Gratis lege for gravide??

2.barns.mamma

Forelsket i forumet
Lurer på om det er flere som måtte betale første gang dere var hos legen etter at dere ble gravid???
Jeg betalte ikke noe med de 2 første, men nå måtte jeg[8|]

Det er bare gratis så lenge det er svangerskapsrelatert. hvis du kommer noe som ikke har med svangerskapet å gjøre, må du betale.

Det var svangerskapsrelatert, fylte ut skjema for gravide + blodprøver[8|]

ORIGINAL: 2.barns.mamma

Det var svangerskapsrelatert, fylte ut skjema for gravide + blodprøver[8|]

da hadde jeg gått tilbake og krevd pengene

Om du tok GU, skal du betale for det[:)]

De sa alle måtte betale første gangen, så tror ikke det nytter,
men skal tilbake i dag så skal høre med dem..

Jeg har aldri betalt noe under svangerskapet, uansett om det er svangerskapsrelatert eller ikke. Legen min har alltid skrevet det uansett [:)]

tok ikke GU, det skal jeg i dag[&:]
så da må jeg vell betale i dag og??..

ORIGINAL: turtles

Jeg har aldri betalt noe under svangerskapet, uansett om det er svangerskapsrelatert eller ikke. Legen min har alltid skrevet det uansett [:)]

Me too..

Da jeg gikk gravid betalte jeg ikke noe for det skal vær gratis betalte heller ikke for en GU [:)] Spør neste gang du skal til legen om ikke det skal vær gratis ? [:)]

ORIGINAL: 2.barns.mamma

tok ikke GU, det skal jeg i dag[&:]
så da må jeg vell betale i dag og??..

jeg har ikke betalt for GU...

syns det er uretferdig at de ikke kan holde seg til reglene da[:-]

jeg måtte betale 200 kr.. d er visst til innskrivning av papirer bla bla bla.. jah papir arbeid egentlig

ORIGINAL: HanneHM

ORIGINAL: turtles

Me too..

jeg batalte ikke et øra da jeg var gravid! svangerskapsrelatert eller ei! betalte ikke for GU heller

jeg har aldri betalt for noe når det er svangerskapsrealtert..og det ER det når man fyller ut papirer OL...jeg ville helt klart krevd pengene tilbake!
Betalte ikke for noe når jeg gikk med første heller.

ORIGINAL: søvnløs og lykkelig

jeg måtte betale. kjempet fro å få de igjen. viste seg at de bare prøvde seg.
tok også penger for henvisning til ordinær ul i uke 19.
dette hadde de heller ikke lov til[:'(]

Så jeg må bare være sta da [:)]

Jeg betalte ikke for noe under svangerskapet. Trengte ikke å betale for 6 ukerskontrollen etter fødsel heller. 

Dette fant jeg på en nettside, så skal gå innom NAV før jeg går til legen.[:D]

Alt av kontroller man har hos lege eller jordmor under en graviditet er gratis. Dessverre ser vi at noen fastleger fremdeles tar betalt for konsultasjonen. Dette er ikke lovlig - så blir man bedt om å betale- ring trygdekontoret å si ifra

Jeg har hatt forskjellige fastleger og fastlegekontorer under svangerskapene mine, faktisk to forskjellige kommuner og to forskjellige fylker. Og jeg har aldri måtte betale for svangerskapsrelaterte ting (har ikke vært til legen for noe annet, så jeg vet ikke om jeg hadde måttet betale). Jeg har ikke betalt hverken første gangen, eller for 6 ukers kontroll etterpå. Ikke for GU`er, ikke for telefonsamtaler eller lignende heller.  

ORIGINAL: Fru Lotten

Om du tok GU, skal du betale for det[:)]

Aldri betalt for GU hos fastlegen nei? Det er jo absolutt svangerskapsrelatert.
Ikke for UL hos fastlegen heller. Jeg bare går jeg... går da aldri innom betalingsluka overhode[:-]

Back
Topp