Gravid.. Igjen!

babyliten

Forelsket i forumet
Har en unge fra tidligere forhold. Fikk for fem måneder siden ei datter og nå er jeg gravid igjen. Ah, jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal håndtere situasjonen her. Samboeren ble kjempe glad, for han snakka om å få en til uka etter hun kom til :hilarious: Jeg hadde en plan om å jobbe i MINST to år til før vi fikk en til, men her sitter jeg da, med skjegget i postkassa og er faktisk så dum å vurderer abort. Mest for at jeg føler det ikke passer nå, og for at jeg finner så mye negativt i alt. Det blir også full fres på jobb i kanskje 2 år fremover, og jeg som gikk hjem hele svangerskapet hadde jo egentlig gledet meg til dette. Eneste positive jeg klarer å tenke er at jeg får ha hun på fem måneder hjemme en stund til og at de får utrolig stor glede av hverandre :Heartpink Vi har også mistet i SA 5 ganger, så vi har fått beskjed fra flere jordmødre at det kan hende jeg ikke blir gravid om jeg noen gang tar vanlig abort. Nå er jeg jo i uke 8 også (7+2), så jeg må vel kanskje begynne å ta ett valg.

Vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, mest for å få klaget litt tror jeg. Samboeren sier jo at alt ordner seg og at dette kommer til å gå kjempe fint. Enn å vært så optimist da. Hva ville du ha gjort?

Jeg personlig tror aldri jeg ville klart å ta abort, så jeg hadde prøvd å finne de positive sidene med å nå være gravid igjen og prøvd å fokusert på de. Som du sier, det positive er jo at de får velsig mye glede av hverandre og at du får være mye lengre hjemme med hun på 5 mnd.

Det kan være en ide og kanskje oppsøke jordmor bate for å få snakka ut litt. Så kanskje hun kan komme med noen gode løsninger for deg .
Sender en klem og håper du finner ut av hva du vil gjøre[emoji173]

Jeg personlig tror aldri jeg ville klart å ta abort, så jeg hadde prøvd å finne de positive sidene med å nå være gravid igjen og prøvd å fokusert på de. Som du sier, det positive er jo at de får velsig mye glede av hverandre og at du får være mye lengre hjemme med hun på 5 mnd.

Det kan være en ide og kanskje oppsøke jordmor bate for å få snakka ut litt. Så kanskje hun kan komme med noen gode løsninger for deg .
Sender en klem og håper du finner ut av hva du vil gjøre[emoji173]
Nei jeg kjenner jeg blir skikkelig uvel av å tenke på abort egentlig. For vi prøvde såå lenge for å få hun på fem måneder, og de sa at det nesten var utrolig at jeg ble gravid igjen. Og jeg har jo en fantastisk samboer og vi har veldig god inntekt begge to samt at vi eier leiligheten vi bor i. Men nå må vi jo på husjakt da mtp at det allerede er litt liten plass.

Jeg skal på kontroll med hun minste i morgen, så tror nok jeg går innom jordmor om hun har tid, eller spør om en time. Men tanken på at de får stor glede av hverandre veier ganske masse da. Er 8 år mellom de to jeg har, så tror det blir litt annet for hun minste med noen på egen alder.

Tusen takk, det håper jeg også :Heartred

Nei jeg kjenner jeg blir skikkelig uvel av å tenke på abort egentlig. For vi prøvde såå lenge for å få hun på fem måneder, og de sa at det nesten var utrolig at jeg ble gravid igjen. Og jeg har jo en fantastisk samboer og vi har veldig god inntekt begge to samt at vi eier leiligheten vi bor i. Men nå må vi jo på husjakt da mtp at det allerede er litt liten plass.

Jeg skal på kontroll med hun minste i morgen, så tror nok jeg går innom jordmor om hun har tid, eller spør om en time. Men tanken på at de får stor glede av hverandre veier ganske masse da. Er 8 år mellom de to jeg har, så tror det blir litt annet for hun minste med noen på egen alder.

