gravid i syden

baby i magen2

Gift med forumet
vi hadde tenkt oss ein tur til syden i november, men no når eg er gravid så veit eg ikkje om eg har lyst alikevell..
er det noen her som har erfaringer med det, både positive og negative???

Jeg var i syden uke 6 nå, og det gikk veldig greit, bortsett fra at jeg var kvalm konstant, og det er nok bedre å være kvalm hjemme, men det problemet har nok ikke du i November.

Fikk beskjed av jordmor og gå noen turer ekstra på do på¨flyet for å strekke beina, pga. større risk for blodpropp når man er gravid.
Veldig viktig med håndhygiene og inntak av mat som kan inneholde toksoplasmose siden det er større sjanse for å få det i syden.
Så er det viktig å sjekke om det er noen vaksiner man egentlig skal ha hvis du skal til noen spesielle land, for det er jo ikke så bra å ta vaksiner når man er gravid.

Finnes masse info om dette på forskjellige nettsteder hvis du leiter litt:)

Et annet råd jeg vil gi er: Stol på din egen magefølelse, føltes det ikke riktig så ville jeg ikke reist, men hvis du føler at dette kan gå bra ville jeg reist. Er jo veldig individuellt:) Bare du som kjenner deg selv:)

Var i syden da jeg var i uke 27 med snuppa. Gikk helt fint. Bare å følge vanlige mat- og hygieneråd som ellers når man er i syden. [;)] 

eg veit at det ikkje er noe problem å reise som gravid for det har eg gjort før, men syntes liksom ikkje det blei heil den store ferien (vist dere forstår) var på jente tur og sku kose oss men det blei liksom ikkje samme kosen. + at eg var konstant bekymra for ka eg spiste.. alt ant gikk fint da..
så lurte på andres personlige erfaring??? vil nok bli ansleis denne gang uansett for no hadde eg reist me samboer å da ødelegger eg ikkje ferien for vennina mi...

Back
Topp