Gravid belte

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
♡Novemberhjerter 2025♡
Når begynner dere å bruke gravid bilbelte?:)
Det er vel tidlig enda? Ikke vits før livmoren kommer over bekkenet?

Det er ikke dokumentert at slike belter er sikrere enn vanlig bilbelte, men det er sikkert mer komfortabelt:)

Har klart meg helt fint, med vanlig sikkerhetsbelte i hele graviditeten. Kjørte daglig 40 km en vei, til og fra jobben.

Kamerat av søstern som er ambulanse sjåfør anbefalte henne å ikke bruke det når ho var gravid. Husker ikke hvorfor.

Jeg brukte det fra ca uke 10 første gang. Kommer nok til å gjøre det nå også. Jeg syns det virker veldig logisk at det er sikrere når magen begynner å bli stor... Spørs sikkert litt på magen, men min satt veldig lavt. Følte meg tryggere med.

Her har det ligget i setet siden sist gang, så jeg bruker det allerede jeg.

Kjenner ei som jobber på sykehuset sa til meg at de var for dårlige til å dokumentere dette, og at man absolutt burde bruke det.

Jeg hadde det fra sist jeg var gravid. Så har det i bilen allerede :)

Jeg brukte ikke sist jeg var gravid, og kommer nok ikke til å bruke penger på det denne gangen heller. Passet heller på å legge det vanlige beltet godt under magen.

Sånn som man også bør uansett om man er gravid eller ikke ;)

Når vi har fortalt det til omverdenen, ca uke 12, så vil jeg bruke det. synes det er mye mer behagelig å bruke.

Jeg fikk min søsters belte i dag. Skal ikke bruke det enda, men når magen vokser så skal det brukes ja

Jeg tar det nok også i bruk rundt uke 12/13, når vi har fortalt alle:)

Har gravidbelte fra før. Ikke begynt å bruke enda, livmoren er vel godt beskyttet under skambenet enda. Når magen blir større tar jeg frem beltet. Forrige sv.skap brukte jeg det bare på lengre kjøreturer.

Har ikke hørt om det før, skal nok sjekke det ut, men hvis det er sånn at det ikke er dokumentert sikrere enn vanlig bilbelte blir det nok ikke noe jeg bruker penger på :)

Back
Topp