Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Noen som har appen gravid og baby? Det står nå gravid uke 5. Og 4+6 i parentes. Jeg blir litt forvirret hadde første Mens dag 05/09 og eggløsning ca 16. Noen som kan svare ?")
Du er i svangerskapsuke 5, når du har kommet til 4+0 og frem til 4+6. Tallet før + viser hvor mange fullgåtte uker du er, tallet bak + hvor mange dager inn i neste uke du er! Derfor viser det 5 uker i ditt tilfellet, fordi du er i din femte uke
Håper det var forståelig! Du skjønner det etter hvert
Jeg hadde også første dag i siste mens 5.9, og befruktning er jeg ganske sikker på var 16.9. Terminkalkulatorer og apper regner vel at e.l er 14 dager før første dag i neste mens, og det stemmer ikke for meg. Dette kommer jo an på hvor lang syklus du har. Jeg har ca. 27 dager. Skriver du inn på en terminkalkulator dagen for første mens (5.9) regner den at e.l var ca 19.9. og at du er 5+1. Skriver du derimot inn dato for befruktning (16.9) er du 5+4, og begynt på din sjette uke, altså i uke 6.