Gravid i arbeid

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Hvordan tror du at det blir for deg å være gravid i arbeid??? Og tror du kollegaer tar hensyn med et smil om munnen???? :)
 
Her vet jeg at d blir sure miner. I å me at vi har 2 som er i svangerskapspermisjon nå. Og begge måtte ha tilrettelegging pga bekkenplager. Og det ble MYE baksnakking blant enkelte pga det. At det ble ekstra på de andre siden de ikke fikk lov å løfte barna opp og ned fra vogn/stellebord, og ikke turer... nå VET jo jeg at dette blir tilfelle hos meg også.. Enten må eg gjøre jobben på "normal" måte og heller sykemelde meg når d blir for gale, eller så må eg forbygge og tilrettelegge på samme måte..... Men kvir meg veldig siden jeg vet hvordan noen er, og det er de jeg jobber tettest med som klager høyest ... :confused013
 
Jeg gruer meg veldig til å skulle gi beskjed - Jeg vet det setter jobben i en kjøp situasjon, en kollega går ut i permisjon nå hvert øyeblikk og vi er ganske få. Så blir nok litt sure miner :-( Nå var ikke dette helt planlagt kan man si, men om så - så kan man jo ikke legge hele livet rundt hva som er best for arbeidsplassen heller..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg satser på at det går bra. Vi er mange ansatte, så sånn sett bør det gå greit.
 
Nå vet veldig mange på arbeidsplasser min at jeg er gravid allerede. Vanskelig når man jobber med mat, og reagerer sterkt på lukter.
Til nå har det ihvertfall ikke vært noe sure miner på ting jeg ikke kan gjøre, men for all del, hva de snakker om bak min rygg, det aner jeg jo ikke..
Uansett, så har jeg begge sjefene mine i ryggen, og har fått streng beskjed om å ikke gjøre noe jeg ikke er komfortabel med, så driter egentlig hva de andre mener :p
 
Så domt når kollegaer skal bli sure for ein så gledlig nyhet som ein graviditet e! På min jobb virke da som dei tar bra hensyn til gravide og helst får med seg nokon andre om det er tunge løft og stell som skal gjerast. Og at den gravide har ansvar for gruppa å legevisitt slik at ho ikkje treng å stå på medisinrommet heile dagen eller ver mykje ute i tunge stell. Men da vil vel alltid ver nokon med sure miner om dei må ta i litt ekstra ein gang i blandt:p
 
Her er det hensyn av di jeg jobber rundt. Det vet jeg :) (har ikke sagt noe enda) men ledelsen derimot... Di har prøvd å skvise meg ut siden jeg sa sist jeg var gravid.. Å trengte tilrettelegging. Så her blir nok samme sure visa hos dem..
 
Hos meg blir det nok supert! Men er en stor statlig arbeidsplass da, så de er veldig profesjonelle i fht tilrettelegging og forebygging. Kollegaene tar det nok med et smil!


---—–-
 
Jeg skal på endelig jobbintervju i morgen, og har ingen planer om å fortelle at jeg er gravid før jeg må. Her sier loven at man må gi beskjed innen 15 uker før termin, hvis jeg husker rett. Så jeg har jo litt tid på meg, tross alt. Er mest bekymra for at jeg skal få kvalmen skyllende over meg. Er enda bare 5+5, så tør ikke slå meg til ro med at jeg ikke kommer til å få den liksom. Kjipt å begynne i ny jobb og få kvalmen samtidig, grøss..

Edit: hvis jeg får jobben, og hvis jeg får kvalmen ;)
 
så godt å lese at de fleste kommer til å få støtte av kollegaer.. Ingenting er bedre! :) Hun siste som gikk ut i svangerskapperm hos oss, hadde samtale med sjefen om det at hun ikke kunne bidra med de basice tingene, og da sa sjefen: Kanskje du burde vurdere å sykemelde deg 100% så d ikke blir å mye på de andre :O ble helt satt ut eg. Så forventer liksom ikke mer forståelse selv, når eg har sett hvordan d er ..... :(
 
så godt å lese at de fleste kommer til å få støtte av kollegaer.. Ingenting er bedre! :) Hun siste som gikk ut i svangerskapperm hos oss, hadde samtale med sjefen om det at hun ikke kunne bidra med de basice tingene, og da sa sjefen: Kanskje du burde vurdere å sykemelde deg 100% så d ikke blir å mye på de andre :O ble helt satt ut eg. Så forventer liksom ikke mer forståelse selv, når eg har sett hvordan d er ..... :(


Nesten samme behandling her og.. Pluss at jeg jobber ute å hun ene i ledelsen ble gravid en stund etter jeg kom tilbake etter permisjon, så fikk jeg slengt i trynet, se, hun klarer å jobbe enda. Hun var 34 uker på vei.. Litt forskjellige jobber vi har da..
 
