Gravid 35+

Ble du henvist til riksen av din lege eller gjorde dere ivf der? Har litt dårlig erfaring med dem etter ivf så skal prøve å peile meg inn på Ullevål :)
Fastlegen henviste, men henvisningen gikk egentlig til Ullevål. Det var iallefall det han sa. Kanskje det har med kapasitet å gjøre? Ivf ble gjort privat så første gang vi må forholde oss til ett universitetssykehus.

Jeg er 38 og venter forhåpentligvis mitt første barn i desember. Det har vært en lang reise, 7 ivf forsøk, mye tårer og hormoner. Jeg føler meg ikke gammel men skjønner jeg må forholde meg til alderen annerledes nå enn før, mtp svangerskapet og det skremmer meg litt med fosterdiagnostikk osv. Noen som også skal gjennom dette?

Skal ta nipt testen (blodprøve) med ultralyd i uke 11 da jeg bor i utlandet det blir gjort på alle uavhengig av alderen. I Norge tror jeg dette blir tilbudt til de over 38, så det er kanskje den du skal ta?

Skal ta nipt testen (blodprøve) med ultralyd i uke 11 da jeg bor i utlandet det blir gjort på alle uavhengig av alderen. I Norge tror jeg dette blir tilbudt til de over 38, så det er kanskje den du skal ta?
Ja, det er den jeg skal ta. Har ingen sykdom i familien eller historikk på dette, men det er liksom enda en ting å bekymre seg over. Jeg får vel bare se på det som en ekstra trygghet enn motsatt! Jeg er bare 6+3 foreløpig så skal på TUL neste fredag før lege uken etter. Får vel henvisning etter det.

Ja, det er den jeg skal ta. Har ingen sykdom i familien eller historikk på dette, men det er liksom enda en ting å bekymre seg over. Jeg får vel bare se på det som en ekstra trygghet enn motsatt! Jeg er bare 6+3 foreløpig så skal på TUL neste fredag før lege uken etter. Får vel henvisning etter det.

Kjenner jeg og stresser litt pga det, men skal nok ta det for det. Har hørt om et vennepar som fikk beskjed om kromosomfeil, men så var barnet født friskt (mest sannsynlig mosaikk dna).

Back
Topp