Gravid etter hormonspiral

2småhjerter

Glad i forumet
Sikkert veldig individuelt, men noen med erfaringer å bli gravid etter å hatt hormonspiral? :)

Tok ut min 2 oktober 2017, etter å ha hatt den i 3 år og her har det fortsatt ikke skjedd noe. Har to barn fra før som satt på pp1 og pp4 (med en SA i mellom), men det trenger selvfølgelig ikke å ha noe med spiralen å gjøre at det tar så lang tid, men nysgjerrig!

Jeg ble raskt gravid med det første barnet, og satte inn hormonspiral tre måneder etter fødsel. Tok den ut i april 2009 og vi begynte å prøve på nestemann. Ble ikke gravid før november/desember 2010, så det tok sin tid. Gynekologen min anbefalte at jeg ikke brukte spiral som prevensjon igjen hvis jeg ønsket flere barn senere.
Når det er sagt så har jeg slitt med å bli gravid på nytt igjen, så det trenger ikke ha noe med hormonspiralen å gjøre.

Jeg ble raskt gravid med det første barnet, og satte inn hormonspiral tre måneder etter fødsel. Tok den ut i april 2009 og vi begynte å prøve på nestemann. Ble ikke gravid før november/desember 2010, så det tok sin tid. Gynekologen min anbefalte at jeg ikke brukte spiral som prevensjon igjen hvis jeg ønsket flere barn senere.
Når det er sagt så har jeg slitt med å bli gravid på nytt igjen, så det trenger ikke ha noe med hormonspiralen å gjøre.

Takk for svar. Sa han hvorfor han ikke anbefalte det? Og hvor lenge hadde du hatt den da? Min sa at man kan bli raskt gravid igjen etter å ha tatt den ut, at det ikke var det samme som ppiller og jeg leser jo ofte om personer som blir gravid samme måneden dem tar den ut. Så fint å høre andre erfaringer også :)

Her fikk jeg positiv test to uker etter spiralen var ute :) dette var andremann ! Første satt på første pp etter p-piller.. 3dje nå brukte jeg p-ring og det tok et år :cool: er nok mye tilfeldigheter ;) lykke til :happy:

Her gikk det ganske raskt. Ble gravid på pp3. Har du snakket med lege eller gyn?

Jeg ble raskt gravid etter uttak av hormonspiral med begge de første barna, og nå igjenmed ny graviditet. Trodde de var fine å bruke, har hørt verre ting om p-piller :Heartred

Tok ut spiralen i desember. Gravid i januar :)

Takk for svar. Sa han hvorfor han ikke anbefalte det? Og hvor lenge hadde du hatt den da? Min sa at man kan bli raskt gravid igjen etter å ha tatt den ut, at det ikke var det samme som ppiller og jeg leser jo ofte om personer som blir gravid samme måneden dem tar den ut. Så fint å høre andre erfaringer også :)
Hun sa ikke at det hadde en direkte årsak, men at hun ikke kunne utelukke at det var årsaken ettersom jeg ble lett gravid med det første barnet. Hadde den inne i 15 måneder. Ble også forespeilet at jeg kunne bli raskt gravid igjen etter uttak av spiralen. Men det ble jeg altså ikke.

Første gangen jeg tok ut hormonspiral ble jeg gravid en måned etter ved et uhell.:wideyed:
Nå har jeg også tatt ut hormonspiral, men det tar tydeligvis litt lengre tid, er i PP 5 nå.

Tok ut spiralen i november 2017, enda ikke gravid :meh:
Men tror det er El som ikke alltid er tilstede. Skal begynne på Letrozol nå :)

Back
Topp