Gravid bilbelte

Venter en liten

Glad i forumet
Himmelbarn
Mange som bruker det nå? Hvor nødvendig er det? Brukte ikke det med første heller jeg :-/ er nøye med å ha beltet under magen da.

Nei ikke kjøpt meg det.. Er jo tydeligvis ikke bevist at det skal ha noe effekt i kræsj uansett så :p

Har et liggende, men har ikke tatt det i bruk enda. Planer om å ta det med ut i bilen neste gang jeg skal kjøre:)

Nei ikke kjøpt meg det.. Er jo tydeligvis ikke bevist at det skal ha noe effekt i kræsj uansett så :p

Hørt litt forskjellig jeg også, så veldig usikker på om det er vits. Kjører i tillegg flere forskjellige biler privat og på jobb så må jo isåfall bytte mellom flere ganger for dagen.

Jeg bruker det! Er anbefalt å bruke det.

Er er hverken anbefalt eller ikke. Ingen dokumentert effekt som Babydilla123 sier, men som Tinano91 sier og så kan man vel føle seg tryggere, nettopp fordi beltet tvinges til å holde seg ned og ikke vil skli opp på magen:)

Brukte med første,men ikke med nr 2.. Og heller ikke nå.. Er vel ikke dokumentert at det har effekt,men mange synes det er behageligere enn å få bilbeltet over magen. Jeg plasserer beltet godt under magen selv og føler det er nok

Vi var i en situasjon hvor vi måtte bråbremse i 50 km/t for 2 uker siden og pga gravidbelte slapp jeg å få trykket midt på magen og det er jeg takknemlig for. Vi kjøpte det ikke bare på grunn av mini i magen, men fordi jeg syns det ble mer og mer ubehagelig etterhvert som jeg ble større med belte på vanlig sted.
Det er en vurderingssak men vi kjører mye og gjerne langt og da er det godt å ha det noe komfortabelt :)

Vi var i en situasjon hvor vi måtte bråbremse i 50 km/t for 2 uker siden og pga gravidbelte slapp jeg å få trykket midt på magen og det er jeg takknemlig for. Vi kjøpte det ikke bare på grunn av mini i magen, men fordi jeg syns det ble mer og mer ubehagelig etterhvert som jeg ble større med belte på vanlig sted.
Det er en vurderingssak men vi kjører mye og gjerne langt og da er det godt å ha det noe komfortabelt :)

Samme her, jeg kjører mye, og langt, og har flere ganger måttet bråbremse osv. Har vært sikker på at hvis jeg ikke brukte det beltet ville jeg tisset på meg :p dyrere å rense bilsetet enn å kjøpe et sånt gravidbelte! Haha

Samme her, jeg kjører mye, og langt, og har flere ganger måttet bråbremse osv. Har vært sikker på at hvis jeg ikke brukte det beltet ville jeg tisset på meg :p dyrere å rense bilsetet enn å kjøpe et sånt gravidbelte! Haha

Hahah ler :p merker jeg fikk mer lyst til å kjøpe nå fsktisk :p

Jeg bruker det. Liten forsikring synes jeg og mer behagelig ;)

Jeg har faktisk liggende i bilen, men bruker det ikke.... men tror jeg må begynne å bruke det etter hvert.

Jeg brukte sist og bruker nå av samme grunn som flere her sier: tilfelle det har en effekt :) Skader ikke meg å bruke det hvertfall.

Back
Topp