Gravid etter p-pille bruk

Bkno8568982

Andre møte med forumet
Vi ønsker å bli gravide til høsten/vinteren, har lyst til å begynne å prøve i august/september. Jeg går på Oralcon nå, når burde jeg slutte på p-pillen? Vet at det tar litt tid før man er tilbake til vanlig syklus. Jeg har gått på p-piller i 5 år nå. Hvor lang tid gikk det for deg å bli gravid etter p-pillen? :love2

Last edited:
Brukte 4 år fra p-pilleslutt til første graviditet. Tok ca 1,5 år før jeg hadde nogenlunde syklus. Til info hadde ustabil syklus før oppstart av p-piller også

Jeg gikk på microgynon, ble gravid på 2./3. pp etter pilleslutt, men mistet. Etter det tok det 6 mnd, men tviler på at det skyldtes p-pillene.

Lykke til :)

Takk for svar! :Heartred ..4 år er veldig lenge..

Jeg hadde regelmessig syklus før jeg begynte på p-pillen! Litt usikker på når jeg skal slutte, da jeg hater å ha mensen haha.. Pleier å hoppe over i 1 år!

Jeg fikk ikke tilbake mensen selv, så jeg måtte få Pergotime for å sette i gang EL. Det kan gå mange år, eller bare noen dager før du får igjen EL. Hadde du stabil syklus før du begynte på p-piller, og får EL av deg selv, går det gjerne ikke så lang tid. :)

Jeg har gått rett i normal syklus etter pilleslutt, med EL ca to uker etter siste pille. Første gang ble jeg gravid i pp3, andre gang i pp1, men mistet. Deretter brukte vi 5 pp på å bli gravid igjen.

Jeg gikk på p- piller i 6 år. Ble gravid 2 uker etter siste pille.. gikk på minipille et år, ble gravid etter 2-3 uker. Kan gå veldig fort, kan ta lang tid. Vet man desverre ikke

Jeg hadde gått på p-piller i 8 år. Forventet at det skulle ta lang tid, men ble gravid ved første eggløsning (som ble ca 4 uker etter siste pille). Veldig vanskelig å si hvordan det vil bli for deg for man er alle så forskjellige.
Lykke til med prøvingen :)

Gikk rett i stabil syklus, men tok 13 mnd før jeg ble gravid første gang.

Jeg sluttet på p-piller 6 måneder før vi begynte å prøve, det tok likevel 5 måneder før jeg ble gravid.

Edit: Jeg fikk stabil syklus med én gang og hadde det hele veien.

Jeg gikk på p- piller i 6 år. Ble gravid 2 uker etter siste pille.. gikk på minipille et år, ble gravid etter 2-3 uker. Kan gå veldig fort, kan ta lang tid. Vet man desverre ikke

Takk for svar :) Tror kanskje vi bare skal begynne å prøve etter jeg har sluttet på p-pillen. Hvis jeg slutter på den i løpet av sommeren, så blir jeg forhåpentligvis gravid før jul :Heartred:Heartred

Jeg hadde gått på p-piller i 8 år. Forventet at det skulle ta lang tid, men ble gravid ved første eggløsning (som ble ca 4 uker etter siste pille). Veldig vanskelig å si hvordan det vil bli for deg for man er alle så forskjellige.
Lykke til med prøvingen :)

Oi, så spennende :) Håper det går fort for oss også, har alltid hatt lyst på barn og nå som jeg er ferdigutdannet sykepleier til sommeren, håper vi blir gravide før jul :Heartred

Takk for svar :):) Det var mange måneder. Brukte du EL-tester?
Nei, det visste jeg ikke hva var da. Hehe..
Haddde og har alltid hatt (før det) stabile sykluser på 35 dager da.
Men jeg tok kontakt med lege rundt den tiden og ble anbefalt temping. Ble gravid rett etter

Takk for svar :) Tror kanskje vi bare skal begynne å prøve etter jeg har sluttet på p-pillen. Hvis jeg slutter på den i løpet av sommeren, så blir jeg forhåpentligvis gravid før jul :Heartred:Heartred
Ja vi kan jo håpe det :)

Testet positivt ca 4 uker etter pilleslutt. Men jeg er superfertil. (Skummelt) blitt gravid på første forsøk 4 ganger og uhell 1 gang. Aldri hatt Sa,ma eller noe sånt

1,5 år etter p pille slutt. Men veldig ustabil syklus

Gikk på Loette i 10 år, gikk rett tilbake til normal syklus og eggløsning da jeg sluttet i august, men ikke gravid ennå :) Lykke til med prøvingen!

Gikk på Loette i 6 mnd, tok siste pille 28 des, pille mensen fra 28 til 2 Januar.. fikk første mens i dag

Last edited:
Back
Topp