at det fortsatt er veldig tidlig og ingen selvfølge at hjertelyden kan høres nå. Hun ba meg tenke over om det kanskje var lurt å droppe det. Det tenkte jeg over i cirka to sekunder før jeg sa «jeg vil gjerne at du gjør det». Hun lyttet og lyttet, og etter et par minutter hørte vi de små, magiske dunkene fra den lille! Det gjorde hele dagen min, om ikke hele jula. Det føles nesten uvirkelig at vi har kommet så langt, og at vi er over «kneika». Nå gleder jeg meg til å feire jul og nyttår med familien ❤️ Ønsker alle dere fine damene en fin jul, og sender babystøv til dere som fortsatt venter på å bli gravid. Tenker ekstra mye på dere nå, og håper 2022 blir året ❤️
 
12+6

Hei :)

I dag var jeg hos jordmor og tok blodprøver og hadde en fin samtale. Hun spurte om jeg ville at hun skulle høre etter hjertelyd, men understreket at det fortsatt er veldig tidlig og ingen selvfølge at hjertelyden kan høres nå. Hun ba meg tenke over om det kanskje var lurt å droppe det. Det tenkte jeg over i cirka to sekunder før jeg sa «jeg vil gjerne at du gjør det». Hun lyttet og lyttet, og etter et par minutter hørte vi de små, magiske dunkene fra den lille! Det gjorde hele dagen min, om ikke hele jula. Det føles nesten uvirkelig at vi har kommet så langt, og at vi er over «kneika». Nå gleder jeg meg til å feire jul og nyttår med familien ❤️ Ønsker alle dere fine damene en fin jul, og sender babystøv til dere som fortsatt venter på å bli gravid. Tenker ekstra mye på dere nå, og håper 2022 blir året ❤️

Magisk! God jul til deg og dine:)<3
 
Er så moro å følge deg, og er oporiktig glad på dine vegne nå som reisen din er et godt sted videre :joyful: Tenk at t.o.m de magiske 12 ukene er passert, og du flere ganger har fått bekreftet at alt ser bra ut! Fantastisk måte å starte det nye året på, og kan tenke meg du har hatt tidenes jul:happy: Ønsker deg masse lykke til fortsatt og følger spent med videre. Tenk at i år skal du bli mamma! :happy093.:Heartpink
 
Er så moro å følge deg, og er oporiktig glad på dine vegne nå som reisen din er et godt sted videre :joyful: Tenk at t.o.m de magiske 12 ukene er passert, og du flere ganger har fått bekreftet at alt ser bra ut! Fantastisk måte å starte det nye året på, og kan tenke meg du har hatt tidenes jul:happy: Ønsker deg masse lykke til fortsatt og følger spent med videre. Tenk at i år skal du bli mamma! :happy093.:Heartpink
Tusen takk for koselige ord fra deg :Heartred Det føles veldig bra at jeg har kommet så langt nå! Håper 2022 blir året for deg også! Krysser fingrene for deg :love7
 
14+5
Det er rart å tenke på at jeg har vært gravid så mange uker! Tiden har gått så sakte hele veien, men de to siste ukene har gått litt fortere, føles det som.
Jeg har det bra, og er som oftest ikke bekymret. Men noen dager kjenner jeg at bekymringen plager meg. I går og i dag har jeg fått for meg at jeg må sjekke stoffskiftet, for eksempel. Jeg mener jeg hadde tall så vidt utenfor referanseområdet i sommer, og jeg har prøvd å finne igjen prøveresultatet uten hell. Heldigvis skal jeg til legen på fredag, og da håper jeg at jeg kan ta blodprøver og bli kvitt denne bekymringen. :happy090

Ellers begynner magen å vokse, og jeg elsker å kjenne lovmorkanten når jeg ligger flatt i sengen. Det er veldig stas å kjenne at magen vokser og at det skjer ting. Gleder meg til jeg etter hvert begynner å kjenne bevegelser nå. :)

Ellers skal jeg til jordmor på fredag om en uke, og gleder meg til å høre hjerteslag igjen :Heartbigred
 
15+0

I dag var jeg hos legen for å ta blodprøver og litt diverse. Og ikke minst fikk jeg høre hjertelyd igjen! Jeg ble så glad da jeg hørte det lille hjertet banke. :) Nå blir dette mer og mer ekte for meg, og jeg kjenner på en større tilknytning til den lille som ligger i magen min.

Vi er godt i gang med å gjøre tilpasninger i leiligheten. Barnerommet er malt, og vi holder på med å få bedre systemer på ting her hjemme. Ellers tenker jeg at jeg snart skal gå til innkjøp av en BBhugme-pute. Det kommer nok til å bli godt å ha snart :)

Håper alle får en fin helg ❤️
 
15+0
I dag var jeg hos legen for å ta blodprøver og litt diverse. Og ikke minst fikk jeg høre hjertelyd igjen! Jeg ble så glad da jeg hørte det lille hjertet banke. :) Nå blir dette mer og mer ekte for meg, og jeg kjenner på en større tilknytning til den lille som ligger i magen min.

Vi er godt i gang med å gjøre tilpasninger i leiligheten. Barnerommet er malt, og vi holder på med å få bedre systemer på ting her hjemme. Ellers tenker jeg at jeg snart skal gå til innkjøp av en BBhugme-pute. Det kommer nok til å bli godt å ha snart :)

Håper alle får en fin helg ❤️
Der fant jeg dagboken din:) Så koselig å lese at alt går så fint:love7 Gleder meg til å følge deg videre i svangerskapet!
 
Back
Topp