Gravid igjen, rett etter spontanabort

Sandrapanda

Andre møte med forumet
Jeg hadde en sa som startet 4.januar. Legen anbefalte oss å vente en mensen før vi prøvde igjen. Jeg var 5+4 da jeg mistet. Nå er jeg 4+6 hvis jeg regner sa'en som siste mens. Er det noen som har opplevd dette? Er det større sjanse for å miste hvis man akkurat har vært gjennom en sa?
 
Nei, det er nok ikke noen større sjanse for det. :) Det er derimot visstnok lettere å bli gravid rett etter en SA, noe som du tydeligvis har fått erfart. :)
Grunnen til at de nok anbefaler å ha en mens imellom, er at kroppen skal "komme" seg. Men har du blitt gravid igjen, har kroppen vært klar for det. :)
 
Takk for svar Jeg går og gruer meg til 5+4-dagen, men alt kjennes egentlig helt annerledes ut denne gangen. På en positiv måte ☺
 
Mener det er flere her inne som har opplevd det samme. Gratulerer med spira håper det ender med ett friskt lite barn i oktober :) lykke til.
 
Jeg hadde en sa som startet 4.januar. Legen anbefalte oss å vente en mensen før vi prøvde igjen. Jeg var 5+4 da jeg mistet. Nå er jeg 4+6 hvis jeg regner sa'en som siste mens. Er det noen som har opplevd dette? Er det større sjanse for å miste hvis man akkurat har vært gjennom en sa?
Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Jeg hadde en en sa i uke 5+4, som startet 30.12.14. Fikk beskjed av legen at vi ikke trengte å vente med å prøve igjen. Jeg ble gravid raskt etter og i dag er jeg ekstra nervøs for i dag er jeg 5+4, men alt er bra så langt:) Masse gode symtomer og ingen tegn til at noe er galt. Men jeg kjenner at jeg bekymrer meg ekstra denne gangen og ser veldig frem til legetimen min på mandag. Jeg skal også be om tidlig ultralyd for jeg klarer nok ikke å slappe helt av før jeg ser at det er et lite hjerte som slår inni der❤️:)
 
Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Jeg hadde en en sa i uke 5+4, som startet 30.12.14. Fikk beskjed av legen at vi ikke trengte å vente med å prøve igjen. Jeg ble gravid raskt etter og i dag er jeg ekstra nervøs for i dag er jeg 5+4, men alt er bra så langt:) Masse gode symtomer og ingen tegn til at noe er galt. Men jeg kjenner at jeg bekymrer meg ekstra denne gangen og ser veldig frem til legetimen min på mandag. Jeg skal også be om tidlig ultralyd for jeg klarer nok ikke å slappe helt av før jeg ser at det er et lite hjerte som slår inni der❤️:)
Håper det går bra med deg i dag :)
Jeg har vært og tatt blodprøve for å måle hCG-nivået på fredag bare for sikkerhets skyld. Jeg føler også at ting er i orden, men det blir nok tidlig ul på meg også. Ser ikke for meg at jeg klarer å slappe av i påskeferien før jeg vet at alt er som det skal :)
 
Håper det går bra med deg i dag :)
Jeg har vært og tatt blodprøve for å måle hCG-nivået på fredag bare for sikkerhets skyld. Jeg føler også at ting er i orden, men det blir nok tidlig ul på meg også. Ser ikke for meg at jeg klarer å slappe av i påskeferien før jeg vet at alt er som det skal :)
Tusen takk:) Gratulerer så mye til deg:) Godt å få målt hcg, det skal jeg på mandag:)
Jeg har også en annerledes følelse denne gangen. Så denne gang skal det gå bra med oss begge og spiren skal sitte❤️
 
Tusen takk:) Gratulerer så mye til deg:) Godt å få målt hcg, det skal jeg på mandag:)
Jeg har også en annerledes følelse denne gangen. Så denne gang skal det gå bra med oss begge og spiren skal sitte❤️
Takk, i like måte!
Ja, denne gangen går det nok bra med oss begge
 
Jeg opplevde det samme 2. Januar. Ble gravid med det samme, Er 4+6(da regner jeg ut fra når jeg tror jeg hadde eggløsning) jeg er veldig spent, men har også en annen følelse denne gangen.
Var hos legen sist uke, ble henvist til tidlig ultralyd:) fått ultralyd når jeg er i uke 6. Føler ikke det er betryggende, sist jeg Spontanaborterte var jeg på ultralyd noen dager før det gikk galt der vi så et hjerte som slo:-( det var også i uke 6.

Prøver så godt jeg kan å tenke positivt. Det er jammen spennende og utfordrene å være gravid.
 
Jeg har bestilt ul på privatklinikk i uke 10. Da kan jeg slappe av i påskeferien. Jeg synes det er vanskelig å gå gjennom dette når jeg ikke har en jobb å gå til, sånn som i juleferien. Nå flyr dagene avsted, og jeg klarer å tenke på andre ting. Kan man høre hjertet i uke 6?
 
Jeg hadde SA 10 desember så ble jeg gravid rett etter første mens, i mårra er jeg 6 uker og jeg tenker positivt at denne gangen må det gå bra:))
 
Back
Topp