Husker da jeg var gravid for mange år siden at jeg brukte ett gravid bil-belte.. er det noen som vet om det er noe som brukes og anbefales den dag i dag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Så interessant!Egentlig ikke anbefalt nei. Tyske versjonen av NAF gjorde kollisjonstester, det så ikke bra ut
Se nederst her: https://www.tryggtrafikk.no/fakta-og-rad/bil/barn-i-bil/gravid-i-bil/
BeSafe er en av de som er testet, hvis du ser på bildet øverst i testenSå interessant!
Jeg gikk inn på den tyske siden og tok på oversettelse. Her er konklusjonen på slutten:
«Bør gravide bruke et ekstra sikkerhetsbelte når de kjører? Det klare svaret: nei . Det konvensjonelle trepunktsbeltet legger ikke press på magen – det gir pålitelig beskyttelse i tilfelle en ulykke . Det utgjør absolutt ingen fare for gravide eller det ufødte barnet.
Systemene som er testet anbefales ikke . De gir verken mer komfort eller øker sikkerheten. Tvert imot: De øker akselerasjonskreftene,spesielt i magen og bekkenet, områder som er spesielt følsomme for gravide .
Så du kan trygt spare penger til disse hjelpemidlene .»
Det virker som at de har testet litt annen type gravidbelte enn for eksempel BeSafe sin variant, men jeg kan forstå de ulike tingene de trekker frem. Har selv følt at beltet blir litt slakkere ved låret når jeg bruker gravidbelte, og da tar det jo lenger tid før beltet er helt stramt i en kollisjon
Uffda, takk for linkEgentlig ikke anbefalt nei. Tyske versjonen av NAF gjorde kollisjonstester, det så ikke bra ut
Se nederst her: https://www.tryggtrafikk.no/fakta-og-rad/bil/barn-i-bil/gravid-i-bil/

Ja husker at Trygg Trafikk sa sist jeg var gravid at det er komfortprodukt, men den kollisjonstesten kom etter det, så da jeg så den nå var det sånn OI NOPEUffda, takk for link![]()

Nei det var ikke noe særlig neiJa husker at Trygg Trafikk sa sist jeg var gravid at det er komfortprodukt, men den kollisjonstesten kom etter det, så da jeg så den nå var det sånn OI NOPE![]()