Gravid igjen!

Marriks

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg har en gutt på 11 mnd, og er gravid igjen... Ikke akkurat planlagt, men nå ble det jo bare sånn [:-]
Men det jeg er veldig redd for er fødselen, hadde en skikkelig skrekk opplevelse når gutten vår ble født, var 24 timer med smertehelvete.
Det var det verste jeg har opplevd, men selvfølgelig ble alt det glemt når han kom ut... Revna veldig så hadde også mye vondt nedentil etterpå...
Har lest endel om keisersnitt, og jordmor har sagt at det ikke skal være noe problem for meg å få det, ettersom fødsel var tøff og at han veide 4 500g.
Men som sagt så leste jeg litt om keisersnitt, og ble igrunn litt skremt der og.... Ikke får jeg løfta lille gutten min på snart 1 år etter fødsel, og fare for infeksjoner osv!!!

Noen som vil dele sine erfaringer med meg? Gjerne de som har prøvd begge deler, som kan si sin mening om hva de synes var best sånn i ettertid osv?!

Mvh VELDIG NERVØS..... [:(]

Gratulerer med spiren, og lykke til videre i svangerskapet[:)]

ORIGINAL: maysen

Jeg har bare hatt keisersnitt da,men vil IKKE anbefale det,syns det var helt forferdelig..hadde en "normal" fødsel først,lå med rier i 48 timer,men fikk aldri mer enn 5 cm åpning så det ble hastesnitt...jeg kom meg ganske fort og gikk dagen etter snittet,men det var en ekkelt opplevelse syns jeg.
Nå er snittet kjempefint,men har jo en sånn flott hengemage over såret og de har kuttet skjeivt så det ser jo het merkverdig ut hehe[:D]

Gratulerer med spire![:)]

Ingen svangerskap eller fødsler trenger å bli like i det hele tatt. Prøv å ta ting som de kommer, og prat med jordmor underveis om alle tankene og følelsene. Håper du etterhvert kan begynne å glede deg[:)] Det kommer nok til å ordne seg veldig greit for deg. Mange som tar vare på deg i en sånn situasjon, og det vil nok bli tatt ekstra med hensyn denne gangen.[:)]

Jeg vil ærlig talt ikke anbefale deg å ta keisersnitt. Hadde KS i januar og det var ingen god opplevelse. Selve operasjonen gikk kjempefint, og jeg trodde alt var greit siden jeg var på beina samme kveld, men så på natta slo luft smertene til, ble sittende på do å visste ikke om jeg skulle besvime el kaste opp først. Det var som om noen kjørte en kniv inn i skuldra. de første to dagene var jeg helt slått ut av smerte, og det var begrenset med smertestillende pga jeg måtte amme. Smertene kom og gikk i 3 uker, til tider så ille at sambo måtte hjelpe meg på og i dusjen, han måtte og ha gutten 24 timer i døgnet fordi jeg lå rett ut hele tiden. Vet at mange ikke får så ille smerter men jeg tar ikke sjansen på at jeg er så heldig å bl en av de hvis jeg skal ha flere barn. Jeg trodde på forhånd det var snakk om luft smerter som i luft i magen, jeg tok grundig feil... Arret er helt fint, men jeg har hatt en del problemer med at blæra ikke sier ifra når den er full, så de første mnd måtte jeg nesten sette på alarm for å minne meg på å gå på do. Kunne gå i et døgn uten å kjenne at jeg måtte tisse. Ble langt dette, men jeg vil råde deg til å tenke deg godt om, og veie alternativene mot hverandre. Jeg hadde planlagt Ks pga fødselsangst, hadde helt panikk for å føde. Men skal jeg ha flere barn vil jeg heller lide meg gjennom en fødsel og så få belønningen i armene og vite at det er over... Lykke til[:)]

Back
Topp