Gravid etter keisersnitt

Jeg hadde snitt når sønnen ble født. Merker inget spes i magen, eller husker ikke hvordan det var sist og evt. forskjeller. Er mer bekymret for hvordan det skal gå å føde. Ønsker å føde vanlig nå.

Er spent på å føde vanlig. Noen som har gjort det etter KS?

Jeg merker ikke mitt arr mer. Er 9 år Siden. :)

KS (planlagt) med forrige, veldig spent på om det blir vaginal fødsel eller nytt KS denne gangen.
Har kjent det en del i arret jeg også. Det "river" fra tid til annen.
Veldig vanlig, spesielt når det ikke er så mange år siden KS.

Jeg hadde snitt når sønnen ble født. Merker inget spes i magen, eller husker ikke hvordan det var sist og evt. forskjeller. Er mer bekymret for hvordan det skal gå å føde. Ønsker å føde vanlig nå.
Samme her, merker ingenting ang arret. Veldig spent på fødselen. Ble hastesnitt sist. Har veldig lyst til å prøve badekar som smertelindring i åpningsfasen. Vet at fødsel i vann etter ks er uaktuelt men finner ikke et klart svar på om det er mulig i timene før full åpning... Skal huske å spørre jordmor om det neste gang,

Har hatt 2 keisersnitt, merker ingen riving eller stikking i arret. Hadde et i 2012 og et i 2015:)

Samme her, merker ingenting ang arret. Veldig spent på fødselen. Ble hastesnitt sist. Har veldig lyst til å prøve badekar som smertelindring i åpningsfasen. Vet at fødsel i vann etter ks er uaktuelt men finner ikke et klart svar på om det er mulig i timene før full åpning... Skal huske å spørre jordmor om det neste gang,
Hæ? Er det uaktuelt? Jeg hadde lyst sist men fikk stormrier så det gikk ikke. Kan man ha stanovervåking i vann? Jeg har nemlig lest dette:
ImageUploadedByBV Forum1454784306.255396.jpg
ImageUploadedByBV Forum1454784334.392540.jpgImageUploadedByBV Forum1454784361.061048.jpg
Jeg måtte ta akutt snitt. Ville aldri ønsker meg snitt. Syntes det var skikkelig kjipt. Ekstra kjedelig fordi jeg var i full narkose :(

Har ikke harr keisersnitt men har hatt to oprasjoner med arr på samme plass så et KS arr ville vært på.
Kjenner ingenting forelåpig. hatt arret i 26 år

Hmm!! Ikke føde i vann? :(

Huff! Vil få snakket med noen om hva jeg kan forvente eller ikke. Går man ikke over tiden heller?

Hæ? Er det uaktuelt? Jeg hadde lyst sist men fikk stormrier så det gikk ikke. Kan man ha stanovervåking i vann? Jeg har nemlig lest dette:
Vis vedlegget 160586
Vis vedlegget 160587Vis vedlegget 160588
Jeg måtte ta akutt snitt. Ville aldri ønsker meg snitt. Syntes det var skikkelig kjipt. Ekstra kjedelig fordi jeg var i full narkose :(

Det er godt mulig at retningslinjer rundt vaginal fødsel etter keisersnitt er ulike fra fødested til fødested. Etter et google-søk virker det i alle fall slik. Noen sier at det ikke var problem å føde i vann. Men hvis man søker på "kriterier for å føde i vann" eller "kontraindikasjon føde i vann" får man bl.a. disse to sidene:
http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss_/avdelinger_/kvinnehelse_/Documents/ML_270514.pdf
http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143936704-vannfødsel-og-retningslinjer/

Begge sidene sier at et tidligere keisersnitt ikke oppfyller kriteriene. Men det viktigste er at svangerskapet har vært normalt.
Å føde i vann er ikke så farlig for meg, antar at jeg får lyst på epidural før den tid kommer... Men jeg har veldig lyst til å tilbringe tid i badekaret til å begynne med. Har mye å snakke med jordmor om kjenner jeg :)

Back
Topp