Gravid BeSafe bilbelte

batMam

Glad i forumet
Junilykke2018
Bruker, el skal dere bruke, gravid bilbeltestyrer? Er ingen krav til det ift sikkerhet, men for komforten sin del..:)

Kjøpte et i -09, men det ble ikke mye brukt. Styrete!

Nei, hadde til førstemann men brukte aldri, kjøpte ikke til nr 2 og heller ikke til nr 3 :)

Skal ha, ble påkjørt bakfra ved siste graviditet uten at jeg brukte det. Ble kjørt på akutten da jeg fikk sterke smerter over magen der beltet hadde vært, var 21 uker på vei.

Det er bedre at beltet strammer under magen enn over syns jeg, spesielt når magen begynner å bli stor.

Jeg har et (arvet) og kommer til å bruke det. Syntes man leser mye på nettet, om det er noe man burde ha eller ei. Men mener jeg har lest flere steder om folk som har vært i biluhell, og som har fått vite at det gikk nok så bra pga. belteholderdimsen.

Det er litt styrete, men jeg hadde mitt liggende løst i bilen, så det var lett å flytte på uansett om jeg kjørte eller ei, og så er det jo bare noen trykkknapper som skal festes hver gang ;)

Jeg har funnet frem mitt også :) Jeg hadde bråbrems sist graviditet, så det føltes litt sikrere når jeg hadde beltet så langt ned ja:) Men har ikke hørt så mange som bruker det..

Jeg har tenkt å skaffe meg det etterhvert som magen kommer. Men får se hvor flink jeg er til å bruke det. Jeg ser for meg at det kan komme til å bli litt "klamt der nede" å bruke om det er varmt, eller er det bare noe jeg innbiller meg?:p

Skal ha, ble påkjørt bakfra ved siste graviditet uten at jeg brukte det. Ble kjørt på akutten da jeg fikk sterke smerter over magen der beltet hadde vært, var 21 uker på vei.

Det er bedre at beltet strammer under magen enn over syns jeg, spesielt når magen begynner å bli stor.

Men beltet skal jo ikke ligge over magen, det skal ligge over hoftene. Må bare passe på at det ligger korrekt.

Men beltet skal jo ikke ligge over magen, det skal ligge over hoftene. Må bare passe på at det ligger korrekt.

Skulle akkurat til å skrive det samme. Jeg mener faktisk å ha lest at noen stilte seg svært tvilende til om det i det hele tatt var trafikksikkert å bruke. Statens vegvesen kanskje?! Mener å ha lest at besafe-gravid beltet gjør at beltet i bilen ikke ligger korrekt over hoftene, og at det kan være mye værre enn det trykket et korrekt strammet belte vil gi ved en kollisjon, men jeg husker ikke i farta hvor jeg kom over det, og kan desverre ikke ref. til kilder akkurat nå.

Skulle akkurat til å skrive det samme. Jeg mener faktisk å ha lest at noen stilte seg svært tvilende til om det i det hele tatt var trafikksikkert å bruke. Statens vegvesen kanskje?! Mener å ha lest at besafe-gravid beltet gjør at beltet i bilen ikke ligger korrekt over hoftene, og at det kan være mye værre enn det trykket et korrekt strammet belte vil gi ved en kollisjon, men jeg husker ikke i farta hvor jeg kom over det, og kan desverre ikke ref. til kilder akkurat nå.

Såvidt jeg husker så har bare Statens vegvesen poengtert at ved en kollisjon vil ikke gravid-belte påvirke bilens seler. Hadde det gjort det så hadde det vært ulovlig.

Hvor kjøper man de beltene?

Såvidt jeg husker så har bare Statens vegvesen poengtert at ved en kollisjon vil ikke gravid-belte påvirke bilens seler. Hadde det gjort det så hadde det vært ulovlig.

Ja, vet de har vært ute med info om at det er rent lureri og ikke vil gjøre noen forskjell i en kollisjon, men jeg er så sikker på at jeg har lest det jeg skrev, bare klarer ikke komme på hvor :/
Skal mye til for at produkt blir forbudt. Finnes en rekke produkter som ikke er anbefalt å bruke, men som kan selges i butikk likevell....

Det reddet babyen i magen min da jeg var 28 uker på vei med tredjemann. Syntes det er latterlig at folk uviten skriver at det er unødvendig. Hvorfor anbefales det? Styrere og tar to ekstra sekunder, men fy søren så verdt det!
Sykehuset var sjeleglad for at jeg hadde brukt beltet da vi var i kollisjon. Dog ikke i høy fart, men nok til at beltet ble revet ned i lårene mine, og ikke fikk sjans til å skade magen. Jeg blir så avhengig av å bruke beltet jeg, at jeg tar det på meg like herlig hjem fra føden hver gang!!

Jeg brukte ikke be safe skriver jeg jo, og da jeg kolliderte skled beltet opp og strammet over magen.

Det var vondt, jeg ble hentet i ambulanse og lærte at neste gang bruker jeg gravidbelte som holder beltet over hoftene. Hva andre gjør skal jeg ikke legge meg borti, nevnte kun egen erfaring.

Back
Topp