Gravid i hektisk/stressende jobb.

Badeand1984

Flørter med forumet
Jeg har noen spørsmål rundt jobbtema og graviditet. Jeg har en hektisk jobb i kafe og hektisk/stress hverdag er standard hver dag. Jeg er bare 5 uker på vei så vil ikke si til arbeidsgiver at jeg er gravid enda. Hvordan unngå stress i et slikt yrke? Jeg vil ikke få en spontanabort p.g.a stress på jobben. Til tider er det så mye å gjøre at sjefen spør om jeg han jobbe 1-2 timer overtid- noe som sliter meg ut veldig mye siden jeg er ekstra trøtt og sliten nå som jeg er gravid. Jeg får heller aldri en fullkommen natt med søvn, fordi jeg våkner midt på natta for å gå på do og er tørst.  Noen som har noen råd?
 
Så vidt meg bekjent er det veldig mye stress som skal til for å utløse en spontanabort med mindre man er i risikosonen. Derimot er det viktig å ikke slite seg ut slik at man ikke møter veggen. :) Viktig å ta vare på kroppen når man er gravid!

Ville tatt kontakt med fastlegen og bedt om en time snarest, selvom det er uvanlig med så tidlig svangerskapskontroll, siden jobben din er spesielt stressende. Jeg vet ikke hva man gjør i slike situasjoner jeg, med mindre man forteller jobben om graviditeten.........
 
jeg hadde et lite breakdown på jobben, det er riktignok 2 uker siden, og jeg viste ikke at jeg var gravid, men likevel. Ikke tid til å ta en brødbit engang. Endte i krampegråt, fordi man føler man ikke har hodet over vannet og det går utover pasienter som du skulle ønske du kunne yte mer for. Så fra den dagen bestemte jeg meg for å ikke utsette meg for sånt, har derfor bare pent takket nei til overtid etter det. Det er vanskelig, men det må til- ellers går du på en smell og blir sykemeldt..
 
Hei! Det er sånn jeg har det :-/ Rekker ikke ta en brød bit en gang. Har 10 min pause på 9 timer, og nå jeg må stå lenger på jobb noen ganger så blir det slitsomt. Kan ikke bare gå fra kassa og ikke ekspedere kunder. Står alltid 5-6 kunder i kø der jeg jobber + matproduksjon, oppvask ++. Elsker jobben min, men er stressende og slitsomt nå som jeg er gravid. Føler ikke jeg får tatt var på meg selv og ikke får jeg pleia forholdet mitt heller når det blir lange dager på jobb (110%) og samboer jobber 100%. Må jobbe i 6 mnd for å få foreldrepenger så begynner å bli litt fortvilet hvis det fortsetter på denne måten, for dette orker jeg ikke. Vil ikke sykemelde meg heller fordi jeg begynte i denne jobben for 3 uker siden og jeg har prøvetid på 1 mnd. 
 
Hvis det blir for mye så synes jeg du bør si det til sjefen. H*n har taushetsplikt og kan uansett ikke si det videre, så da har jeg villet gjort det:) H*n kan ikke tilrettelegge hvis ikke.

Jeg jobber selv på småbarnsavdeling, og kjenner den løftinga og stresset i overgangssituasjonene tar litt på, men jeg har sagt det på arb.plassen:)
 
Hallo!:)

Eg har samme type jobb som deg.. Men er den som har ansvar for vaktlistene i tillegg, er nesten alltid aleine på jobb og kan risikere å måtte steppe inn dersom nokon vert sjuke og ingen andre kan :-S av og til måtte jobbe dobbelt... :S og har muligens fått scenebet. i skuldra igjen :( :(

Forrige svangerskap jobba eg over 100% fram til ca veke 31, då vart eg 50% sj.meldt.
men det er ikkje å ambefale.. eg sov nesten ikkje om natta (vart trøtt først rundt 05.00)...

Du kjem til å merke at du jobber i heilt feil bransje nå som du er gravid. Stress, travelt, høgt tempo, sure og hyggelige gjestar om ein anna, mangel på søvn osv:P Du kjem til å bli marerittservitøren!;P Hahaha:)

Neida, eg trur det er ein gooood del stress som skal til for at det blir spontanabort.. er du utrygg kan du ta kontakt med legen din for å prate med han eller ho!:)

Men denne jobben er ikkje verdt å møte veggen før babyen kjem!;)

Og dersom du vert sj.meldt så teller det også, så du får krav på foreldrepengar..
men eg trur du må ha jobba lenger på arbeidesplassen din enn 3 veker for å få bet. i sjukeperioden din? Hugser ikkje;)
 
Back
Topp