Gravid-bil-belte

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Hva er deres tanker om å bruke det?
Jeg har et liggende, men har ikke tatt det i bruk enda. Er lissom ikke helt sikker på om det er nødvendig. Mener jeg har hørt at man kan gjøre mere skade om ikke beltet ligger slik det skal. Noen tanker, fra dere Mai-damer?

Jeg har ikke skaffa meg slik belte,. Tror ikke det vanlig belte kommer til å ha problemer med å holde seg på riktig plass! :) Merker hvertfall ikke noe til det enda..

Gravid belte gir ikke økt sikkerhet for hverken mor eller baby i magen . Se nettsidene til trygg trafikk for mer info

Jeg har fra sist gang, men ikke brukt det noe særlig ennå. Kommer nok til å bruke det når magen blir enda større, da jeg syns det blir mer behagelig.

Mer skade blir det ikke av å bruke det. Belte sitter jo tross alt fast over låra og har ikke sjangs til å flytte seg.
Er bare ikke noe hånd fast på att de forhindrer noe ved en evt kollisjon. Så skal være like sikkert med som uten. Så lenge selen er der den skal uten også.

Same sim dere. Har fra forige gang, men har ikke begynt å bruke det. Syns egentlig bare det var stress sist og har ikke noe ubehag med vanlig sele enn så lenge. Selen ligger samme sted med eller uten det beltet..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg har skaffa, og brukte det på lengre turer i starten fordi magen var så full av luft, og alt som lå over var ubehagelig... Kjørte med åpen buksesmekk og alt :) Nå er det ikke ubehagelig lenger, så nå bruker jeg det ikke, men kan jo hende det blir bruk for det igjen mot slutten. Av de tester som er gjort (i Sverige) er det ingenting som indikerte økt sikkerhet for babyen, og jeg tror de ville vært kjapt ute med å anbefale det dersom de fant noe i positiv retning - det ville jo isåfall vært relativt billig forsikring. Men det har heller ingen negativ virkning, så det er jo opp til hver og en. Merker at beltet fort kan bli liggende høyt opp på magen når det er på ytterjakke o.l., så prøver å passe på å huske å flytte beltet godt ned og stramme så det holder seg der. Hvis gravidbeltet hjelper folk til å huske på alkurat det, så er det jo litt mer positivt - bed med utgangspunkt nede og stramt, enn løst høyt oppe. Men i et krasj vil kreftene føre til at beltet strammer til over livmora på en potensielt uheldig måte uansett om man har gravidbeltet eller ei...

Har et fra sist, men syns det ble mye stress, magen holder snart beltet på plass uansett. Dessuten er det ikke s¨å godt for mannen å sittte på den når han kjører, og jeg gidder ikke å flytte på det. Så lenge det ikke er dokumentert tryggere, så kommer jeg ikke til å bruke det

Jeg har fått låne et av min svigerinne! Jeg bruker det hver gang jeg kjører, fordi jeg føler det er mye deiligere å ha beltet over lårene enn over magen.. Selvom det kanskje ikke hjelper så føler jeg at det beskytter riktigere alikevel.. :)

Jeg har fra tidligere,men har bare brukt det på slutten,da jeg synest det er behageligere....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp