Gravid med diagnose Asperger syndrom

mnb

Første møte med forumet
Hei jeg er en jente som kan på de fleste virke helt normal. Jeg har altid prøv å forklare andre mennesker at jeg ikke tenker som dem og at noe er "galt" med meg. Har siden jeg var 16 år prøvd å få hjelp for å finne svar på hva det er med meg. Men ikke før i dag fikk jeg mitt svar. Jeg har asperger syndrom og jeg kan på en måte puste lettet ut forde dette betyr at jeg ikke er gal men jeg tenker anderledes. Jeg har i mine 28år lært meg å oppføre meg som en normal person som ingen reagerer på så lenge jeg har energi til å holde meg selv i ørene.

Det er nå 4 dager siden jeg fant ut at jeg er gravid noe som er en stor glede for meg og min familie. Men jeg lurer jo på hvordan utfordringer jeg vil få på min vei. Jeg har ikke trudd jeg kunne bli gravid grunnet mye problematikk i livmoren og har ikke brukt prevangsjon på 4 år. 

Det som er dumt er at jeg nettopp har møtt denne gutten som har gjort meg gravid. Han er yngere og ønsker at jeg skal fjerne barnet. Han mener at det ikke er noe problem å gjøre meg gravid den dagen vi begge ønsker oss barn. Det er lett for han å si han som ikke vet hvor vanskelig det har vært å tenke at jeg kansje aldrig vil få eget barn.

Alt jeg ønsker meg i livet er eget barn. Jeg er utrolig flink med barn og tar det naturlig å få ett barn i hendene og stelle det. Alle mine venniner jublet når jeg fortalte dem at jeg er blitt gravid forde dem vet hvor mye jeg har ønsket meg barn!

Er det noen der ute som er eller har vært i samme situasjon som meg? Jeg er redd for å være slem mot gutte som har gjort meg gravid. Men er det viktigere at han slipper å få barn nå.....? eller er ikke mine ønsker det viktigste? Jeg er så frustrert!

er jo en stund siden du skrev dette. har selv en lillebror med asbergers, og tror ikke han får barn. Behold barnet om det er det du ønsker, men prøv å tenk på hvor fint det er med bare deg og babyen. Det er ikke sikkert at bf blir med i bildet i det hele tatt.

Back
Topp