Gravid eller ikke.. Hva mener dere?

Elektra

Andre møte med forumet
Jeg har gått på p-piller sammenhengende i 2 år. I desember var jeg sløv og ta pillene, og mensen kom en uke før den egentlig skulle. Da sluttet jeg å ta pillene helt (fikk mens 10 des). Vi har hatt masse sex hele den siste mnd.
I og med at jeg har gått så lenge på pillen, så vet jeg ikke hva min normale syklus er (den har jo vært stabil på 28 dager når jeg har gått på pillen).

På mandag hadde jeg litt brun utflod, det fortsatte litt sånn til og fra på mandag og tirsdag. (ikke mye, kun litt å papiret ved kanskje annethvert toalettbesøk). Tirsdag fikk jeg også mensensmerter, eller i allefall noe som minner om mensensmerter. Smertene er her fortsatt i dag, men ingen mens er kommet. Jeg er i dag på dag 30.

Kan den brune utfloden ha vært festeblødning? Er smertene bare vanlige mensensmerter eller er det noe annet?
Tok en test i morgest, men den var negativ.
 
Jeg hadde mensensmerter den uken jeg skulle ha mensen uten at noe mens kom..:) tok digital test fra cb litt over en uke etter mensen skulle komt og den var da positiv både på morgenurin og midt på dagen...
du kan jo vente litt til og se om mensen ikke kommer så tar du bare en test igjen:)
 
I går ettermiddag kom det ved et toalettbesøk ganske mye brunrosa utflod... Jaja, mensen er her nå tenkte jeg, og stappa inn en tampong.. Tok den ut noen timer etterpå, ingenting... Ikke har det vært noe siden da heller...
 
Det kan også hende at kroppen din er litt forvirret med tanke på at du avsluttet pillene før du egentlig skal det. Men det er jo selvfølgelig en sjangse for at du er gravid også ☺️ Det beste er vell å vente litt til også ta en test til ☺️!
 
Jeg gikk fast på P pilla i 7 år! Med regelmessig mensen og syklus på 28 dager! Sluttet på P pilla i slutten av august, fordi fått beskjed om at kunne ta lang Tid før P pilla gikk ut av kroppen.. Men her gikk det ganske fort! Allerede 20.des. Var jeg 3mnd på vei med lille nurket i magen! Å med tanke på at sædceller kan leve i mange timer etter sex, så bør man ikke ha sex hver dag for å bli gravid..
Jeg fikk en bitte liten rød/rosa flekk på papiret den dagen jeg skulle hatt mensen, men dette var festningsblødning.. Men da viste vi allerede at jeg var gravid, pga. Vi var på sydentur, og merka symptomer før forventet mensen..
 
Når dere sier det, så er det sikkert bare kroppen min som tuller med meg pga endt p-pillebruk :( Ellers skulle jeg vell testet positivt rundt denne tiden :(
 
Jeg hadde gått på p-piller i 3 år når jeg ble gravid med første. Da var jeg uten i 2 uker pga en operasjon jeg skulle ha, og begynte på pillene igjen etterpå. På de 2 ukene jeg var uten p-pillene rakk jeg å bli gravid!

Nå denne gang gikk jeg på p-ring og det samme skjedde her. Var uten i 1,5 uke fordi jeg var sløv med å hente ny på apoteket. På den uken rakk jeg å bli gravid!! :p Så det trenger ikke å ta lang tid etter prevansjonslutt!

Ta en test om noen dager om du ikke får mensen! :)
 
Tror ikke det er festeblødning siden den kun kommer én eneste gang og mensmurringer hørtes tidlig ut... Er 6 mnd gravid og har ca ingen slike smerter engang. Men kan jo være jeg tar helt feil her, ta en test så vet du :)
 
Jeg hadde gått på p-piller i 3 år når jeg ble gravid med første. Da var jeg uten i 2 uker pga en operasjon jeg skulle ha, og begynte på pillene igjen etterpå. På de 2 ukene jeg var uten p-pillene rakk jeg å bli gravid!

Nå denne gang gikk jeg på p-ring og det samme skjedde her. Var uten i 1,5 uke fordi jeg var sløv med å hente ny på apoteket. På den uken rakk jeg å bli gravid!! :p Så det trenger ikke å ta lang tid etter prevansjonslutt!

Ta en test om noen dager om du ikke får mensen! :)

Gikk det lang tid før du fikk positiv test da?
 
De menssmertene jeg hadde har ikke vært her i dag. I dag igjen fikk jeg ved ett tilfelle en del brunrosa utflod..
Fatter ikke dette helt jeg.. Skjønner jo dette med at kroppen kan ha bruke tid på å rette opp i syklusene og slikt etter p-pillestopp, men bruker man å ha sånn utflod da..?
 
Nei denne brune utfloden vil ikke stoppe altså... Den er her ennå i dag, sånn litt nå og litt da... Er nok bare kroppen min som tuller med meg er jeg redd :/
 
Man kan forøvrig helt fint ha mensensmerter når man er gravid ;) Jeg ble gravid med en gang jeg sluttet på P-pillene, merket div gravidsymptomer, men siden jeg hadde helt typiske menssmerter så kunne jeg jo ikke være gravid sa jeg til meg selv. Fikk en positiv test allikevel gitt, og de smertene fortsatte i ca 7 uker til. :) Trøstet meg med at det er jo ikke rart det gjør vondt, jeg er jo førstegangs så det er mye som skal tøyes og strekkes på! :p
Så det sikreste å gjøre hvis man har en bitteliten ide om at man kan være gravid er å ta en test. :)
 
Hadde kun smerter på onsdag.. Men denne brune utfloden har vært i noen dager nå... Testet negativt på onsdag, tenker å ta en test i morgen tidlig, men er rimelig forberedt på at den er negativ..
 
Testen i dag var også negativ, så nå slår jeg fra meg tanken om at jeg er gravid...
 
Eg hadde det samme leis som deg då eg vart gravid. Eg hadde lysebrun utflod og menssmerter. Var sikker på at eg ikkje hadde blitt gravid, mn no er spira mi snart 14 veker gammal (eg er 15+5 i dag)
 
Eg hadde det samme leis som deg då eg vart gravid. Eg hadde lysebrun utflod og menssmerter. Var sikker på at eg ikkje hadde blitt gravid, mn no er spira mi snart 14 veker gammal (eg er 15+5 i dag)

Gikk det lang tid etter den brune utfloden før du testet positivt da?
 
Tre-fire dager kanskje?
Okey... Ja testen min i morgest var i allefall veldig negativ... Så jeg tror egentlig bare kroppen min tuller med meg etter p-pilleslutt :/
 
Back
Topp