Gravid katte mor??

ToLykkeTroll

Elsker forumet
Noen som kan hjelpe meg litt? 

Vi har blitt foster"foreldre" en kattemor med 3 små, som vi tror kan være rundt 8 uker.
Men nå begynner vi og lure på om mor kanskje kan være gravid  igjen. (fikk de på onsdag)

Hvordan vet jeg det? Og noen som har oplevd noe lignende? Isåfall hvordan gikk det??

Da er det sikkert lurt å ta kattemor med til veterinæren og få det undersøkt. Hvis det ikke er kommet for langt kan man kastrere katten, da vil jo den nye graviditeten avsluttes også. Hvis det er gjennom en dyrevernorganisasjon dere har blitt fosterforeldre for pusen, så pleier de å ha som rutine at alle katter skal kastreres uansett, og ofte betaler de for jobben.

Hun kan absolutt være drektig igjen, selv om ungene bare er 8 uker.

Jeg ville tatt henne til veterinær og fått henne kastrert, da fungerer det også som en abort.

Snakk med de som har hovedansvaret for henne, de vil nok helt sikkert være helt enig at en kastrering nå er bedre enn at hun skal sette enda et kull med kattunger til verden.

takk for svar.
Ja er gjennom dyrevernet jeg passer på de. Fikk de på onsdag.
Fikk en vetrinær til og se på kattemor i dag, og hun er gravid ja, men det ser ut til at hun er ganske langt på vei. Og ungene trodde hun var eldre, rundt 10-12 uker.
Snakket med hun som ordnet de for meg, og det ser ut til at hun skal få fullføre svangerskapet.
Hun er så tam, og ungene går i kattesanden og alt er ferdig arbeid egenglit.
Så nå prøver vi alt vi kan for og få omplasert de hun har nå før hun får det neste kullet.

Synd at det skal være slik og at de ikke bare kastrerer katter så fort som råd..

Men jeg skal iallfall gi de så mye omsorg som mulig!! :)

Så bra hun er hos deg da, da får hun i hvert fall føde i trygge omgivelser og kattungene får vokse opp i et bra hjem.

Kjempe synd at hun ikke har blitt kastrert før, men det er jo ikkje så mye å gjøre med nå.
Hadde det vært hos meg og jeg kunne bestemt, så hadde jeg nok fått utført en kastrering + abort...

Flott at du har anledning til å være fosterhjem for disse små, håper dere finner gode hjem til alle ;)

Bra at alt ordner seg da.

Men jeg hadde nok også utført kastrering+abort. Det gjør veterinærene til siste uka før fødsel. Å amme to gjenger med så kort mellomrom er ikke bra for kattemor. Men må man så må man. Prøv å gi henne så mye næringsfull kost som mulig, og rått kjøtt o.l. Gjerne oljer til katt kanskje? og kanskje supplere med litt mme til kattebebbisene om de ikke går opp som de skal i vekt. Kan jo bli næringsfattig melk med to sånne sjauer etterhverandre tenker jeg.

Back
Topp