Gravid eller ikke?

BabySep20

Andre møte med forumet
Håper noen har noe svar. Beklager litt langt innlegg, er helt ny på dette her, prøver på første barn.

Testet positivt på EL 1 okt, skulle hatt mensen 14 okt. Har en veldig stabil syklus, og aldri hatt verken forskjøvet mens eller EL, det kommer alltid når det skal. Omtrent på minuttet.
Mandag denne uken skulle jeg da altså våknet med mensen. Kom aldri noe, så tirsdag tok jeg G-test, CB tidligtest, som var ganske tydelig positiv, fin bred og blå strek.
Så kom onsdag, og på kvelden begynte jeg å blø litt. Og blør litt enda. Tatt flere billig strimler, som også er positive, men alle er tidligtester. Får negativ på de som krever 25mIU.
Igår tok jeg en CB digital, den slo også ut negativt. Brukte samme urin som jeg brukte på to andre billigtester jeg tok, som var positive.

Dette er ikke mensen. Det er kun smått med blod, bare litt på papiret når jeg tørker meg (beklager for at det er detaljert).

Legekontoret ville ikke ta hcg blodprøve, for det var ikke vanlig rutine visstnok. Vet ikke hva jeg skal tro eller tenke? Veldig frustrerende å få negativ og positiv om hverandre. Nå er jeg litt sånn at jeg bryr meg ikke om utfallet, gravid eller ikke, men vil bare ha svar. Vår første måned med prøving, og det blir bare tull :-(
 
Hei du, dette høres ut som det kan være kjemisk graviditet, dessverre :( Dvs at du har mistet veldig tidlig. Jeg har hatt en slik selv, med mensen på overtid, positive tester og deretter svakere tester og kraftig mens med koagler noen dager senere, og negative tester. Ser at du ikke har blødd så mye, og det gjorde ikke jeg i starten heller. Men de negative testene indikerer at hcg har sunket, som tyder på at man mister. Siden det er så tidlig vil nok ikke syklusen bli påvirket av dette. Masse lykke til neste gang!

Woops, ser nå at du sier at du har noen positive strimmeltester, og det er jo bra! Sier som hun under, test igjen om noen dager :)
 
Det er tydelig at du har hcg i kroppen, men om det blir spire av det er uvisst med tanke på blødning.. kan være en kjemisk graviditet (tidlig sa) eller det kan gå bra! Mitt beste råd er at du tester deg annenhver dag og følger med på om strekene blir sterkere eller svakere.. bruk samme type tester:)
 
Hei du, dette høres ut som det kan være kjemisk graviditet, dessverre :( Dvs at du har mistet veldig tidlig. Jeg har hatt en slik selv, med mensen på overtid, positive tester og deretter svakere tester og kraftig mens med koagler noen dager senere, og negative tester. Ser at du ikke har blødd så mye, og det gjorde ikke jeg i starten heller. Men de negative testene indikerer at hcg har sunket, som tyder på at man mister. Siden det er så tidlig vil nok ikke syklusen bli påvirket av dette. Masse lykke til neste gang!

Woops, ser nå at du sier at du har noen positive strimmeltester, og det er jo bra! Sier som hun under, test igjen om noen dager :)
Det er tydelig at du har hcg i kroppen, men om det blir spire av det er uvisst med tanke på blødning.. kan være en kjemisk graviditet (tidlig sa) eller det kan gå bra! Mitt beste råd er at du tester deg annenhver dag og følger med på om strekene blir sterkere eller svakere.. bruk samme type tester:)

Tusen takk for svar:)
Jeg ringte ned til legekontoret for å høre med de, for ble litt urolig, iogmed at jeg er nybegynner. De virka så rolige og mente at jeg ikke burde stresse med noe da det er vanlig med blødning i uke 4-5, og at jeg er gravid sålenge ikke jeg får noe kraftig koagulert blødning? Er ikke lett å bli klok. Jeg pleier å ha kraftig blødning under menstruasjon, men det kommer jo fader ikke mer enn litt på papiret, og ikke har jeg noe smerter heller. Kun "smerter" som passer beskrivelsen av ligamentsmerter.

Iogmed at alle tidlig testene er positive, (10mIU) men alle vanlige (25mIU) er negative, lurte jeg litt på om jeg eventuelt ikke produserer så fort eller mye hcg? Kan det være?
 
Høres ut som kjemisk ja. Jeg hadde kjemisk/tidlig SA i pp1(pp2 nå). Da fikk jeg positive tester og negative tester om hverandre. Ble sterkere, svakere, sterkere og svakere. Hadde liten, lett blødning noen dager etter IKM. Blodslintrer på dag 2, men ikke mye. Hadde ingen smerter, bare litt murringer av og på gjennom noen uker. Tok HCG prøve etterhvert som var på 24. En uke etter var den på 6.

Man trenger ikke legetime for å ta HCG blodprøve, så reis innom og si du skal ta HCG blodprøve. De kan ikke si at du ikke skal ta ta det.
 
Høres ut som kjemisk ja. Jeg hadde kjemisk/tidlig SA i pp1(pp2 nå). Da fikk jeg positive tester og negative tester om hverandre. Ble sterkere, svakere, sterkere og svakere. Hadde liten, lett blødning noen dager etter IKM. Blodslintrer på dag 2, men ikke mye. Hadde ingen smerter, bare litt murringer av og på gjennom noen uker. Tok HCG prøve etterhvert som var på 24. En uke etter var den på 6.

Man trenger ikke legetime for å ta HCG blodprøve, så reis innom og si du skal ta HCG blodprøve. De kan ikke si at du ikke skal ta ta det.

Fryktelig slitsomt! Så rart de mener på at om jeg mister så vil jeg få en mye kraftigere blødning.

Da skal jeg dra ned på mandag å ta hcg prøve! :) Bare for å få det ut av verden! Vil bare ha svar jeg, orker ikke sånn usikkerhet
 
Fryktelig slitsomt! Så rart de mener på at om jeg mister så vil jeg få en mye kraftigere blødning.

Da skal jeg dra ned på mandag å ta hcg prøve! :) Bare for å få det ut av verden! Vil bare ha svar jeg, orker ikke sånn usikkerhet
Slitsomt ja :( Jeg ville bare få det ut av verden jeg også, få et svar. Så skjønner deg veldig godt! Lykke til :shy:
 
Back
Topp