Gravid fullammer

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Jeg har sååå lyst til å bli gravid igjen og få flere tette barn. Jeg fullammer en baby på 4,5 mnd, og har ikke fått tilbake eggløsning/mensen. Hvor lang tid tok det før du fikk tilbake eggløsning når du fullammet?

Dette varierer jo veldig, men jeg fikk ikke tilbake mensen før det hadde gått over 15 mnd siden fødsel. Fullammet de første 6 mnd og ammet fortsatt da mensen kom :)

Jeg har sååå lyst til å bli gravid igjen og få flere tette barn. Jeg fullammer en baby på 4,5 mnd, og har ikke fått tilbake eggløsning/mensen. Hvor lang tid tok det før du fikk tilbake eggløsning når du fullammet?
Jeg fikk ikke tilbake mensen før det hadde gått 6 mnd og hadde da sluttet å fullamme. Men jeg tror det varierer mye fra kvinne til kvinne.

Fullammet og fikk tilbake mensen på dagen 10 måneder etter fødsel! I praksis var det fullamming frem til 8 måneder ca. Begynte tilbake igjen i jobb på det tidspunktet, samtidig som at mengden fast føde økte gradvis.

Kan nok være derfor at første eggløsning kom ved ca. 9.5 måneders alder☺️

Fullammet og fikk tilbake mens 5,5mnd etter fødsel nå denne gangen med mini på 20 mnd. Har førhen først fått mnd 8 mnd etter fødsel med fullamming

Fikk EL da babyen var 6,5 mnd, 2 uker etter vi begynte med fast føde, men ammet fortsatt hver 2. time døgnet rundt.

Fikk mensen tilbake etter 5 måneder med første og 6 måneder med andre. Fullammet første lenge, og startet ikke med introduksjon av fast føde før 7 måneder da det ikke var behov for det. Andre sluttet jeg å fulleamme ved 4 måneder.

Når eg slutta å amma heilt. Eit barn var det ved 4mnd eit anna ved 14mnd. Eg hadde også lyst på tette og hadde lyst å slutte å amme på natta for å bli gravid kjapt, i håp om at det trigga hormonene. Men droppa den tanken og tenkte babyen skulle få pupp whenever. Så kanskje om du ammer på natt er det mulig å droppe det og sjå om det auker sjansen? Ved 6mnd skal vell baby stort sett klare å sove 12t uten pupp, eller blande eg?

Mine 2 første jenter sov rundt fra ca 4 ukers alder, ved 3mnd sov begge 14t i strekk om natta fra 18 - 08, er 18mnd mellom dei :)

Med første: 3mnd
Med andre: 8mnd

Jeg fikk tilbake mensen etter 13mnd, da hadde jeg kuttet nattamming men ammet fortsatt en god del på dagen.

Med første etter 6 mnd, med andre er den fortsatt ikke tilbake etter nå 9 mnd. Fullammet da og nå.

Fullammet første, gravid fra hun var fem mnd. Fullammet andre. Mensen tilbake når han var ti mnd. Den gangen tror jeg det handlet om at kroppen var sliten. Hadde ikke kapasitet. 14 mnd mellom de to. Vil anbefale minst 18 mnd. Fint nå, ekstremt da. Ble tre år til tredjemann fordi mannen måtte hente seg inn først. Hadde vært to og et halvt år mellom de siste hvis det var opp til meg. Satser på to år til nestemenn.

Back
Topp