Gravid etter SA

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg som har tre helt friske barn uten en eneste komplikasjon i svangerskapet.

Så bestemte vi oss for en fjerde og siste. I går da jeg våknet var alt i sin greieste orden. I kveld da jeg legger meg er jeg mest sannsynlig ikke gravid lengre.

Store blødninger i hele dag, og ut kom det også en ganske stor klump.

Skulle bare vært 6 uker på vei, men dette er nytt for meg. Vet det er svært vanlig og at det skjer så mange. Tenker også at det er bedre at det skjedde så tidlig når det først skulle skje, men trist uansett!

Noen gode damer her som vil fortelle om
når dere prøvde bli gravide igjen?
Og når spira satt?

Flere som har opplevd SA etter å ha fått flere barn?

Så trist at du mistet, det er vondere psykisk enn man tror!
Jeg har to barn fra før, prøvde for 3. mistet første spira som satt ca 6 uker på vei. Aldri skjedd før. Tok 50 dager fra første blødningsdag til jeg fikk el igjen, og da klaffet det :) var en veldig frustrerende 50 dager, for el-testene slo sterkt ut i flere dager. Men når el først kom var det ingen tvil, verken på el-test som jeg aldri har sett sterkere, eller el-smerter :) Her ville jeg bare bli gravid på nytt med eeeen gang etter sa.

Hei
Så utrolig trist å lese, sender deg en stor klem.

Vi fikk første uten problemer.
Etter han mistet vi 3 før vi klarte å få frøkna.
Mistet 2 til før vi fikk minste.

Vi ventet alltid med videre prøving til jeg hadde hatt en mens.
Tok 3-13 pp før spirene satt

Lykke til videre

Så trist at du mistet :(
Jeg startet med å miste en spire i uke 10. Praktiserte hoppe-av-i-svingen i 1 mnd etter SAen, så satt eldstemann på første forsøk etter det.
Fikk mellomste med 5 måneders prøving.
Så ble det 20 mnd prøving før vi ble gravid igjen. Men mista i uke 8.
Kjørte på med én gang etter den SAen som var 10. mars 2021, fikk eggløsning 30. mars og positiv graviditetstest den 12. april :)
Så den satt på første forsøk uten mens i mellom. Og tredjemann ble da født på lille julaften i fjor :love017

Trist å høre at du mistet ❤️ jeg hadde en SA i juni. Ble gravid første eggløsningen etterpå, er nå i uke 36. Blødningen begynte 17. juni og jeg fikk positiv graviditetstest igjen 12. juli. Hadde aldri trodd det skulle gå så fort, føler meg kjempeheldig. Håper den sitter raskt for deg igjen❤️ Fikk beskjed fra lege da jeg mistet at vi kunne prøve igjen så snart vi ville, og allerede fra første eggløsning

Så bestemte vi oss for en fjerde og siste. I går da jeg våknet var alt i sin greieste orden. I kveld da jeg legger meg er jeg mest sannsynlig ikke gravid lengre.

Skulle bare vært 6 uker på vei, men dette er nytt for meg. Vet det er svært vanlig og at det skjer så mange. Tenker også at det er bedre at det skjedde så tidlig når det først skulle skje, men trist uansett!

Og når spira satt?

Huff, håper det går bra med deg:Heartpink Ta gjerne en titt inne på forumet for oss som har mistet før uke 12, vi er dessverre mange i samme båt. Jeg hadde en MA (oppdages via ultralyd, blødning kommer ikke i gang av seg selv) og gynekologen på sykehuset «trøstet» med å si at vi vet at kroppen din kan lage og bære frem barn, så mest sannsynligvis var den aborten til det beste. Bedre at det skjer nå enn om 30 uker. Og det var jo sant… Han spurte også om det var samme far som sist, noe jeg kunne bekrefte. Da sa han at alt lå til rette for å bli gravid og bære frem barn igjen :)
Jeg ble gravid på andre EL etter aborten, det var første runde vi prøvde. Jeg var litt for frynsete i kantene før det.

Så trist ❤️ Jeg hadde en SA og rakk aldri å få mensen igjen . Så det gikk ganske fort for vår del.

Så trist ❤️ Jeg hadde en SA og rakk aldri å få mensen igjen . Så det gikk ganske fort for vår del.

Ja! Tenker nok bare å prøve på første el når systemet er klart igjen

Viste seg at en venn av meg også mistet i går, i uke 18. Det er nitrist etter å ha gått gravid så lenge.

Ja! Tenker nok bare å prøve på første el når systemet er klart igjen

Viste seg at en venn av meg også mistet i går, i uke 18. Det er nitrist etter å ha gått gravid så lenge.

Lykke til ❤️ Det er så trist og vondt, men samtidig utenfor vår kontroll. Veldig leit å høre om venninnen din også, så sent er man vel strengt tatt ikke helt forberedt heller på at det kan gå galt.

Det er vondt å miste legen sa til meg jeg kunne starte når jeg eller vi var klar for det. Hos oss gikk det på meg da jeg tok det tyngst. Fått to barn uten problem etterpå så lykke til

Og når spira satt?

Så trist å høre:-/

hadde en sa i uke 6 selv p det var utrolig trist selv om vi bare hadde rukket å vite det i noen få dager:,-(

her satt neste spire på første forsøk etter heldigvis:-)

Back
Topp