Gravid/Godteri

Lykkelig84

Glad i forumet
Fikk beskjed me Jordmoren at eg skulle vere litt forsiktig meg Sukker, altså... Holde litt avstand til spesielt godteri...
Nesten så det kom en tåre i augekrogen, Sjokoladen er jo min aller aller beste venn jo:D
helt ulogisk diskusjon sikkert:D

Andre gravide : Klarer dokke og holde dokke unna snoperier, eller begrenser det??

*Godtegrisen med abstinenser*

Å holde seg unna er totalt fåfengt, for da bare sprekker man. Derimot å begrense seg, er viktig både for deg og ungen. Jeg ville begrenset meg. Klarte det fint selv under min graviditet, og jeg er normalt sett totalt avhengig av godis.

Jeg hadde store problemer med det i noen av svangerskapene, mindre i andre..

På det verste var jeg så desperat etter smeltet stratos at jeg spiste det på ALT - smaker faktisk ikke så verst på wokede grønnsaker [X(]

Klarer å styre helt unna[:-][;)] Men jeg har skikkelig avsmak på søte ting dette svangerskapet da... blir kvalm av sjokolade[:o]

Men jeg ville prøvd å begrense meg om jeg var deg.... snop kun i helgene?
Og når lysten på noe godt kommer i ukedagene så spie ett eple, drikk ett glass vann osv.

akkurat nå er jeg i den perioden hvor jeg egentlig ikke har lyst på noen ting.. ihvertfall ikke sjokolade og slikt.. så håper det varer en stund[8D]

På slutten av forrige svangerskap var jeg ekstrem på sjokolade[X(]

jeg er så heldig at jeg mister nesten lysten på sjokolade når jeg er gravid, så er veldig begrenset hvor mye jeg spiser, ellers spiser jeg litt smågodt, men ikke så mye det heller. her går det derimot ekstrme mengder frukt med, noe jordmor heller ikke er så glad for da det kan bli for mye av det også.

jeg var helt hekta på sure føtter jeg når jeg var gravid.. så spiste en del sånne..

Faktisk så har jeg ikke lyst på godteri i det hele tatt, orker ikke drikke brus heller (og jeg er veldig glad i både godis og brus ellers [8D]) plutselig går det i bananer og gule epler når jeg får lyst på noe [8|][:-][8D]

ORIGINAL: Froskegele

Jeg hadde store problemer med det i noen av svangerskapene, mindre i andre..

På det verste var jeg så desperat etter smeltet stratos at jeg spiste det på ALT - smaker faktisk ikke så verst på wokede grønnsaker [X(]

nam[8D]

Ehm leste eg rett "Smelta sjokolade på wok grønnsaker" ?! :D Hehehe......
Mest lakris som frister her da.... men har ikkje spist noke dinna uka her, får holde meg til litt på lørdagane..

Se her for gode kaker og annet snacks uten sukker: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121

Det finnes jo sjkolade uten sukker også :)

Allt med måte [:)] Klarer man å leve sån nogenlunde sundt ellers, så skader det da absolutt ikke å unne seg litt i helgene foreksempel. Må inrømme at jeg selv levde nesten bare på sjokolade og cola på slutten [&o] Men det var også fordi jeg rett å slett ikke fikk i meg annet.

Å holde seg heilt vekke frå godis når man e en søtmunn trur eg rett og slett e umuli. Eg har hatt perioda gjennom svangerskapet der eg har ete mykje godis noken veker, og so har d gått leenge der eg har holdt meg berre til helger.. No heilt på slutten har eg ikkje ete so mykje, for eg blir so fort kvalm og full i magen. Egentli ganske greit, for da klare eg å holde meg unna[:D]

Jeg koser meg litt innimellom jeg, med det jeg har lyst på der og da[:)]....hvis jeg spiser nammis en dag, så prøver jeg å ikke spise det neste dag...så det blir en viss balanse.Jeg prøver selvfølgelig å begrense sukkerinntaket mest mulig, men fader eller a!! [:D][:D] Noe må vel VI også få kunne kose oss med??[:D][:D]

Back
Topp