Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal ha, ble påkjørt bakfra ved siste graviditet uten at jeg brukte det. Ble kjørt på akutten da jeg fikk sterke smerter over magen der beltet hadde vært, var 21 uker på vei.
Det er bedre at beltet strammer under magen enn over syns jeg, spesielt når magen begynner å bli stor.
Men beltet skal jo ikke ligge over magen, det skal ligge over hoftene. Må bare passe på at det ligger korrekt.
Skulle akkurat til å skrive det samme. Jeg mener faktisk å ha lest at noen stilte seg svært tvilende til om det i det hele tatt var trafikksikkert å bruke. Statens vegvesen kanskje?! Mener å ha lest at besafe-gravid beltet gjør at beltet i bilen ikke ligger korrekt over hoftene, og at det kan være mye værre enn det trykket et korrekt strammet belte vil gi ved en kollisjon, men jeg husker ikke i farta hvor jeg kom over det, og kan desverre ikke ref. til kilder akkurat nå.
Hvor kjøper man de beltene?
Såvidt jeg husker så har bare Statens vegvesen poengtert at ved en kollisjon vil ikke gravid-belte påvirke bilens seler. Hadde det gjort det så hadde det vært ulovlig.
Men beltet skal jo ikke ligge over magen, det skal ligge over hoftene. Må bare passe på at det ligger korrekt.
Skulle akkurat til å skrive det samme. Jeg mener faktisk å ha lest at noen stilte seg svært tvilende til om det i det hele tatt var trafikksikkert å bruke. Statens vegvesen kanskje?! Mener å ha lest at besafe-gravid beltet gjør at beltet i bilen ikke ligger korrekt over hoftene, og at det kan være mye værre enn det trykket et korrekt strammet belte vil gi ved en kollisjon, men jeg husker ikke i farta hvor jeg kom over det, og kan desverre ikke ref. til kilder akkurat nå.