Gravid i 5 mnd. i slalombakken

K.elise

15. juli <3
Andre som står på slalom/brett når dere er gravide?? Er på Oppdal denne helga å har generellt stått myye på slalom igjennom hele svangerskapet. Men begynner å bli upraktisk da skibuksa ikke går igjen lengre og jeg konstant må tisse.. Haha
Tenker selvfølgelig også på konsekvensene av å falle i stor fart. Så tror kanskje dette blir siste helga :)

Stått mange ganger denne vinteren! Skal i bakken minst 2-3 ganger i uken de neste ukene og :) men jeg spiller jo fortsatt hockey og trener som før jeg ble gravid da :p

Har vel ikke stått i det hele tatt, men det er ikke pga graviditeten. Mer pga at jeg må dra et godt stykke for å få en ordentlig bakke. I fjor vinter stod jeg vel bare en gang.

Dropper snowboard når jeg er gravid. Tør ikke :) Synes ikke det er morsomt når jeg ikke kan kjøre fort eller på hopp. Får heller ta det igjen neste sesong :)

Dropper bakken for min del denne sesongen siden jeg er gravid. Rett og slett fordi jeg gutser ofte litt ekstra på i bakken og fall blir det jo nå og da. Tør ikke å stå nå da jeg heller ikke ville kost meg når jeg konstant ville vært redd for fall. Også grunnet bekken som tuller fælt:p Derfor jeg heller ikke klatrer før jeg er ferdig med graviditeten :)

Hadde j ikke kastet opp hadde jeg stått hele tiden :) hvis man føler seg trygg er det bare å kjøre på :) hvis jeg er bedre i påsken blir det masse slalåm - gleder meg :D

Jeg spurte jordmoren min, hun anbefalte det ikke i det hele tatt. Om jeg skulle falle var hun redd for morkakeløsning. Hjelper ikke hvor god jeg er, andre kan jo kjøre på meg. Dropper det derfor denne sesongen :)

Nå står ikke jeg på hverken snowboard el slalom, men skjønner ikke at dere tør utsette barnet for et Evt fall, eller som andre nevner , å bli påkjørt .. Nå når dere faktisk er begynt å komme langt på veg.
Det hadde ikke jeg tatt sjansen på iallefall.

Det er absolutt ikke anbefalt.. Sorry dere, men jeg synes det faktisk er egoistisk av dere. Tenk hvis dere faller eller blir kjørt på i høy fart. Og ikke kom med kommentarer som at dere like gjerne kunne blitt påkjørt når dere går på gata eller noe.. Man MÅ ikke stå på slalåm når man er gravid!

Skal stå i barnebakken med poden neste helg ;)

Nei men det er vel fordi jeg ikke står på slalom eller snowboard. Ikke har formen hvert der heller. Men med eldste rei jeg frem til jeg gikk ut i permisjon..

Jeg hadde gjort det om bekkenet var i orden :)

Jeg har stått i bakken. Det gikk helt fint. Var ikke mange folk som stod den dagen og tok bare noen få turer. Kjørte forsiktig og saktere en vanlig. Føler jeg har god kontroll med ski på bena. Har ikke blitt påkjørt eller falt på flere år, så tror ikke jeg gjør det i år heller. Men ville ikke stått hvis ikke jeg var trygg på meg selv. :)

Jeg har også unngått telemarkskia i år... i starten pga dårlig form og nå fordi jeg ikke tørr å ta sjansen. Dog nå er det stort sett toppturer med storfjell og/eller dyp skogskjøring som gjelder for min del. Siden dette innebærer skredfare, har jeg ikke turt. Så har heller blitt masse bortover ski gåing i år isteden

Back
Topp