Bby2021
Første møte med forumet
Hei dere! Jeg lurer på hvordan dere andre forholder dere til andre mennesker etter at dere fant ut at dere er gravide. Her vi bor er det lite koronasmitte akkurat nå, men det kommer stadig noen lokale utbrudd. Syntes det er så vanskelig hvor mye vi skal begrense oss nå med tanke på graviditeten, for å beskytte meg og babyen. Vi følger selvfølgelig de retningslinjer som blir satt, men føler det er vanskelig å unngå andre helt da vi har to barn som ønsker å besøke vennene sine og være sosiale, naboer som inviterer oss på ulike arrangementer både ute og inne, samt at familie kommer på besøk i ny og ned. Er livredd for at noen skal smitte oss og gruer meg veldig til hverdagen med skole, barnehage og jobb er tilbake for fullt. Både jeg og samboer har jobber hvor vi må møte mange ulike mennesker i løpet av en uke, både barn og voksne. Så vi er nok noe utsatt for smitte der også. Hvordan gjør dere andre dette og hvor strenge er dere? Og dere med barn fra før av, får de ha besøk av venner og dra på besøk til venner både inne og ute?