Gravid BeSafe bilbelte

Jobber som trafikklærer, og når magen blir litt større skal jeg så absolutt bruke det!
MANGE bruker beltet feil gravid eller ei! Beltet skal ligge stramt over hoftebeina, IKKE magen! Får få til dette med magen som etterhvert kommer, så må man tre den under, og for å få hjelp så bruker jeg (og forhåpentligvis flere) det hjelpesæla, slik at beltet ikke havner over magen..

Last edited:
Det reddet babyen i magen min da jeg var 28 uker på vei med tredjemann. Syntes det er latterlig at folk uviten skriver at det er unødvendig. Hvorfor anbefales det? Styrere og tar to ekstra sekunder, men fy søren så verdt det!
Sykehuset var sjeleglad for at jeg hadde brukt beltet da vi var i kollisjon. Dog ikke i høy fart, men nok til at beltet ble revet ned i lårene mine, og ikke fikk sjans til å skade magen. Jeg blir så avhengig av å bruke beltet jeg, at jeg tar det på meg like herlig hjem fra føden hver gang!!

Det er ikke jeg personlig som påstår at det er unødvendig. Les litt rundt så finner du fort ut at besafe ikke har bevis for at beltet utgjør noen forskjell i en kollisjon.

At du vil bruke det er helt opp til deg, men la folk få være uenig med deg uten å kalle oss uviten.
Kan godt hende jeg også kryper til korset og bruker det helt på slutten når vi kjører på ferie ol., men da kommer det av at det kanskje gir meg økt komfort, ikke at jeg tror det skal utgjøre noen forskjell.

Hadde det sist og skal snart lete det fram igjen :) Så mye bedre å vite at jeg gjør det jeg kan for å ikke skade lille i magen om jeg skulle havne i en kollisjon.
Synes ikke det er noe stress å feste det heller..

Skjønner ikke poenget med det jeg.
Men mulig det har litt med forskjellige kropper og biler å gjøre. Jeg har i allefall aldri hatt problemer med at beltet legger seg på magen. Beltet blir liggende på hoftebeina mine og sklir ikke opp.
Men så fester jeg jo beltet ordentlig når jeg først tar det på også.

Folk flest drar vel bare selen tvers over kroppen og ned i spenna. Jeg legger nederste bånd stramt over hoftebeina og strammer det ekstra etter jeg har spent det i spenna.
Dette gjør jeg på barna mine også.

Ja de klarer å ta på belte selv, men de klarer søren ikke sette det riktig på seg. Jeg må alltid stramme den delen som skal over hoftebeina.

Mine bonusbarn syns det er uendelig ubehagelig når jeg gjør dette, men tidligere har de sitti med belter som ikke gjør nytte for 5 øre. (De er jo vant til at beltet ikke strammer på kroppen :o)
Og det tror jeg mange voksene gjør også.

Last edited:
Har sett noe skriverier om at det kan være tvil om hvorvidt det gjør noe nytte. Men for min egen del tenker jeg at det kan ikke skade!:happy: Synes ikke det er verken styrete eller ubehagelig. Heller tvert imot, mere komfortabelt å slippe å ha beltet liggende på magen, i tillegg til at jeg føler meg tryggere:happy:

Back
Topp