Gravid kosttilskudd

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Noen av dere som vet om det finnes et kosttilskudd for gravide, som er i tablettform? Skulle hatt en som ikke inneholder tran eller fiskeolje.

Ja, på apoteket har de egne pakker med kosttilskudd for gravide og ammende. :-)

Ja, på apoteket har de egne pakker med kosttilskudd for gravide og ammende. :)

Men alle de jeg har funnet er en kapsler med vitaminer, mineraler og omega3/fiskeolje, så jeg lurer på om det finnes noen med kun vitaminer og mineraler, som kommer i tablettform.

Hmm.. Ser at den jeg tenkte på hadde litt fiskeolje. :-/

kan ta folat fra små glass.og vitaminer utenom.trenger ikke alt i ett

Det er det jeg har gjort til nå, men jeg er redd jeg tar for mye av noe, eller for lite.

en tab folat skal være nok.jeg tar en d vitamin og og 2 selolje.av de man ikke gulper av;)

Spiser en skje tran og en folat tablett hver dag! Satser på jeg får resten av det jeg trenger gjennom et variert kosthold.

Jeg tåler virkelig ikke olje, jeg gulper og blir dårlig, pga sykdom. Og av samme grunn så må jeg ta vitaminer i tillegg til det jeg får i meg gjennom kosten, for å få i meg nok. For jeg sliter med opptak og tåler veldig få matvarer.
Til nå har jeg tatt høye doser av vitaminer og mineraler, men jeg kan ikke fortsette med det når jeg er gravid, for det er jo ikke bra for babyen. Men jeg får ta en samtale med legen når jeg skal dit om 10 dager :)

Back
Topp