Gravid etter mange SA/MA

Jeg hadde en bitte liten lyse rosa blødning 4+0. Tok hcg måling 4+2 som var 207. I dag , 46 timer etterpå var den 167. Tror dere det er SA eller MA? Jeg har ikke blødd etterpå og har ikke hatt sterke smerter eller noe.
Hei. Trist og høre om synkende hcg. Siden hcg synker slik drt gjør har dette vært for meg SA. Kroppen ordner opp selv. For min del kom jeg raskt i syklus igjen etter SA slik at vi kunne prøve igjen allerede på neste syklus. :Heartbigred

En liten TW til de som er i samme situasjon eller ekstra vare i forhold til å miste..........

Denne graviditeten var ikke planlagt. Jeg har alltid hatt en veldig regelmessig mensen og alltid følt når jeg har eggløsning. Vi bruker ikke prevensjon siden jeg ikke vil gå på piller og jeg har såpass god kontroll på eggløsning. Har stort sett virket i 15 år. I november gikk jeg på en detox som kanskje gjorde noe med syklusen min. Eggløsning kom iallefall før forventet og jeg merket ikke noe til det. Skulle hatt mensen 1. Januar, fikk positiv test for noen dager siden. Tok test i går som viste 2-3 uker.
Siden 2021 har vi hatt 1 SA og 4MA, seneste var i Juni i fjor. Alle MA har embryoet sluttet å vokse mellom uke 5 og 7. Har endt opp med utskrapning, da cytotec har ført til massive blødninger i dagevis uten å få ut embryo og anlegg. (Siste gang tester de embryoet for kromoson men fant ikke noe feil) Har ett barn på 8 år.
Er noe mellom 4 og 5 uker nå. Sitter her og kjenner at jeg ikke orker enda en runde med cytotec, blødninger som aldri tar slutt for så å ende opp i narkose og utskrapning. Vet jo at jo flere aborter jo større sjanse for at det ikke går bra neste gang også. Vet ikke hvor jeg vil med dette men kjenner at jeg ikke orker å snakke med noen om det enda, og orker ikke sånn sympati. Venter til slutten av januar med å dra til lege denne gang. Ukene før er jo bare venting og blodprøver for å se stigning uansett. Er stigningen lav, må vi allikevel vente for å se sikkert at det ikke er håp. Etter mine beregninger er det ca 30% sjanse for at det skulle gå bra.
Så jeg sitter med et lite håp om å melde meg inn i september gruppen.
Jeg har prøvd i 8 år. Mistet i 2 SA og 1 EXU. Vært igjennom 3 ivf. Hadde egentlig egentlig gitt opp.
Ble spontant gravid, sånn helt ut av det blå. Den dagen jeg fikk positiv test skulle jeg ta celleprøve. Forklarte alt for legen, og han ville da sette meg på progesteron og albyl e.
Han sa at ofte under spontanaborter, så er det små blodpropper som kan gjøre at embryoet dør.
Jeg har nå gått på progesteron frem til i dag, nå er jeg 12+0. Og albyl e skal jeg gå på frem til et par uker før termin.
Vet jo ikke om dette er det som gjorde at jeg har kommet så langt denne gangen, men før har jeg mistet hver gang før uke 7.

Så hadde jeg vært deg, ville jeg spurt om å få det sanne. Skader i hvertfall ikke å prøve.

Lykke til❤️

Hei. Trist og høre om synkende hcg. Siden hcg synker slik drt gjør har dette vært for meg SA. Kroppen ordner opp selv. For min del kom jeg raskt i syklus igjen etter SA slik at vi kunne prøve igjen allerede på neste syklus. :Heartbigred
Godt å høre kroppen kom tilbake fort og var klar for neste forsøk❤️ blødde du? Jeg har ikke blødd noe mer. Regner med det må til.

Ja når jeg hadde lav nok hcg så begynte jeg og blø. Når skulle du hatt mensen?
Skulle hatt mensen på mandag. Det var da jeg fikk den lille blødningen. Håpet derfor at det kunne være festebødning. Ikke blødd noe mer etterpå. Kanskje det kommer da hcg er lav nok som hos deg. Den var jo 167 i går. Så kommer vel om noen dager da. Vet ikke hvor fort hcg synker. Det murrer i rygg og mage innimellom.

Skulle hatt mensen på mandag. Det var da jeg fikk den lille blødningen. Håpet derfor at det kunne være festebødning. Ikke blødd noe mer etterpå. Kanskje det kommer da hcg er lav nok som hos deg. Den var jo 167 i går. Så kommer vel om noen dager da. Vet ikke hvor fort hcg synker. Det murrer i rygg og mage innimellom.
Ja den kommer nok innen noen dager. Antar du kan regne den da som syklusdag 1, tror EL kom ca likt i syklus om jeg ikke husker feil, men kan jo være individuelt.

Back
Topp