Gravid m nr 4 og en del vondt

Bkno1409372

Betatt av forumet
Er det flere her som har en del vondt i området rundt livmoren? Blir dette verre for hver gang?
Alle andre symptomer er tilstede, kvalm, ømme pupper og trøtt.
Vet ikke hvorfor jeg bekymrer meg så mye nå, tidligere har jeg tatt en test og greit jeg er gravid og ikke tenkt så mye mer på det.

Skal også nevnes at jeg har fibromyalgi og et nervesystem som er veldig aktivt så jeg føler mye mer smerte enn andre i kroppen. Kanskje det slår inn her og? Minstemann er 6 år, så på den tida var jeg ikke plaget av det. Men generelt er jeg mye bedre i kroppen nå etter jeg ble gravid :) så overlver smertene, bare engster meg altfor mye :(
 
Er det flere her som har en del vondt i området rundt livmoren? Blir dette verre for hver gang?
Alle andre symptomer er tilstede, kvalm, ømme pupper og trøtt.
Vet ikke hvorfor jeg bekymrer meg så mye nå, tidligere har jeg tatt en test og greit jeg er gravid og ikke tenkt så mye mer på det.

Skal også nevnes at jeg har fibromyalgi og et nervesystem som er veldig aktivt så jeg føler mye mer smerte enn andre i kroppen. Kanskje det slår inn her og? Minstemann er 6 år, så på den tida var jeg ikke plaget av det. Men generelt er jeg mye bedre i kroppen nå etter jeg ble gravid :) så overlver smertene, bare engster meg altfor mye :(

Hei :)

Jeg er gravid med nr 2 og har også mye mer vondter enn med første, og jeg engster meg såklart også.. men vi skal nok bare være glad for symptomene sier jeg til meg selv, det betyr at spiren henger godt fast!

Engstelsen har nok noe med at vi blir eldre:laughing002 Tror du ikke?

Klem
 
Jeg har mye vondt jeg også! Engster meg en del selv, er smerter som kan minne om menssmerter!
Jeg har ingen barn fra før, så om det har noe å si om man har barn eller ikke fra før vil jeg ikke tru..

Meb ikke noe hyggelig å gå med denne smerten! Har selv vonde bryster, kvalm i bølgedaler og fryktelig trøtt.. Var hos jordmor i går, hu sa at man kunne ha menssmerter og vond korsrygg uten at det er farlig, men at det også er utrygt med tanke på sa! Så blei ikke så mye tryggere :(

Håper det bare er at livmoren utvider seg og at kroppen tilpasser seg det som skal skje fremover!
Er litt bekymra for svangerskap utenfor livmoren også..

Jeg har ikke hatt noen blødninger eller spotting, jordmor sa at man ikke skulle bekymre seg hvis ikke man hadde det :) lettere sagt enn gjort!
 
Jeg har mye vondt jeg også! Engster meg en del selv, er smerter som kan minne om menssmerter!
Jeg har ingen barn fra før, så om det har noe å si om man har barn eller ikke fra før vil jeg ikke tru..

Meb ikke noe hyggelig å gå med denne smerten! Har selv vonde bryster, kvalm i bølgedaler og fryktelig trøtt.. Var hos jordmor i går, hu sa at man kunne ha menssmerter og vond korsrygg uten at det er farlig, men at det også er utrygt med tanke på sa! Så blei ikke så mye tryggere :(

Håper det bare er at livmoren utvider seg og at kroppen tilpasser seg det som skal skje fremover!
Er litt bekymra for svangerskap utenfor livmoren også..

Jeg har ikke hatt noen blødninger eller spotting, jordmor sa at man ikke skulle bekymre seg hvis ikke man hadde det :) lettere sagt enn gjort!

Vond korsrygg er en helt vanlig svangerskapsplage, så bare slapp helt av :)

Klem
 
Om det er utenfor livmoren så vil man etterhvert få veldig vondt. Og på ene siden.

