Gravid,50%i jobb og 50%dagpenger. Hva skjer hvis jeg blir sykemeldt?

Visu

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Noen her inne som er i/har vært i samme situasjon! Jeg vil gjerne være litt i jobb, så det beste ville vært om jeg ble sykemeldt fra å være jobbsøker, for å slippe det stresset. Legen mener hun ikke kan sykemelde meg 50%,fordi NAV ikke vil like det. Hun vil heller sykemelde meg 100%. Det gir ikke helt mening for meg. Jeg ønsker jo å jobbe det jeg kan.
 
J
Noen her inne som er i/har vært i samme situasjon! Jeg vil gjerne være litt i jobb, så det beste ville vært om jeg ble sykemeldt fra å være jobbsøker, for å slippe det stresset. Legen mener hun ikke kan sykemelde meg 50%,fordi NAV ikke vil like det. Hun vil heller sykemelde meg 100%. Det gir ikke helt mening for meg. Jeg ønsker jo å jobbe det jeg kan.
Jeg har en 100% stilling og ble sykemeldt 50% da jeg var gravid. Var også permittert pga corona så jeg jobbet kanskje 20%. Så, for meg ble det da 20% lønn, 30% sykepenger og 50% dagpenger :wacky:
Man leverer jo meldekort når man får dagpenger og når man søker om sykepenger skriver du inn hvor mye du har jobbet. Dette er dog 2 år siden så mulig det er annerledes nå. Ville ringt nav å hørt med de, fått et skriv fra dem som du kan vise til din lege :)
 
Ikke det du spør om men gikk på dagpenger og var gravid, meldte bare det ikke var jobber som passet å søke på fordi jeg var gravid… gikk det
 
Back
Topp