Nesten samme behandling her og.. Pluss at jeg jobber ute å hun ene i ledelsen ble gravid en stund etter jeg kom tilbake etter permisjon, så fikk jeg slengt i trynet, se, hun klarer å jobbe enda. Hun var 34 uker på vei.. Litt forskjellige jobber vi har da..
Ja, er d som er å frustrernde. For hører disse som har vært gravide for mange år siden, at DE klarte å være i jobb, og å være gravid er ingen sykdom.. HELT enig, men merker at de som snakker ikke har hatt bekkenløsning i den grad at hverdagen blir hemmet, sånn som hun her hadde, og sånn som jeg har hatt med begge mine, og GARANTERT får nå også.... kvir meg noe umenneskelig til eg ikke klarer fungere optimalt i jobb.
 
Helt enig!! Kun di som har hatt kraftig bekkenløsning kan uttale seg. Ingen andre kan forstå det..
Jeg var kvalm heeele svangerskapet sist gang.
Har ikke jeg rett til å uttale meg ? :p

Jeg va da ikke i jobb så slapp sykemelding.

Men hvordan det blir denne gang vet jeg ikke.
 
Alle på jobben vet at vi mistet i august og at vi prøver igjen så her har jeg en egen heiagjeng som bare går å håper at vi ska llykkes snart :)
Har en fantastisk arbeidsplass sånn sett. Men har nok en fordel av at vi er bare damer så alle skjønner hvordan det er. Og at det varierer veldig fra person til person hvordan svangerskapet er.
Men jobber på kontor da så det er jo ikke den mest belastede jobben, men de andre 3 som har vært gravide mens jeg har jobbet her har alle vært delvis sykemeldte fordiom. Så kjenner ikke noe press på at jeg må jobbe helt frem til permisjon heller.

Jeg er jo selger så når jeg går ut i permisjon er det jo andre som må ta over prosjektene mine men det består som regel kun av ordresetting. Alt forarbeidet er gjort så er det bare å bestille igjen noe som betyr at den som tar over får masse gratis salg (har jo budsjetter og bonus ol) og da får de høyere salgstall og bonus uten noe særlig ekstraarbeid så her sloss vi helst om å få lov til å ta over prosjekter etter andre hehe :p
Og da slipper vi jo surmuling for at det blir ekstra arbeid fra de andre.

Dessuten har sjefen allerede ansatt en vikar for meg siden vi trenger ganske lang opplæring her så da er det jo ei som står klar for å ta over ;)

Kunne igrunnen ikke hatt en bedre arbeidsplass med tanke på graviditet!
 
Jeg havner på svangerskapspenger. Dvs at om du ikke er syk, men jobben ikke kan tilrettelegge for deg kan du få dette. Jeg har en fysisk tung jobb med mye løft og snåle arbeidsstillinger og ikke alltid tilgang på toalett og hvile, så jeg kan søke om dette og det jeg jeg sikker på at mange av dere andre kan også. Viktig å søke tidlig. Jordmor søker for dere. Det er dumt å bruke opp sykemeldingen om dere ikke trenger å gjøre det. Dere får det samme utbetalt, men på at annet budsjett hos NAV.
 
Jeg var kvalm heeele svangerskapet sist gang.
Har ikke jeg rett til å uttale meg ? :p

Jeg va da ikke i jobb så slapp sykemelding.

Men hvordan det blir denne gang vet jeg ikke.


Joda :) for all del :) det jeg ville frem til lenger oppe var ang di på min jobb. Hun på kontoret hadde ikke så mye plager som meg å det kommenterte sjefen hele tida til meg. Di som har plager og har hatt forstår det bedre enn feks mannfolk :)
 
Jeg havner på svangerskapspenger. Dvs at om du ikke er syk, men jobben ikke kan tilrettelegge for deg kan du få dette. Jeg har en fysisk tung jobb med mye løft og snåle arbeidsstillinger og ikke alltid tilgang på toalett og hvile, så jeg kan søke om dette og det jeg jeg sikker på at mange av dere andre kan også. Viktig å søke tidlig. Jordmor søker for dere. Det er dumt å bruke opp sykemeldingen om dere ikke trenger å gjøre det. Dere får det samme utbetalt, men på at annet budsjett hos NAV.

Det fikk jeg sist :)
 
Joda :) for all del :) det jeg ville frem til lenger oppe var ang di på min jobb. Hun på kontoret hadde ikke så mye plager som meg å det kommenterte sjefen hele tida til meg. Di som har plager og har hatt forstår det bedre enn feks mannfolk :)
Ok :)
Føler jeg svarte litt krasst der kanskje :p beklager så mye :)
 
Back
Topp