Gravid for første gang =)

elipeli

Forelsket i forumet
Jeg er så heldig at jeg venter et lite knøtt i januar =)
i følge terminkalkulatoren er jeg 5+4 i dag. Har bestilt time hos fastlegen onsdag 21.mai. Lurer litt på hva som skjer på første kontroll osv? Har dere andre med termin i januar vært hos lege/jordmor enda?

Gratulerer så mye:) nei ikke vært til kontroll enda.

Gutt 2005
Jente 2005
Gutt 2008

-Bonusbarna 2002&2006-

<3 venter sistemann 06.01.2015 <3

Men tror det blir tatt blodprøve, blodtrykk og man veies på første kontroll hos lege :) og urinprøve!

Gutt 2005
Jente 2005
Gutt 2008

-Bonusbarna 2002&2006-

<3 venter sistemann 06.01.2015 <3

• Liker
Reactions: eli
Gratulerer!!!!! Spennende tid i møte :-D
Jeg var til jordmor første gangen og da ble helsekortet utfylt med høyde, vekt, hvem far er osv. Så spurte hun om symptomer, barnet var planlagt, om jeg hadde familie i nærheten, om jeg hadde noen bekymringer, spørsmål om graviditet osv. Rett og slett en samtale om meg og graviditeten.

• Liker
Gratulerer!!!!! Spennende tid i møte :-D
Jeg var til jordmor første gangen og da ble helsekortet utfylt med høyde, vekt, hvem far er osv. Så spurte hun om symptomer, barnet var planlagt, om jeg hadde familie i nærheten, om jeg hadde noen bekymringer, spørsmål om graviditet osv. Rett og slett en samtale om meg og graviditeten.
Samme her :) også sjekket hun blodtrykket og urinprøve

Tusen takk! =) Gleder meg til onsdag, spennende å få det bekrefta av legen! Blir kanskje mer "ekte" da, foreløbig er det litt rart og vanskelig å forstå ;)

Tusen takk! =) Gleder meg til onsdag, spennende å få det bekrefta av legen! Blir kanskje mer "ekte" da, foreløbig er det litt rart og vanskelig å forstå ;)
Første gangen klarte jeg ikke helt å forstå det før jeg hadde vært på Ordinære ul;p

• Liker
Gratulerer så mye :) når jeg var hos fastlegen så fylte han ut helsekorte, tok underlivs prøve å sjekka om alt va okei, blodtrykk, blodprøve, høyde og vekt :) venter en/ei i oktober :) skal på ultalyd 22 mai :) 18+2 idag :)

• Liker
Gratulerer :D Jeg skal i uke 8 :)

• Liker
Gratulerer så mye. :) Du har en spennende tid i møte ;) :D

Som de andre sier, Det blir tatt blodprøver (spør gjerne hva de tar :) ) Blir veid og målt (dette må ikke gjøres, men veldig greit for helsepersonalet) Har du ikke tatt GU før eller det er senere 3 år siden blir denne tatt, (må heller ikke :) kan hende den blir utsatt til etter fødsel ved 6-8 ukers kontrollen da)

Ellers så er det bare å spørre og grave og klage og juble i vei ;)

• Liker
Var hos legen i dag, fikk bekreftet graviditeten - så da er jeg offisielt 6+3 i dag =)
Tok en HAUG med blodprøver og blodtrykket. Tar kontakt med jordmor for neste kontroll. Lurer på om ikke vi bestiller en ultralyd, innmari lenge å vente på OUL.

Back
Topp