Gravid for 2 gang :)

Gårdsjenta<3

skravlehøne og sjenert
er svangerskapet deres annerledes denne gangen en med første ?
og kom magen fortere?

første svangerskap: så jeg var jeg dødstrøtt hele tiden, kunne sove så fort jeg satt med ned noen plass, og tisset veldig ofte, og fryktelig ømme pupper, hadde lite matlyst, da kom ikke magen før når jeg var 18-19 uker på vei og kjente ikke spark før jeg var 20 uker på vei.

dette svangerskapet: vært kvalm og sulten konstant, kunne spise hele tiden, (takk og lov er det over) fryktelig til humørsvingninger og en skikkelig tikkende bombe :P magen kom plutselig nå, ( har mage fra før av) men nå er den blitt hard, og jeg ser gravid ut, også trur jeg har kjent spark, men kan hende det bare er innbilling, er vel ikke mulig å kjenne så tidlig :P

er kun 9 mnd siden sist jeg var gravid :)

Denne gangen er helt annerledes enn sist, første svangerskap så hadde jeg ingen spesielle symptomer annet en ømme bryster.

Denne gangen er jeg kvalm, trøtt, sliten, ømme bryster, tisser ekstremt mye :p

Så er mye mer annerledes denne gangen :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

er svangerskapet deres annerledes denne gangen en med første ?
og kom magen fortere?

første svangerskap: så jeg var jeg dødstrøtt hele tiden, kunne sove så fort jeg satt med ned noen plass, og tisset veldig ofte, og fryktelig ømme pupper, hadde lite matlyst, da kom ikke magen før når jeg var 18-19 uker på vei og kjente ikke spark før jeg var 20 uker på vei.

dette svangerskapet: vært kvalm og sulten konstant, kunne spise hele tiden, (takk og lov er det over) fryktelig til humørsvingninger og en skikkelig tikkende bombe :P magen kom plutselig nå, ( har mage fra før av) men nå er den blitt hard, og jeg ser gravid ut, også trur jeg har kjent spark, men kan hende det bare er innbilling, er vel ikke mulig å kjenne så tidlig :P

er kun 9 mnd siden sist jeg var gravid :)
Veldig likt som til meg!
9 mnd siden jeg også gikk gravid sist. Fikk en gutt da, og tror nok det blir det igjen.

9 mnd siden sist. Det var kjapt! Gratulerer med en skatt til så kjapt.

Jeg er også gravid m nr 2. Dette svangerskapet har vært ganske så forskjellig fra nr 1. Med nr 1 var jeg kvalm Max 5 ganger i løpet av hele svangerskapet. Denne gangen var jeg kvalm hver morgen tom uke 9. Da var det plutselig borte. Kjenner at jeg tåler mindre denne gangen. Tåler ikke varme så godt og blir mer preget av fysiske belastninger. Blir mer sliten rett og slett. Nå er jeg jo 4 år eldre siden sist, også merker man jo godt at man ikke bare kan legge seg på sofaen om man er sliten. Man må jo henge med nr 1!
Magen poppa ut veldig mye tidligere her også. Ser ut nå som jeg gjorde sist i uke 17-18!
Ellers er det veldig greit å være gravid nå. Min store frykt er tidlig bekkenløsning. Fikk skikelige problemer rundt uke 30 sist, of slet mye frem ril jeg ble helt sykemeldt 11/5 mnd før fødsel.

1. Mann skal bli storebror

Jeg var gravid for 6 år siden. Kastet opp en del da men spiste godt og la på meg jevnt hele veien. Var veldig trøtt, sov mye. Magen kom såvidt i uke 16 og jeg kjente liv i uke 18.

Nå er jeg litt trøtt, men i bedre form, kaster ikke opp men matlysten er på bånn og jeg har gått ned en kg for så å gå opp igjen til startvekta. Merker at jeg bruker en str mindre i mammaklær nå enn forrige gang, men bruker de sjeldent nå, kun fordi det er mer komfortabelt. Bruker fortsatt en god del av mine vanlige klær, men må utvide bukseknappen litt med belte, også pga komfort. Ubehagelig med press på magen. Magen synes bitte-litt nå men er veldig oppblåst og treig. Jeg er generelt slankere i kroppen og mer trent denne gangen, kanskje derfor den syns...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

9 mnd siden sist. Det var kjapt! Gratulerer med en skatt til så kjapt.

Jeg er også gravid m nr 2. Dette svangerskapet har vært ganske så forskjellig fra nr 1. Med nr 1 var jeg kvalm Max 5 ganger i løpet av hele svangerskapet. Denne gangen var jeg kvalm hver morgen tom uke 9. Da var det plutselig borte. Kjenner at jeg tåler mindre denne gangen. Tåler ikke varme så godt og blir mer preget av fysiske belastninger. Blir mer sliten rett og slett. Nå er jeg jo 4 år eldre siden sist, også merker man jo godt at man ikke bare kan legge seg på sofaen om man er sliten. Man må jo henge med nr 1!
Magen poppa ut veldig mye tidligere her også. Ser ut nå som jeg gjorde sist i uke 17-18!
Ellers er det veldig greit å være gravid nå. Min store frykt er tidlig bekkenløsning. Fikk skikelige problemer rundt uke 30 sist, of slet mye frem ril jeg ble helt sykemeldt 11/5 mnd før fødsel.