Tusen takk, det håper jeg også [emoji813]red
Abort er en sensitivt tema for mange og jeg tror det tærer på psyken..
Somsagt, vanskelig for meg å si hva som er rett eller galt. Men jeg tror nok at når du kommer litt lengre i svangerskapet, så vil du begynne å kjenne på gleden igjen[emoji5] og hus vil dere alltids greie å finne dere [emoji5] du får jo videre rett på foreldrepenger. Så da kan dere jo fint kjøpe hus sammen [emoji5]( evt leie)
Og etter hva du skriver så høres det ut som at du har en helt fantastisk samboer som vil hjelpe deg så godt han kan [emoji8]

Jeg ville absolutt beholdt om jeg var deg, for som mannen din sier det ordner seg nok på et vis uansett. <3 For noen år tilbake så ble jeg gravid når minste var 4 mnd. Jeg hadde mange tanker i hodet jeg også, men var aldri i tvil om å beholde. :) De er idag tenåringer og har/hatt utrolig mye glede av hverandre i oppveksten. Jeg anbefaler virkelig to tette. :) Ønsker deg lykke til <3

Jeg ville absolutt beholdt om jeg var deg, for som mannen din sier det ordner seg nok på et vis uansett. <3 For noen år tilbake så ble jeg gravid når minste var 4 mnd. Jeg hadde mange tanker i hodet jeg også, men var aldri i tvil om å beholde. :) De er idag tenåringer og har/hatt utrolig mye glede av hverandre i oppveksten. Jeg anbefaler virkelig to tette. :) Ønsker deg lykke til <3
Åh, godt å høre at jeg ikke har hatt mange tanker selv. Ja jeg vurderer å utsette permisjonen min da, så mannen får gå hjemme så jeg kan få jobbe i noen måneder alle fall, for han har sagt at han kan godt gå hjemme nå bare vi får to tette :joyful:

Blir bare 1 år og 1 måned i mellom de her også eventuelt. Mellom meg og lillebroren min er det jo kun to år, og vi er jo som erteris den dag i dag:Heartred

Tenker jeg ville tatt en samtale med amathea om jeg var deg :) tenkte selv på abort en periode, men bestemte meg for å beholde. Hadde et tøft svangerskap med første (fødselen var fantastisk), og tiden etterpå var veldig tung som følger. Jeg er litt mer som samboeren din da :) prøver å se det positive i ting og at "alt" går

Tenker jeg ville tatt en samtale med amathea om jeg var deg :) tenkte selv på abort en periode, men bestemte meg for å beholde. Hadde et tøft svangerskap med første (fødselen var fantastisk), og tiden etterpå var veldig tung som følger. Jeg er litt mer som samboeren din da :) prøver å se det positive i ting og at "alt" går
Skal innom til jordmor i morgen å ta en prat så får jeg se hvor det bærer etterpå :) Var innom jobb i dag så jeg skal begynne så fort sesongen starter på igjen, så da får jeg jobba i noen måneder i det minste. Heldigvis var jeg kun kvalm i mitt siste svangerskap og hadde en kjempe fin fødsel, så det preger meg heldigvis ikke :)

Sender deg en klem, håper dere finner den beste løsningen for dere. :Heartred

Sender deg også en klem og håper dere finner utav det. Vi skal også ha to tette, litt tettere enn vi hadde planlagt. Sønnen min er 7 måneder. Jeg har hørt masse positivt fra andre med to tette. Så jeg gleder meg ordentlig. :)

Jeg synes det blir litt feil å spørre hva andre ville gjort i en slik situasjon. Spesielt med tanke på at mange sitter her og bekymrer seg veldig for å miste i disse tider.

Men uansett hva du bestemmer deg for så ønsker jeg deg lykke til og håper dere finner ut av det [emoji173]

Jeg skjønner godt at det kommer noen tunge tanker i situasjonen deres. Bare tenk nøye gjennom det - når du egentlig ikke ønsker abort og det er usikkert om du kan få flere barn dersom du tar abort, så er sjansen stor for å angre vil jeg tro. Jeg er absolutt ikke i noen posisjon til å skulle dømme, og mener ikke å si at du skal gjøre verken det ene eller det andre, det er det kun dere to som kan bestemme og vite hva som er riktig :)

Jeg vet om de som sliter i mange, mange år etter en abort - selvom det uten tvil var det beste der og da - og så er det andre det går fint for, nettopp fordi de vet det var riktig valg.

Lykke til med avgjørelsen, og så får vi se om vi følges videre i gruppen her :) Sender en god klem også <3 Håper du får god hjelp på helsestasjonen :)

Jeg tok abort og angrer den dag i dag! Jeg er også gravid og baby er 7 mnd nå. Ja selvfølgelig blir det travelt. Men tenk deg godt om![emoji4]
Livet blir aldri som man planlegger det. Bare tenkt deg godt om [emoji173]

Back
Topp