Gravid belte

Kjøpte mitt brukt for 40kr :)

Jeg bruker mitt allerede. Brukt det siden uke seks(?) var i hvertfall det som sto på pakka:)
Synes det virker tryggere, lest flere historier de siste årene hvor folk har brukt det i kollisjon og blåmerkene de har fått på lårene synes jeg taler for seg selv :) tenk om blåmerkene hadde kommet på magen i stedenfor...:s

Jeg regner med jeg arver av søster når jeg forteller nyheten i uke 12, så da blir det tatt i bruk :)

Jeg ba mannen google det for meg, og han konkluderte med at det egentlig ikke har noe for seg. Når det ikke er mer forskning dokumentert for eller imot, lar jeg være. Vanlig belte funker fint for meg enda :-)

Det er ingen grunn til å bruke slike belter snnet enn for komfort. Bare pass på at man bruker det vanlige bilbelte riktig, her ser man hvordan det skal sitte,

Slik bruker du beltet
Hoftedelen av bilbeltet skal alltid ligge langt nede over hoftekammene og strammes godt. Som gravid er det ekstra viktig å passe på at beltet ligger under magen og er strammet. Diagonalbeltet skal ligge mellom brystene og på siden av den gravide magen. Legg aldri beltet under armen eller bak ryggen. Når du kjører bil bør du skyve setet så langt tilbake du kan, mens du fortsatt når pedalene uten problemer. Som passasjer kan du skyve setet helt tilbake.

Best som passasjer
Det finnes produkter for gravide som styrer beltet ned under magen. De kan gjøre det mer behagelig å bruke bilbeltet. Sent i graviditeten er det best å være passasjer, og skyve setet så langt bak som mulig.

Hentet fra naf sine sider.

Her er også er artikkel fra Nrk om disse bilbeltene.
http://www.nrk.no/buskerud/--utnytter-gravides-sarbarhet-1.11120893

Det er ingen grunn til å bruke slike belter snnet enn for komfort. Bare pass på at man bruker det vanlige bilbelte riktig, her ser man hvordan det skal sitte,

Slik bruker du beltet
Hoftedelen av bilbeltet skal alltid ligge langt nede over hoftekammene og strammes godt. Som gravid er det ekstra viktig å passe på at beltet ligger under magen og er strammet. Diagonalbeltet skal ligge mellom brystene og på siden av den gravide magen. Legg aldri beltet under armen eller bak ryggen. Når du kjører bil bør du skyve setet så langt tilbake du kan, mens du fortsatt når pedalene uten problemer. Som passasjer kan du skyve setet helt tilbake.

Best som passasjer
Det finnes produkter for gravide som styrer beltet ned under magen. De kan gjøre det mer behagelig å bruke bilbeltet. Sent i graviditeten er det best å være passasjer, og skyve setet så langt bak som mulig.

Hentet fra naf sine sider.

Her er også er artikkel fra Nrk om disse bilbeltene.
http://www.nrk.no/buskerud/--utnytter-gravides-sarbarhet-1.11120893

Det er jo lettere å holde det på plass da. Syns ihvertfall jeg, som har setet ganske langt frem for å kjøre komfortabelt. Ikke alltid man har mulighet til å være bare passasjer heller.

Kjenner også ei som jobber på sykehuset, som mener de er altfor dårlige på å dokumentere forskjellene dessverre, og har sett skadene det kan gjøre ved at beltet ligger feil.

Så ja, jeg er enig i at det har med beltets posisjon å gjøre, men det er lettere å holde det riktig på plass med gravidbeltet syns jeg:)

Det er jo lettere å holde det på plass da. Syns ihvertfall jeg, som har setet ganske langt frem for å kjøre komfortabelt. Ikke alltid man har mulighet til å være bare passasjer heller.

Jeg hadde ikke problem med å ha beltet riktig sist graviditet, lå fint under magen selvom jeg også har setet langt frem, korte bein og armer :p men jeg hadde ikke den største magen heller, men de fleste av mine venninner hadde heller ikke problem med å ha beltet riktig uten det gravidbeltet..

Jeg hadde ikke problem med å ha beltet riktig sist graviditet, lå fint under magen selvom jeg også har setet langt frem, korte bein og armer :p men jeg hadde ikke den største magen heller, men de fleste av mine venninner hadde heller ikke problem med å ha beltet riktig uten det gravidbeltet..

Var ikke stor jeg heller.
Men vi er alle forskjellige, så man må jo føle på det selv hva man tenker man har behov for.

Jeg var fullt klar over, før jeg kjøpte, at det ikke var dokumentert at det var noe sikrere. Men angrer ikke på at jeg valgte å kjøpe det :)
Synes beltet gnagde litt mer uten også

Back
Topp