Gravid,ikke gravid?

Septemberbaby2016

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Jeg tok graviditetstest i januar, de alle (4!) var klart positive. To tydelige streker hver gang. Nå er jeg over 12 uker på vei, men føler ikke at jeg merker noe særlig til å være gravid. Lagt på meg litt på magen(hadde six-Pack i januar, noe jeg ikke har lenger). Så tok en graviditetstest i går, da var det en klar og tydelig strek(testvinduet) og en veeeeeldig svak strek der det skal være strekning man er gravid. Tok ny i fag, samme skjer? Skjønner ikke.. Jeg har ikke hatt blødninger,men kjenner egentlig heller ikke at jeg er gravid? De første testene var soleklar hravid, nå er det kjempe svak strek.. Noen som har fornuftig svar? Bekymrer meg så mye..

Dytter denne litt opp for deg :)

Man merker ikke så mye til at man er gravid så tidlig. Ikke alle har masse symptomer på graviditet. Men det med graviditets testen vet jeg ikke. Kanskje noen andre kan komme med gode råd, men hadde det vært meg. Hadde jeg fått en time hos legen. Kanskje få tatt en blodprøve eller bli henvist til ultralyd :) høres ut som du er en slank dame, å da vil jeg tro de kan finne hjertelyden også ganske greit nå som du har passert uke 12 :)

Lykke til :D

Hcg synker igjen etter uke 8 tror jeg det var. Så at testen blir svakere nå er helt normalt :-)
Dessuten kan testene ha ulik mengde farge.
Det betyr ikke at det ikke har gått galt, men en svakere test så sent i svangerskapet er ikke en indikator i seg selv.

Er ikke alle som føler seg gravide så tidlig. ;) Og hcg-nivået synker etter 8 uker, så at testene blir svakere er normalt

Ta deg en tur til lege og eventuelt skaff tidlig ultralyd. :) Lykke til!

Tusen takk for svar! Snakket med lege og skal dit på mandag å høre fosterlyden Så får bare vente å se. Håper barnet er friskt og jeg ikke har mistet..

Jeg er kommet litt lenger enn deg. Er 13 uker på vei og har nesten ikke merket at jeg er gravid. Så vi var på tidlig ultralyd forrige uke for at jeg endelig skulle tro på det. Og der var det en liten baby i magen. Det var helt fantastisk følelse. Det er mange som ikke har symptomer i det hele tatt og andre har mange symptomer. Så det er veldig individuelt. Det jeg har hørt fra leger og jordmor er at har du fått positiv test, så er du gravid. ☺

Høg nivået i urinen synker i løpet av graviditeten og ikke minst i løpet av dagen. Legen min sa at uansett hvor svak streken er så er man like gravid uansett. Jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg var 19 uker inn, tok en test som såvidt viste positiv og dro til legen. En frisk og sunn bitteliten baby ble født dagen etter antatt termin.

PS, bare for informasjon, jeg var slank, 50 kg, og magen vistes ikke før uke 26.

Høg nivået i urinen synker i løpet av graviditeten og ikke minst i løpet av dagen. Legen min sa at uansett hvor svak streken er så er man like gravid uansett. Jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg var 19 uker inn, tok en test som såvidt viste positiv og dro til legen. En frisk og sunn bitteliten baby ble født dagen etter antatt termin.

PS, bare for informasjon, jeg var slank, 50 kg, og magen vistes ikke før uke 26.
Okei,tusen takk for svar!:-)
Bare bekymrer meg litt..

Normalt at hcg synker som nevnt over her, og normalt å ikke merke så mye:)
Første gang jeg var gravid var jeg på legevakt pga blødning i uke 11, og de målte hcg. Var hos fastlege første ukedag etter dette, og hun syns det var rart de hadde gjort dette nettopp fordi hcg synker og sendte meg heller på hasteul på sykehuset :)

Så bra du får komme inn å høre etter hjertelyd, men det er ingen garanti for at de finner den såpass tidlig heller, så jeg ville nok spurt om ul istedet. Masse lykke til ♡

Hei!
Jeg er ny her idag og aner ikke hvor jeg skal skrive eller legge ut, eller om det i det hele tatt er her man skriver om dette men prøver.

Jeg skulle hatt mensen for 4 dager siden, den er ikke kommet. Vi har prøvd i mange mnd uten hell.. Men nå har jeg veldige magekramper i nedre del av magen, disse kommer helst på morning og kveld. Mensen følelse hele tiden, men kommer ingenting. Å ikke for å snakke om brystene, de er så ømme og tunge å såre hele dagen, med eller uten bh..
Men tør ikke teste for er redd for det samme negative svare..

Noen som vet om dette kan være tegn til graviditet? Eller har noe erfaring eller lignende med det jeg skriver?

Hilsen en som ønsker sterkt!

Hei!
Jeg er ny her idag og aner ikke hvor jeg skal skrive eller legge ut, eller om det i det hele tatt er her man skriver om dette men prøver.

Jeg skulle hatt mensen for 4 dager siden, den er ikke kommet. Vi har prøvd i mange mnd uten hell.. Men nå har jeg veldige magekramper i nedre del av magen, disse kommer helst på morning og kveld. Mensen følelse hele tiden, men kommer ingenting. Å ikke for å snakke om brystene, de er så ømme og tunge å såre hele dagen, med eller uten bh..

Noen som vet om dette kan være tegn til graviditet? Eller har noe erfaring eller lignende med det jeg skriver?

Det er vanskelig å si om du er gravid, men om du er 4 dager på overtid, bør en test gi riktig resultat nå, så du må nesten bare ta en test.
Krysser fingrene for dere!

(Husk å ta folat nå, og frem til du er ferdig med å amme. ;) )

Hei!

Testing er eneste måten å finne ut av det på.
Mange opplever dessverre å gå over tiden noen mnd, uten å være gravide.
Håper for dere at dere har lykkes!

Jeg hadde egentlig ikke symptomer forrige avangerskap. Men hvis gå til legen om du er usikker

Back
Topp