Gravid i arbeid

Kollegene mine vet det.. og er veldig glad at de gjør det.. alle har vært kjempe positive og jeg blir behandlet som ei prinsesse hehe.. jeg spyr en del og det er veldig vanskelig å kamuflere det som spysyke på jobb.. hehe.. var på nyttårsfest med jobben og da drakk 3 stykker brus til middagen for å sympatisere med meg.. det føles bare kjempe godt :) Når det er sagt er det bare på jobben det er "offentlig" da det var helt nødvendig :) ellers håper jeg å slippe unna bekkeløsninga lengst mulig.. sykemeldt fra 14.uke forige svangerskap.. og 21 første svangerskap :)
 
Her er det hensyn av di jeg jobber rundt. Det vet jeg :) (har ikke sagt noe enda) men ledelsen derimot... Di har prøvd å skvise meg ut siden jeg sa sist jeg var gravid.. Å trengte tilrettelegging. Så her blir nok samme sure visa hos dem..

Åhr.. sånn der behandling er til å spyyy av.. kjente jeg ble irritert på dine vegne nå :S
 
Arbeidet mitt er hjemme, og der er det ingen andre enn meg selv jeg trenger å ta hensyn til på dagtid. Og jeg tar ting i mitt eget tempo. :p Og blir ikke ting gjort, så nei vel, da står oppvasken der i morgen også. Dobbelt så stor.
 
Er ikke uvanlig med gravide ansatte der jeg jobber, så jeg regner med at det vil gå helt fint. Sjefen får nok litt panikk da, men det er bare fordi han blir så fort stressa :p
 
Her vet jeg at d blir sure miner. I å me at vi har 2 som er i svangerskapspermisjon nå. Og begge måtte ha tilrettelegging pga bekkenplager. Og det ble MYE baksnakking blant enkelte pga det. At det ble ekstra på de andre siden de ikke fikk lov å løfte barna opp og ned fra vogn/stellebord, og ikke turer... nå VET jo jeg at dette blir tilfelle hos meg også.. Enten må eg gjøre jobben på "normal" måte og heller sykemelde meg når d blir for gale, eller så må eg forbygge og tilrettelegge på samme måte..... Men kvir meg veldig siden jeg vet hvordan noen er, og det er de jeg jobber tettest med som klager høyest ... :confused013

Nesten så eg lurte på om du jobba i sammen me meg haha... For sånn e det i min jobb også! Hehe
 
De to på min avdeling som vet det er veldig glade, og sjefen er enda gladere:) Men tror de blir litt usikre på hva som skjer fremover, og det skjønner jeg jo. Man er litt avhengig av at alle er på jobb:) Men utover det tror jeg det skal gå fint, Sjefen har allerede begynt å tenke på tillrettelegging for å holde meg i arbeid:p Føler det er litt tidlig enda men:)
 
forrige gang jobba jeg på et sted der vi var en super gjeng. til og med sjefen, men så fikk vi ny sjef og da ble jeg skvisjet ut.. fikk ingen vakter osv.. kun hvis det var helt krise! og de andre likte seg ikke der lenger de heller så endte med vi alle slutta etter noen mndr.. Og sjefen var også dame sånn btw... Den jobben jeg har nå, bortsett fra litt tunge løft så går det nok bra. Er bare ekstrahjelp her også, og de andre tror jeg kommer nok bare til å ta graviditeten med et smil. Hvertfall når jeg har sagt det kommer til å bli leeeeeeeenge til jeg skal gå gravid igjen :p
 
Denne gangen tror jeg går helt fint. Sist var det litt "verre", da var vi 5(!) som skulle ut i september, mens 2 gikk ut i juli :)

Sist jobbet jeg helt frem til jeg gikk ut i permisjon, så jeg håper jeg får et like fint svangerskap denne gangen og.
 
Nesten så eg lurte på om du jobba i sammen me meg haha... For sånn e det i min jobb også! Hehe
hehe.. nesten "godt" at d ikke bare er hos oss :p men d er utrolig slitsomt å jobbe i sånt miljø...
 
Back
Topp