Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvilken app bruker dere? Jeg bruker babyverden og preglife men preglfe viser en dag lengre i svangerskapet enn babyverden - noen som vet hvorfor?
Har registrert akkurat den samme datoen og termindato er den samme i begge appene
Graviditet+, Preggers og Preglife.
Ift lengde på graviditet osv, har jeg sett at noen av dem regner annerledes. Noen er 40+dager, andre følger bare vanlig 28 dager syklus osv. De fleste kan du redigere på mener jeg.
Hei
Jeg kan forklare litt rundt dette med svangerskapslengde. De aller fleste land regner at graviditeten varer i 280 dager (40+0). I Norge er det to utregningsmetoder – den ene bruker 40+2 og den andre 40+3 dager. Den offisielle anbefalt av Helsedirektoratet er 40+3 dager og den vi i Babyverden bruker. Det er også den de aller fleste vil få hos legen/jordmoren sin fram til ultralydtermin settes. Andre apper kan bruke andre svangerskapslengder og dermed gi forskyvning på noen dager.