Gravid - Hiv test..

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Fikk jo beskjed fra jordmoren min at hiv testen min var blitt sendt videre til en annen lab for mer nøyaktig analyse eller noe sånt. Da rasa jo hele min verden, selv om jeg ikke har utsatt meg for smitte for noen som helst måte.. Uansett, kom den tilbake helt fin, men det var visst ikke så uvanlig blant gravide å få en delvis positiv hiv test ? Pga forskjellige stoffer i kroppen som slått ut på forskjellige elementer på den testen..

Noen fler dette har skjedd med ? Det skjedde med venninnen min også, men synes det er rart man ikke får beskjed om at det kan skje før man tar testen. Jeg fikk jo nesten hjerteinfarkt, spesiellt fordi hun IKKE hadde svaret når hun sa at testen min var sendt videre.. [&o]

Ja, man bør helt klart bli informert om at slikt kan skje - akkurat som om vi ikke bekymrer oss nok i svangerskapet! Har aldri hørt om det selv - og heldigvis aldri opplevd det. Skjønner godt at du ble skremt[&:]

ORIGINAL: Elimor

Ja, man bør helt klart bli informert om at slikt kan skje - akkurat som om vi ikke bekymrer oss nok i svangerskapet! Har aldri hørt om det selv - og heldigvis aldri opplevd det. Skjønner godt at du ble skremt[&:]

har eg heldigvis aldri opplevd;P

Men det skjer mykje rart:P Eg fekk vete heilt sikkert dagen etter termin at eg ikkje skulle ha anti-D sprøyta:P

ORIGINAL: Elimor

dette har skjedd meg både denne gangen som gravid og sist. kommer ut en grenseverdi eller svakt positivt resultat på første test, så blir den sendt til Haukeland for videre testing, mer sikker metode, og blir helt negativ. jeg har vært helt ute av meg, ringt leger på laber og alt for å få klarhet i hva som skjer. svaret er at dette kan skje og at når den konfirmerende testen er negativ så er det ikke noe å bekymre seg for. legene har IKKE god nok kunnskap om dette til å forklare det godt nok. egentlig skal de varsle på forhånd at disse første testene kan få et annerledes resultat og at det forekommer hyppigere med gravide.

ta det helt med ro, det er ingenting å bekymre seg for. jeg vet hvordan det føles og klart man blir bekymret med en gang, jeg har grått mine tårer pga dette så det er ikke akkurat kjekt å få beskjed når legene på legekontorene er så lite opplyste at de ikke klarer å komme med god forklaring. men det er visstnok helt normalt og er mest sannsynlig ingenting [:D]

klem!

jeg hadde seroøst fått hjerteattakt selv viss jeg hadde fått høre noe slikt, så de burde absolutt opplyse om det......

Back
Topp