gravid i første trimester...spekemat?

Hvis du går inn på matportalen.no , under fanen "råd til spesielle grupper" finner du kostråd til gravide, den er oppdatert :-)

Og dessverre, spekemat er en av de tingene vi må holde oss unna ifølge dem...

Jeg kommer til å holde meg borte, tar ingen sjangser. Men hører om andre som spiser det, pga jordmødre har sagt at den norske spekematen ikke er farlig. Men jeg tør rett og slett ikke, og anbefaler jo da deg også å ikke gjøre det :)

Jeg holder meg også unna..! Men det frister så veldig.. :) hehe! Blir spekemat hele neste sommer ;)

Var dette jeg forventet å høre... da får jeg holde meg unna. Jeg er så glad i poteter med hvit saus og spekeskinke. får prøve å finne et annet alternativ. Takk for svar ☺

Du kan spise det om du varmebehandler først:) det har jeg gjort når suget blir for stort! Dessuten er det veldig godt både på grillen og i panna:)

Jente født 02.06.10
App taster :)

Du kan spise det om du varmebehandler først:) det har jeg gjort når suget blir for stort! Dessuten er det veldig godt både på grillen og i panna:)

Jente født 02.06.10
App taster :)
Jeg har også hatt et sinnsykt spekemat sug i mine svangerskap og har det nå også...
Jeg steker spekepølse i panna eller hiver på grillen, smaker nesten like godt :-)

Jeg fikk beskjed fra jordmor at det kunne spises om jeg la det i fryseren først :)

Nyttårslykke<3

Back
Topp