Gravid Igjen!

Bkno0362292

Andre møte med forumet
Vet ikke helt hva jeg vil, men trenger bare å tømme hode litt her. og det hadde vært fint å høre om det er andre som er eller har vært i samme situasjon.

jeg er mor til 3 barn, ei jente på 14år, gutt på 11år og en liten tass på 8 mnd.
for en uke siden testet jeg positiv igjen.... ikke planlagt i det hele tatt.
Problemet nå er at jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette, er så mye følelser i sving. sambo er veldig att og fram om vi bør beholdet eller ikke men mest opptatt av han ikke har noe han skulle ha sagt når det kommer til den endelige avgjørelsen. det er mye snakk i stor endring i økonomi da vi bla må ha større bil. ( noe som jeg ser på som en fille ting, vi har mange muligheter å hente inn di pengene ) ..
Når jeg spør hva skal vi gjøre får jeg til svar : det passer overhode ikke å få en til nå, men når jeg spør om han vil at jeg skal bestille en evt time vurdering av abort sier han at det er ikke det han mener..

jeg har en gang tidligere tatt abort og det er noe jeg aldri glemmer, og jeg vil ikke gjøre dette engang til.
dette har jeg prøvd å forklare han.

hva tenker dere rundt dette...?
 
Oi, kan tenke meg det var litt av et sjokk..
Høres ut for meg slik du skriver at du egentlig ikke ser på abort som et alternativt? Siden du har opplevd det før og ikke ønsker å gjøre det igjen? Jeg tenker det er helt greit å ikke umiddelbart bli glad, og at det er i orden å være litt frustrert over situasjonen. Tar nok litt lengre tid å fordøye.
Uansett lykke til med valget og fremtiden. (og Gratulerer❤️)
 
Oi, det må være er sjok, og jeg forstår veldig godt at det er vanskelig. Jeg tenker at det er helt greit å ikke bli glad umiddelbart, hvis du velger å beholde så kommer sikkert gleden mer etter hvert. Høres for meg ut som abort er vanskelig for deg da du har opplevd det før. Jeg ønsker deg bare lykke til uansett hva utfallet blir
 
Det må ha vert litt av et sjokk. Jeg er også gravid igjen og har en liten en på 9mnd. Fant det ut når han var rundt 4 mnd. Det blir 1 år+- i mellom de. Det var ikke planlagt og vi hadde sikret oss med prevansjon. Den første følelsen jeg fikk når jeg fant det ut var ikke god. Jeg var ikke klar.. vi bestemte oss for å beholde og angrer ikke på det nå. Jeg har aldri tatt abort, men jeg vet ikke hvordan jeg hadde håndtert livet etterpå. Nå har vi bare en baby fra før så trenger ikke bytte bil osv.

Set virker på deg at du ikke ønsker og ta abort, og da syns jeg ikke du skal gjøre det heller. Uansett hva han sier, det er din kropp og det er du som skal klare leve videre med det. Det kan også hende han snur litt på det med tiden når sjokket er over

Lite trøst og tips å komme med.. vet det er en vanskelig situasjon. Ser de to eldste barna kan bli gode barnevakter da, og de to minste vil kunne få mye glede av hverandre. Håper det ordner seg:Heartred
 
Når man blir Uplanlagt gravid og tidspunktet er litt dårlig så blir det masse følelser.. det betyr ikke at barnet kommer til å være uønsket på sikt..bare at dere trenger litt tid..
Nå er jeg Uplanlagt gravid selv.. dette er nr 3.. barne mine er 4 og 2 år. Tidspunktet er dårlig for oss.. for oss er det ikke bare bil.. det er flytting, vannlekkasjer , salg av leilighet så mye usikkerhet.. i tillegg til at barnet vil gi dårligere økonomi og minske mulighetene våre til å kjøpe drømmehuset..livet vårt står på vent rett og slett. Hvis bil er eneste endringen som skal til hos dere så ville jeg sagt at dere er heldig.. du har også 2 store barn som er blitt veldig selvgående og som garantert kan hjelpe til med de små på sikt. Økonomi er ikke alltid så festlig.. men som regel får man det til å gå rundt,, om noen år begynner nok dine eldste også å flytte ut.. da blir økonomien litt bedre igjen..men det kan være tøft en stund.. det blir det for oss også.. vi har aldri vært innom tanken på å ta bort.. selv om ønsketanken ville vært at jeg var gravid på et senere tidspunkt.. ikke nå
 
Jeg tenker at siden dere er usikre og en liten del vil beholde, så beholde det.
Dette ordner seg. Jeg tror han vil venne seg til tanken. Og følelsene dine rundt abort som du har opplevd før bør være godt nok til at han forstår. Og jeg tviler ikke på at han vil være utrolig takknemlig for at dere fikk en til. <3
Masse lykke til. Klem.
 
Vet ikke helt hva jeg vil, men trenger bare å tømme hode litt her. og det hadde vært fint å høre om det er andre som er eller har vært i samme situasjon.

jeg er mor til 3 barn, ei jente på 14år, gutt på 11år og en liten tass på 8 mnd.
for en uke siden testet jeg positiv igjen.... ikke planlagt i det hele tatt.
Problemet nå er at jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette, er så mye følelser i sving. sambo er veldig att og fram om vi bør beholdet eller ikke men mest opptatt av han ikke har noe han skulle ha sagt når det kommer til den endelige avgjørelsen. det er mye snakk i stor endring i økonomi da vi bla må ha større bil. ( noe som jeg ser på som en fille ting, vi har mange muligheter å hente inn di pengene ) ..
Når jeg spør hva skal vi gjøre får jeg til svar : det passer overhode ikke å få en til nå, men når jeg spør om han vil at jeg skal bestille en evt time vurdering av abort sier han at det er ikke det han mener..

jeg har en gang tidligere tatt abort og det er noe jeg aldri glemmer, og jeg vil ikke gjøre dette engang til.
dette har jeg prøvd å forklare han.

hva tenker dere rundt dette...?
Jeg tenker at han ser at det på en måte ikke bare er positivt med en uventet graviditet, at det er mye å tenke på og planlegge,men oppfatter ut fra det du skriver at han likevel vil ha barnet. Han trenger sikkert bare å lufte seg litt selv, det var jo ikke planlagt for noen av dere og lager praktiske utfordringer som han trenger å snakke seg gjennom og planlegge løsninger på.
 
Vi venter nr 4 nå, vi hadde ikke tenkt å få flere nå, det kunne egentlig ikke kommet på ett verre tidspunkt, jeg er nettopp begynt på ny utdanning og så vidt kommet meg etter forrige svangerskap.

For min del så var ikke det å ta vekk ett alternativ heller, har gjort det en gang før, og synes fortsatt det er trist, og selvom det ikke enda har sunket inn at vi skal ha en til, er kun 7 uker til termin, så er jeg sikker på at babyen vil gi oss mye mer glede enn sorger!

Økonomien blir trang noen år, og vi skulle gjerne hatt både større bil og hus, men det er egentlig bare bagateller, ungene våre har alt de trenger :)
 
Back
Topp