Det er SA jeg er redd for. Men det som skjer det skjer. Er ikke så vondt som mensen, det stråler og ned i lysken og over skambeinet i går. Mest på ettermiddagen/kvelden eller når jeg er sliten. Begynte på fredag. Siden jeg forventa mens tirsdag venta jeg på det skulle ta seg opp, men heldigvis ikke sett noe blod.
 
Hvordan er med med de magesmertene? De er helt fra nederst i magen og ned i lysken, kjennes ut som det kribler/kiler nedentil også, at smerten stråler ned dit.. Huff, dette hørtes dumt ut :p hehe.. Håper du skjønner!

Hehe :)

Det er nok veldig individuelt fra person til person, og sikkert ikke noe fasit på det tror jeg.

Men prøv å ha positive tanker og tenk på at alle plager er velkommen, gjør det beste ut av situasjonen og ikke google eller les på ting som gjør deg engstelig! <3
 
Hehe :)

Det er nok veldig individuelt fra person til person, og sikkert ikke noe fasit på det tror jeg.

Men prøv å ha positive tanker og tenk på at alle plager er velkommen, gjør det beste ut av situasjonen og ikke google eller les på ting som gjør deg engstelig! <3
Takk for svar :)

Da skal jeg prøve å forholde meg rolig og juble for de plagene som kommer :p hehe..
 
Jeg har mye vondt jeg også! Engster meg en del selv, er smerter som kan minne om menssmerter!
Jeg har ingen barn fra før, så om det har noe å si om man har barn eller ikke fra før vil jeg ikke tru..

Meb ikke noe hyggelig å gå med denne smerten! Har selv vonde bryster, kvalm i bølgedaler og fryktelig trøtt.. Var hos jordmor i går, hu sa at man kunne ha menssmerter og vond korsrygg uten at det er farlig, men at det også er utrygt med tanke på sa! Så blei ikke så mye tryggere :(

Håper det bare er at livmoren utvider seg og at kroppen tilpasser seg det som skal skje fremover!
Er litt bekymra for svangerskap utenfor livmoren også..

Jeg har ikke hatt noen blødninger eller spotting, jordmor sa at man ikke skulle bekymre seg hvis ikke man hadde det :) lettere sagt enn gjort!
Har det helt likt som med deg, i går var det virkelig ille ! Idag er det heldigvis mye bedre, er du plaget med sterke menstruasjonsmerter til vanlig ?
 
Har det helt likt som med deg, i går var det virkelig ille ! Idag er det heldigvis mye bedre, er du plaget med sterke menstruasjonsmerter til vanlig ?
Ja, er plaget med sterke smerter til vanlig!
Du også?
Jeg har hatt ganske vondt i dag, så gikk meg en tur med hunden i en times tid, det er faktisk det som har hjulpet mest!! Selvom jeg måtte tvinge meg ut :)
 
Jaa, veldig ! Og en venninne som også er plaget med det til vanlig hadde det slik jeg har det nå når hun var gravid, kan vær det er en sammenheng? Jaa, tok meg en pitteliten joggetur ista , det hjalp :)
 
Jeg hadde kun en mens etter jeg tok ut spiralen etter 3 år, den var helt jævelig. Så kanskje der har sammenheng.
 
En mens etter p piller her!! Men tenker bare om man kjenner lett murringer ved mens ( jeg kjenner de ved el og) så merker man kanskje voksesmerter godt og?
 
Generelt så merker jeg all form for smerte veldig godt pga sykdommen. Men det virker jo logisk at om man plages veldig av smerter ved mens, og eventuelt el for det gjør jeg og noen ganger, så vil man merke voksesmertene godt. Mine er langtfra så ille som den mensen jeg hadde forrige mnd :p heldigvis
 
Så lenge det ikke er konstant over lengre tid (dager) og man ikke blør , tror ikke jeg vi skal tenke så mye på det :) vi får ta det som et godt tegn på st livmoren jobber :)
 
Ble veldig bekymret i dag tidlig. Var annerledes smerte og det pressa liksom på. Men så fikk jeg etterhvert kommet meg på do og nå går det bedre. Ofte kan jeg få litr vondt som ligner på mensen om det er tarmen.
 
Back
Topp