1. Mann skal bli storebror

ja var ikke helt med i planen med at nr 2 skulle komme så kjapt, takk takk :) huff den kvalmen kunne man vært foruten,men så bra den forsvant så fort da :) ja det å slenge seg ned på sofaen er veldig etterlengtet, hu tuppa mi, klatrer på alt og er i fasen hu driver å lærer seg å gå, så her er det full rulle fra hu står opp til hu legger seg :P er ikke bare, bare å være gravid mange plager man egentlig skal ha, først kvalme så er man på topp noen uker å så begynner bekkenløsninga, huff slet med bekkenløsning jeg og , men ikke så veldig som du gjorde, får håpe det går bra denne gangen, har ikke kjent noe til det ennå så da er det lov å håpe :)

ja var ikke helt med i planen med at nr 2 skulle komme så kjapt, takk takk :) huff den kvalmen kunne man vært foruten,men så bra den forsvant så fort da :) ja det å slenge seg ned på sofaen er veldig etterlengtet, hu tuppa mi, klatrer på alt og er i fasen hu driver å lærer seg å gå, så her er det full rulle fra hu står opp til hu legger seg :P er ikke bare, bare å være gravid mange plager man egentlig skal ha, først kvalme så er man på topp noen uker å så begynner bekkenløsninga, huff slet med bekkenløsning jeg og , men ikke så veldig som du gjorde, får håpe det går bra denne gangen, har ikke kjent noe til det ennå så da er det lov å håpe :)
Ikke helt planlagt her heller. 9 mnd siden sist jeg og gikk gravid, men vi føler oss veldig heldige som ikke sliter med å få barn.
Har et litt annet svangerskap nå enn sist, men nå går jeg ikke på symptomjakten heller. Har ikke tid til det. 1.svangerskap var jeg kvalm, trøtt og ømme bryst frem til 12-13 uke. Denne gangen har jeg bare vært kvalm og trøtt ut av en annen verden! Og håper virkelig trøttheten kan gi seg snart. Gjeeesp! Magen ble godt synlig for et par uker siden, i uke 10-11.

Ikke helt planlagt her heller. 9 mnd siden sist jeg og gikk gravid, men vi føler oss veldig heldige som ikke sliter med å få barn.
Har et litt annet svangerskap nå enn sist, men nå går jeg ikke på symptomjakten heller. Har ikke tid til det. 1.svangerskap var jeg kvalm, trøtt og ømme bryst frem til 12-13 uke. Denne gangen har jeg bare vært kvalm og trøtt ut av en annen verden! Og håper virkelig trøttheten kan gi seg snart. Gjeeesp! Magen ble godt synlig for et par uker siden, i uke 10-11.

ja. får håpe du kvikner til snart å slipper å være trøtt, er no hærk å være så trøtt og uopplagt selv om man har sovet en hel natt :P så koselig med babymage :) jeg ser på magen min at jeg er gravid, men for andre så ser det sikkert ut som jeg har lagt på meg siden jeg er lubben fra før av :P

Jeg kjenner også spark, men tror nok det er fantomsparkene som spiller meg et puss :D

ja er nesten så jeg lurer på om jeg kjenner denna lille sommerfuglen :P men det skal vel væra umulig ? hadde fantomspark etter forrige svangerskap, før jeg ble gravid igjen og dem var lissom lengre opp på magen :P men er sikkert bare jeg som trur eller håper at det sparker hehe :P

ja er nesten så jeg lurer på om jeg kjenner denna lille sommerfuglen :p men det skal vel væra umulig ? hadde fantomspark etter forrige svangerskap, før jeg ble gravid igjen og dem var lissom lengre opp på magen :p men er sikkert bare jeg som trur eller håper at det sparker hehe :p

Hvem vet, det sies jo at man uansett merker det fortere andre gang da så det kan vel være ;) Mine er så sterke at det MÅ være fantomspark, ellers har jeg en veldig sterk baby :D

ja kan jo hende, det virker så kjent det jeg kjenner, men er vel i uke 16 man begynner å kjenne spark og da er det ikke innbiling lengre fra min side :P hehe åja, kan jo være en fotballspiller inni der veitu, som øver på straffespark hehe :P

ja mulighetene er der :) blir spennende å se om vi får motsatt skjønn denne gangen :) håper litt på en gutt, men blir selvfølgelig like glad hvis det er ei jente :)

Back
Topp