Gravid katt

Råsa Muffin

Gift med forumet
Katten vår venter kattunger, men jeg er kjempe usikker på når hun kan ha blitt gravid.
Noen som vet hvordan man merker at det nærmer seg fødsel? Hun er en smal katt med en håndball midt på kroppen omtrent, super stor mage [:-]

den gang jeg hadde en ho katt og den var gravid så så jeg det på åpningen hvor unga skulle ut at det kom noe som lignet på 2 kuler.....1 på hver side....ut over det merket/så jeg ikke noe spesielt[;)]

Ville dratt til vetrinær og fått en svangerskapskontroll på pusen min om det var min som var gravid[;)]

ORIGINAL: carinasverden

Ville dratt til vetrinær og fått en svangerskapskontroll på pusen min om det var min som var gravid[;)]

Jeg fant ut at det var nærme når hun begynte å bygge reir av klær på golvet..
Ho prøvde å finne seg en plass å føde lettere sagt.. Dette var ett par dager før ungene kom..

Trodde virkelig ikke det var nødvendig å dra til veterinær så lenge katten er i fin form og har det bra [:)]
Men bør kanskje gjøre det da [:)]

Puppene hovner mer opp og får spreng...
katten blir urolig og begynner å finne seg ett sted å være..
Du vil nok merke det når den er fødeklar[;)]

Mine puser elsket forresten å få kos "massasje" på magen[;)]

Jeg merket det på at magen hennes ble veldig kantete.
Og oppførselen hennes. Gjemte seg rundt overalt, og
var generelt veldig sliten[:)]

Hun kommer nok til å gjemme seg bort og lage rede den siste uken. Isåfall så får du følge litt med på henne. Når katten min fødte så hadde en av ungene krabbet vekk fra mamman og krabbet inn i et putevar som mamman hadde rota rundt med. Fant den heldigvis bare et par timer etter fødselen! Så den overlevde [:D]

De napper forresten av seg nesten all pelsen på magen når det nærmer seg [:)]

ORIGINAL: Råsa Muffin

Trodde virkelig ikke det var nødvendig å dra til veterinær så lenge katten er i fin form og har det bra [:)]
Men bør kanskje gjøre det da [:)]

Er ikke nødvendig heller... di fikser tinga selv...
Skulle katten virke syk eller lignende så ville jeg dratt til dylegen.
Er du veldig nyskjerrig osv så kan du jo be di om å sjekke hvor langt på vei hun er[;)]

Back
Topp