Gravid-belte

henriette25!

Forumet er livet
har dere begynt med det?

min kjære har kjøpt det idag[:)] nå er det på tide å begynne med det når magen har vokst[;)]

Det er jo ikke noe sikrere enn vanlig belte... er kun for komfort... jeg har kjøpt, men ikke begynt å bruke

Tror det er sikrere jo.. Da du ikke får alt trykket ved en eventuellr krasj midt på magen, men under der som barnet ligger..

Kan begynde å bruke det nå ja, jo før jo bedre:)

Jeg kjøpte det ganske tidlig faktisk!! [&:][8D] har festet det i bilen, men ikke brukt det noe særlig endå!!
noen sier den skal brukes fra 0-9mnd og andre sier fra 2.trimester!!!

ORIGINAL: Klarforbaby

Tror det er sikrere jo.. Da du ikke får alt trykket ved en eventuellr krasj midt på magen, men under der som barnet ligger..

ehmm.. nei.. det er lov å bruke fordi det ikke har innvirkning på hvordan selen virker. men bruk det for komforten den som vil..

Jeg har ikke det nei, kommer ikke til å kjøpe det heller.

Sånn jeg har forstått det så er det ikke noe tryggere å bruke gravidbelte: http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/

ORIGINAL: MiniGull

Sånn jeg har forstått det så er det ikke noe tryggere å bruke gravidbelte: http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/

Jeg har gravidbeltet - har ikke begynt å bruke det noe særlig enda da.. Men når jeg leser linken til MiniGull her så lurer jeg egentlig på om det var vits å kjøpe det i det hele tatt?! vel, bortsett fra komforten da.. [;)]

Jeg kjøpte det brukt jeg... kjipt at det ikke er noe sikrere da, men får håpe det blir bedre  for komforten... man skal ha setet litt tilbake i bilen så man ikke smeller inn i airbagen om man kræsjer og om du kan slippe å kjøre så vær heller passasjer... det er det jeg har lest om sånn i tilfelle bil-ulykker...

nå har jeg ikke sett hva di andre har svart, men trygg trafikk mener vell at det ikke er noe sikrere med det beltet?

jeg har det, men kommer sikkert til å bruke det like lite som sist[:)](svigermor som kjøpte)

syntes ikke det var noe ubehagelig å sitte med sela over magen...

ORIGINAL: MammanTilSnuppa

nå har jeg ikke sett hva di andre har svart, men trygg trafikk mener vell at det ikke er noe sikrere med det beltet?

jeg har det, men kommer sikkert til å bruke det like lite som sist[:)](svigermor som kjøpte)

syntes ikke det var noe ubehagelig å sitte med sela over magen...

ja trygg trafikk mener det ikke er noe sikrere http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/ [;)]

Jeg lånte et sist, men syns det var mer styr å ta det på for hver gang enn å bare bruke det vanlige beltet. Hadde ikke problemer med å ha selen over magen[8|]

Det er ikke noe sikrere så derfor seg jeg ikke poenget med det.

Syns ikke det var noe stress med vanlig belte når jeg høygravid sist heller.

Man kan jo fort kjøpe seg ihjel hvis man skal ha alt. Jeg var litt sånn med førstemann.

ORIGINAL: Hello_Cupcake

Det er ikke noe sikrere så derfor seg jeg ikke poenget med det.

Syns ikke det var noe stress med vanlig belte når jeg høygravid sist heller.

Man kan jo fort kjøpe seg ihjel hvis man skal ha alt. Jeg var litt sånn med førstemann.

kjøpte doppler av ei som solgte gravidbelte også brukt så jeg slo på stortromma og kjøpte begge deler [8|] tenkte at jeg får jo solgt det til samme pris jeg kjøpte det for uansett... [:-]

Jeg har d fra tidl. svsk,men har ikke tatt d i bruk enda.burde kanskje gjøre d siden magen er stor[:)]

Jeg har kjøpt og syns det er fantastisk[:)] Selv om de har sjekket at det ikke er sikrere med det, så føler jeg at det er det allikevel[;)] Og deilig å slippe å ha beltet over magen når man er kvalm...[:'(] hehe..

ORIGINAL: TauZa

ehmm.. nei.. det er lov å bruke fordi det ikke har innvirkning på hvordan selen virker. men bruk det for komforten den som vil..

Jeg har ikke det nei, kommer ikke til å kjøpe det heller.

Ehm, ok. Dette er hva jeg har lest:

Ett belte - to liv
Ved en kollisjon kan en voksen person veie tre-fem tonn. Hos en gravid kvinne ligger fosteret langt fram og utsettes derfor for en ekstrem belastning i kollisjonsøyeblikket. BeSafe Gravid styrer bort hoftebeltet fra magen og fosteret. Ved en ulykke fordeles trykket jevnere over hele kroppen og kraften flyttes bort fra magen og ned på hoftekammen. Moren slipper dessuten ubehaget med beltet over magen ved daglig bilkjøring.

Anbefales
I ulykker der gravide har vært innblandet har fosteret klart seg takket være at kvinnene har anvendt beltestyring. Bruk derfor BeSafe Gravid allerede fra andre graviditetsmåned.

BeSafe vil selvfølgelig mene at dette er noe som er heeelt nødvendig, for å få solgt det.

Trygg trafikk mener at dette ikke verken reduserer eller øker faren for skade ved en ulykke..

Jeg hadde det forgje gang når magen ble så stor at beltet ble plagsomt. Pga comforten [:)]

Joda, skjønner jo dette. Men visst folk kjøper det pga komforten så slipper de jo å lyve for å få solgt det. Det har dem ikke lov til. Jeg synes igrunn bare at det høres ganske logisk ut at det er bedre for barnet å kollidere uten å få det enorme trykket rett på seg. at trykket heller kommer under magen, og dermed påvirker barnet mindre. Og ifølge den svenske testen på trygg trafikk, så står det jo bare følgende: "Og de sier at gravidbeltet ikke påvirker selve bilbeltet i en kollisjon, men det kan gjøre det mer komfortabelt å bruke bilbeltet.". Det stårjo bare at det ikke påvirker selve bilbeltet, det står ingenting om at det ikke er tryggere for barnet i magen. Sånn som jeg fårstår det så betyr det liksom bare at det ikke blir mindre trygt for mor å bruke dette beltet..

oj her var det jammen mange svar hehe..
ikke meningen å lage diskusjons tråd altså[:)]

jeg personlig syns det er mere behagelig med slikt belte,men om det er sikrere vet jeg ikke.. men viktig å ha det behagelig når man kjører bil da![:D]

Back
Topp